بررسی عوامل و عناصر تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی

بررسی عوامل و عناصر تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی

بررسی عوامل و عناصر تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی: امروزه دکوراسیون داخلی از اهمیت و جایگاه ویژه ای در جامعه برخوردار است. دکوراسیون داخلی ترکیبی از علم و هنر می باشد، که برای اعمال اصولی آن، باید دانش لازم به این حرفه را آموزش ببینید و با عوامل و عناصر تاثیر گذار در آن آشنا شوید. مثل: ابزار، رنگ، نور و …

یکی از دلایل اهمیت این حرفه تاثیر آن بر روحیه افراد می باشد چرا که با توجه به سبک زندگی امروز، بیشتر مردم زمان زیادی را در یک فضای بسته سپری میکنند. بنابراین با شناسایی عوامل تاثیر گذار و بکارگیری صحیح آن، دکوراسیون داخلی مناسبی را برای منزل یا محیط خود ایجاد نمایید. حرفه دکوراسیون داخلی به دلیل اهمیت بالای خود امروزه در بسیاری از دانشگاه ها و مراکز آموزشی تدریس می شود. در این مقاله قصد داریم تعدادی از عوامل تاثیر گذار بر دکوراسیون داخلی را به شما معرفی کنیم.

بررسی عوامل و عناصر تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی
بررسی عوامل و عناصر تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی

عوامل و عناصر تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی

محیط داخلی یک منزل، محیط کار و .. باید به گونه ای طراحی شود که متناسب با نیاز های افراد باشد. به عبارتی اینطور بیان می شود که، طراحی محیط داخلی ارتباط مستقیمی با نیاز های افراد دارد. این نکته را مورد توجه قرار دهید که در دکوراسیون فضای داخلی یک محیط علاوه بر متناسب بودن محیط با کاربرد آن، احساسی که به مخاطب انتقال میدهد را نیز باید مورد توجه قرار داد. در انجام دکوراسیون داخلی محیط منزل، باید در نظر گرفت که حس آرامش و راحتی را به مخاطب انتقال دهد تا خستگی طول روز در آن برطرف گردد. دکوراسیون داخلی محیط کار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که با دکوراسیون اصولی و مناسب کارایی و عمکرد بهتری را از کارکنان میتوان شاهد بود.  تعدادی از عوامل موثر در دکوراسیون داخلی عبارت است از:

عوامل موثر در دکوراسیون داخلی

نقشه داخلی:

  • برای طراحی دکوراسیون داخلی, نقشه داخلی فضای مد نظر بسیار پر اهمیت می باشد. در واقع فضایی که نقشه داخلی آن به گونه ای باشد تا دست ما را برای انجام چیدمان باز بگذارد، پلانی ایده آل خواهد بود که احساس آرامش و راحتی را برای افراد به ارمغان می آورد.

نور:

  • یکی از مهم ترین عواملی که تاثیر به سزایی بر چگونگی دکوراسیون فضای ما میگذارد، نورپردازی است. این کار در دکوراسیون فضاهای مختلف باید کاملا اصولی انجام شود، چرا که علاوه بر وجود نور چگونگی زاویه و انعکاس نور نیز بسیار موثر بوده به طوری که ممکن است فضای شما را بزرگتر یا کوچکتر از حد معمول نشان دهد. توصیه میشود در فضای خود هر دو نور طبیعی و مصنوعی را مورد استفاده قرار دهید.

رنگ:

  • وجود رنگ در هر مکانی تاثیر به سزایی بر روحیه افراد خواهد گذاشت. لازمه طراحی دکوراسیون داخلی شناخت و آشنایی با انواع رنگ و تاثیر آن ها بر روحیه افراد می باشد. استفاده از رنگ هایی با تناژ ملایم باعث القای حس آرامش به مخاطب می شود. به طور کل رنگ ها به دو دسته گرم (مثل قرمز، زرد، نارنجی و ..) و سرد (مثل سبز، آبی و ..) تقسیم میشوند.

مبلمان:

  • استفاده از مبلمان، تابلو، پرده، فرش و … که مناسب با محیط شما باشد، در دکوراسیون داخلی تاثیر بسیاری خواهد گذاشت. بنابراین در انتخاب و چیدمان این وسایل دقت کرده تا منجر به شلوغی و تاریکی فضای شما نگردد.

پوشش دیوارها، سقف و کف:

  • پوشش دیوار، سقف و کف در دکوراسیون فضای شما تاثیر به سزایی خواهد گذاشت. برای اینکار میتوان از انواع متریال، مواد و مصالح و حتی از رنگ های مختلف استفاده نمود. اما توجه کنید با توجه به کاربری محیط خود این متریال را مورد استفاده قرار دهید.

نکات مورد توجه در طراحی دکوراسیون داخلی

ابتدا بهتر است بدانید برای موفق شدن در هنر دکوراسیون داخلی، داشتن خلاقیت و ایده های نو بسیار مهم می باشد. چرا که این حرفه دائما در حال پیشرفت و به روزرسانی است. در طراح دکوراسیون داخلی باید نکاتی را رعایت کرد که عبارتند از:

  • در دکوراسیون داخلی یک فضا، از یک رنگ زیاد استفاده نکنید.
  • استفاده از عناصر طبیعی مثل چوب، گل، گیاه و …منجر به گرمی و صمیمیت بیشتر محیط شما خواهد شد.
  • مبلمان و سایر وسایل خود را متناسب با پلان و متراژ خانه خود انتخاب کنبد.
  • انواع نورپردازی های طبیعی و مصنوعی را در محیط خود بکار گیرید.
  • برای زیبایی بیشتر محیط خود میتوانید از انواع شلف، کتابخانه و .. استفاده کنید.
  • رنگ دیوار ها تاثیر به سزایی بر طراحی فضای شما خواهد گذاشت پس در انتخاب آن دقت کنید.
  • کفپوش ها را با توجه به محیط خود انتخاب کنید.
  • انواع قاب های مختلف مثل قاب عکس، نقاشی و .. تاثیر به سزایی بر زیبایی محیط شما خواهد گذاشت.
  • و …

آموزش دکوراسیون داخلی در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

کلیه علاقه مندان به هنر دکوراسیون داخلی میتوانند با شرکت در دوره های آموزشی دکوراسیون داخلی در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد تمامی اصول و موارد مورد نیاز در رابطه با این حرفه را به صورت کاملا تخصصی و از صفر تا صد آموزش ببینند. و به صورت یک فرد حرفه ای وارد بازار کار شوند. علاوه بر این هنرجو میتواند بعد از پایان این دوره ها مدرک معتبر بین المللی و دو زبانه دریافت کند.

بررسی عوامل و عناصر تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی
بررسی عوامل و عناصر تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی

دوره های دپارتمان معماری و دکوراسیون داخلی در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

برای آگاهی بیشتر از کلاس های معماری مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد، می توانید بر روی هر کدام از دوره های آموزشی معماری و دکوراسیون داخلی کلیک کنید.

معرفی مدارک پایان دوره آموزش طراحی و دکوراسیون

مدرک دوره آموزش طراحی و دکوراسیون مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۱۸-بهمن-۱۴۰۲