بهترین آموزشگاه طراحی لباس در تهران

بهترین آموزشگاه طراحی لباس

بهترین آموزشگاه طراحی لباس در تهران: طراحی لباس را می توان یکی از رشته های پرمخاطب دانست که به دلیل کاربرد فراوان آن در بسیاری از شاخه ها، از بازار کار پررونقی برخوردار است. به طور کلی برای ورود به حرفه طراحی لباس، در ابتدا لازم است که امکانات و ابزار های مورد نیاز برای طراحی را تهیه کرده و سپس مهارت های لازم در زمینه طراحی لباس را کسب کرد. حال ممکن است برای شما سوال پیش آید که برای کسب دانش و مهارت های لازم در طراحی لباس، کدام آموزشگاه بهتر است؟ از این رو در ادامه مقاله قصد داریم شما را با ویژگی های بهترین آموزشگاه طراحی لباس آشنا کرده و مطالبی را در این زمینه بیان کنیم. 

آشنایی با حرفه طراحی لباس

طراحی لباس هنری است که در آن به ساخت لباس و دیگر اکسسوری های مورد نیاز می پردازد. در واقع طراحی لباس را می توان فرآیند انتخاب یک طرح تا دوخت و ارائه لباس دانست که در طی این فرآیند طراح باید متناسب با مسائل اجتماعی، فرهنگی و شرایط جامعه، بهترین طرح را ارائه دهد. 

بهترین آموزشگاه طراحی لباس
بهترین آموزشگاه طراحی لباس

مهارت های لازم در طراحی لباس

  • یک طراح لباس لازم است که دانش و شناخت عمیقی از لباس و مد در طول تاریخ و محلی داشته باشد. 
  • یک طراح لباس باید از مهارت خلاقیت برخوردار بوده و بتواند نوآوری های جذابی در صنعت مد ارائه دهد. 
  • طراحان لباس باید از مهارت ارتباطی قوی برخوردار بوده و بتوانند یک تیم را به درستی مدیریت کنند. 
  • یک طراح لباس باید با انواع اندام بدن آشناییت داشته و بتواند نواقص اندامی را شناسایی کند.
  • یک طراح لباس باید جزئی نگر باشد. به این منظور که باید به جزئیات هر لباس دقت کرده تا لباس های با ظرافت و زیبا را ارائه دهند.
  • از دیگر مهارت های لازم برای طراحی، ساخت الگو اصلی (مادر) می باشد. به این منظور که طرح باید بتواند طرح خود را با الگوی مانکن به نمایش بگذارد. 
  • خیاطی بخشی از طراحی لباس می باشد. یک طرح لباس لازم است که با مهارت خیاطی، یک آشنایی کلی داشته باشد. 
  • یک طراح لباس باید با انواع پارچه و جنس آن آشناییت داشته باشد. تا بتواند مطابق با نیاز مشتری، پارچه مناسب را انتخاب کند. 
  • یک طراح لباس باید انواع ترکیب رنگ را بشناسد. تا در این صورت بتواند رنگ آمیزی مناسبی را ارائه دهد. 
  • یک طراح لباس لازم است با انواع اجزای یک لباس از جمله آستین، یقه و … آشنا باشد. 
  • یک طراح لباس باید از مهارت بازاریابی برخوردار باشد. چرا که برای رشد در صنعت مد و طراحی لباس، باید درک کاملی از تجارت و اصول کسب و کار، اصول فروش و بازاریابی برخوردار بود.
  • و ….

بازار کار طراحی لباس چگونه است؟

به طور کلی طراحی لباس یکی از پر طرفدارترین حرفه های هنری است که افراد با یادگیری مهارت های لازم در این زمینه و ارائه طرح های منحصر به فرد می توانند در بسیاری از شرکت های طراحی مد و لباس و تولید کنندگان پوشاک فعالیت کرده و همچنین برای هنرمندان و بازیگران تئاتر و سینما و مدل های عکاسی، طراحی هایی را انجام دهند. لازم به ذکر است که در صورت آموزش طراحی لباس به صورت حرفه ای، افراد می تواند علاوه بر فعالیت در داخل کشور، از فرصت های شغلی این صنعت در خارج از کشور نیز استفاده کنند. بنابراین به طور کلی می توان گفت که حرفه طراحی لباس دارای بازار کار پررونق و موقعیت های شغلی متنوع می باشد. 

ویژگی های بهترین آموزشگاه طراحی لباس چیست؟

  • برای یادگیری مهارت های طراحی لباس باید به دنبال آموزشگاهی باشید که از اعتبار بالایی برخوردار بوده و هنرجویان بسیاری از آن آموزشگاه رضایت داشته باشند. 
  • بهترین آموزشگاه طراحی لباس آموزشگاهی است که بتواند صفر تا صد مباحث طراحی لباس را آموزش دهد. 
  • یک آموزشگاه خوب باید اساتید مد نظر را مطابق با دانش، مهارت و تجربه های وی انتخاب کند.
  • بهترین آموزشگاه طراحی لباس آموزشگاهی است که خلاقیت هنرجویان را پرورش داده و تا اجرای ایده ها، شما را همراهی کند. 
  • یک آموزشگاه خوب لازم است پس از پایان دوره، مطابق با دانش و مهارت های کسب شده افراد، به آن ها مدرک معتبری ارائه دهد. 
  • در یک دوره آموزشی طراحی لباس، لازم است که اساتید با به روزترین متد آموزشی و مطابق با استاندار های بین المللی، مباحث مربوط به دوره را از پایه تا پیشرفته آموزش دهند. 
  • بهترین آموزشگاه طراحی لباس آموزشگاهی است که تجهیزات کامل و محیط مناسبی را در اختیار هنرجویان قرار دهد. 
  • و ….

مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد بهترین آموزشگاه طراحی لباس در تهران 

مطمئناً اگر بخواهید به یک آموزشگاه طراحی لباس در تهران بروید، گزینه های متعددی برای انتخاب وجود دارد. اما در این میان یکی از بهترین آموزشگاه طراحی لباس، مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد می باشد. این مجموعه با ارائه اساتید حاذق، تجهیزات کامل و همچین ارائه مدرک دوزبانه مجتمع فنی تهران، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. در واقع اگر قصد دارید صفر تا صد مباحث مربوط به طراحی لباس را آموزش دیده و وارد بازار کار این حرفه شوید، ما به شما شرکت در دوره پکیج طراحی لباس از مقدماتی تا پیشرفته را در مجتمع فنی تهران (میرداماد) توصیه می کنیم. 

دوره های آموزشی دپارتمان مد و پوشاک در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد 

بهترین آموزشگاه طراحی لباس
بهترین آموزشگاه طراحی لباس

معرفی مدارک پایان دوره طراحی لباس

مدرک دوره طراحی لباس در بهترین آموزشگاه طراحی لباس مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۲۴-بهمن-۱۴۰۲