اهمیت یادگیری تحلیل تکنیکال برای ورود به بازار های مالی

اهمیت یادگیری تحلیل تکنیکال

اهمیت یادگیری تحلیل تکنیکال برای ورود به بازار های مالی: به طور کلی ورود به بازار های مالی بدون کسب اطلاعات، دانش و مهارت در آن زمینه، هیچ ارزشی ندارد و اینجاست که یادگیری مهارت ها و علم درباره بازار مالی مورد نظر، اهمیت پیدا می کند. یکی از این مهارت هایی که یادگیری آن لازمه ورود به بازار های مالی می باشد، آموزش تحلیل تکنیکال است. در ادامه شما را با اهمیت یادگیری تحلیل تکنیکال آشنا خواهیم کرد و مطالبی راجع به این تحلیل، بیان می کنیم.

آشنایی با تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال روشی است که تحلیلگران از آن برای شناسایی فرصت های سودمند و همچنین برای تحلیل روانشناسی بازار استفاده می کنند. که در این روش با استفاده از نمودار، سیگنال های تجاری و الگو های قیمت را بررسی کرده و با تحلیل داده های تاریخی و پیش بینی حرکات قیمت، نسبت به خرید یا فروش سهم تصمیم گیری می کنند. به طور کلی تحلیلگران و سرمایه گذاران با توجه به استراتژی خود در سرمایه گذاری، می توانند از دو روش مختلف برای دستیابی به تجزیه و تحلیل تکنیکال استفاده کنند. در ادامه شما را با این دو رویکرد در تحلیل تکنیکال آشنا خواهیم کرد.

اهمیت یادگیری تحلیل تکنیکال برای ورود به بازار های مالی
اهمیت یادگیری تحلیل تکنیکال برای ورود به بازار های مالی

معرفی دو رویکرد در تحلیل تکنیکال 

به طور کلی در تحلیل تکینکال دو رویکرد صحیح وجود دارد. اولی رویکرد بالا به پایین و دومی رویکرد پایین به بالا.  هر سرمایه گذاری می تواند با توجه به استراتژی خود، رویکرد مناسب را انتخاب کند. اما به طور کلی لازم است بدانید که در اکثر اوقات، سرمایه گذارانی که با دیدگاه کوتاه مدت وارد بازار شده اند، رویکرد بالا به پایین را انتخاب می کنند. و معامله گران بلند مدت، از رویکرد پایین به بالا استفاده می کنند. 

رویکرد بالا به پایین

  • رویکرد بالا به پایین روشی است که معامله گران با استفاده از آن بر سود کوتاه مدت متمرکز می شوند. درواقع رویکرد بالا به پایین یک تحلیل اقتصادی کلان است که اقتصاد کل را بررسی می کند.

رویکرد پایین به بالا 

  • رویکرد پایین به بالا بر روی تک تک سهم ها متمرکز است و برخلاف رویکرد بالا به پایین دیدگاه اقتصاد کلان ندارد. این رویکرد شامل تجزیه و تحلیل سهام است که به نظر می رسد برای نقاط ورود و خروج مناسب، مورد توجه باشد.

انواع نمودار در تحلیل تکنیکال 

نمودار شمعی (کندلی)

  • نمودار شمعی متداول ترین روش برای نشان دادن حرکت قیمت در نمودار است. در این نمودار حرکات قیمت به صورت شمعدان نشان داده می شود که بالاترین نقطه شمعدان، بالاترین قیمت معامله در آن بازه زمانی را نشان می دهد و پایین ترین نقطه شمعدان، نشان دهنده پایین ترین قیمت در آن زمان است. و بدنه شمعدان قیمت باز و بسته شدن دوره زمانی را نشان می دهد.

نمودار خطی

  • نمودار خطی، قیمت های پایانی سهام در یک دوره خاص را ردیابی می کند. در این نمودار هر قسمتی که در آن قیمت بسته شده، با یک نقطه نشان داده می شود. و این نقاط توسط خط هایی به هم متصل می شوند تا نمایش گرافیکی را بدست آورند. یک نمودار خطی به معامله گران کمک می کند تا روند حرکت قیمت را تشخیص دهند. اما لازم به ذکر است، از آنجایی که این نمودار قیمت های پایانی را نشان می دهد، از این رو اطلاعات زیادی در مورد حرکت قیمت های داخل روز ارائه نمی دهد.

نمودار میله ای

  • نمودار میله ای کاملاً شبیه نمودار خطی است. اما با این تفاوت که نمودار میله ای اطلاعات بسیار بیشتری را ارائه می دهد. این نمودار دارای دو خط افقی است که از هر دو طرف امتداد دارد. قسمت بالای خط عمودی نشان دهنده بالاترین قیمتی است که سهام در طول روز با آن معامله کرده بود و قسمت پایینی، پایین ترین قیمت معامله شده را نشان می دهد. همچنین لازم است بدانید که نمودار میله ای علاوه بر ارائه جزئیات بیشتر، میزان نوسانات را نیز نشان می دهد. اگر این خط طولانی تر باشد، به این معنی است که نوسان بیشتری در معاملات سهام وجود دارد.

سه اصل مهم در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • همه چیز در قیمت بیان می شود.
  • قیمت ها بر اساس روند تغییر می کند.
  • تاریخ تکرار می شود.

انواع ابزار های کاربردی در تحلیل تکنیکال

مزایا و معایب استفاده از تحلیل تکنیکال در بازار های مالی

مزایا اهمیت یادگیری تحلیل تکنیکال:

  • قابلیت استفاده از تحلیل تکنیکال در اکثر بازار های مالی
  • قابلیت استفاده از تحلیل تکنیکال در بازه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت 
  • قابلیت پیش بینی قیمت سهام در آینده
  • قابلیت تحلیل سریع نمودار ها 
  • نشان دادن زمان درست برای خرید و فروش سهام

معایب اهمیت یادگیری تحلیل تکنیکال:

  • امکان تاثیرگذاری تعصبات شخصی بر روی تحلیل ها
  • عدم استفاده از تحلیل تکنیکال برای تحلیل عرضه های اولیه
  • امکان تفاسیر مختلف از ابزار مشابه و داده‌ های یکسان

اهمیت یادگیری تحلیل تکنیکال برای ورود به بازار های مالی چیست؟

یادگیری تجزیه و تحلیل تکنیکال شاخصی است که به سرمایه گذار کمک می کند تا با استفاده از آن بتواند زمان ورود یا خروج و همچنین اطلاعات قیمت را به دست آورد. این اطلاعات به سرمایه گذار کمک خواهد کرد که بتواند خوب یا بد بودن تجارت خود را تعیین کرده و نسبت به آن تصمیم گیری کند. بنابراین می توان گفت که به عنوان یک معامله گر در بورس اوراق بهادار، باید برای شما مهم باشد که بتوانید سهم ها را با استفاده از روش های مختلف تحلیل کنید.

اینجاست که اهمیت یادگیری تحلیل تکنیکال برای سرمایه گذاران مشخص می شود. چرا که تحلیل تکنیکال می تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا سهم ها را با استفاده از ابزار ها و تکنیک های مختلفی از جمله الگو های قیمت، خط روند، مقاومت و حمایت، شکست ها و … شناسایی کنند و با استفاده از آن ها تصمیمات معاملاتی بهتری بگیرند.

اهمیت یادگیری تحلیل تکنیکال
اهمیت یادگیری تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال از مقدماتی تا سطح پیشرفته در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

همان طور که می دانید، سرمایه گذاری در بورس  مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، از این رو افراد به دنبال آموزش و یادگیری این بازار ها می باشند. چرا که می دانند لازمه ورود به هر فعالیتی و موفق شدن در آن زمینه، کسب مهارت و دانش کافی می باشد. بنابراین تمامی علاقه مندان به سرمایه گذاری، می توانند با شرکت در دوره های بورس مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، صفر تا صد مهارت های لازم برای انجام خرید و فروش و تحلیل سهم ها را آموزش ببینند. 

دوره های بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره اهمیت یادگیری تحلیل تکنیکال

مدرک دوره تحلیل تکنیکال مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۲۶-تیر-۱۴۰۰