بهترین دوره آموزشی برای یادگیری غواصی کجاست؟

بهترین دوره آموزشی برای یادگیری غواصی کجاست؟

بهترین دوره آموزشی برای یادگیری غواصی کجاست؟: امروزه تعداد علاقه مندان به ورزش غواصی در حال افزایش است. چرا که این حرفه جزء ورزش های مهیج و لذت بخش قرار میگیرد. اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که اقدام به انجام غواصی بدون به دست آوردن مهارت و تخصص های مربوطه شما را در معرض خطرات بسیاری قرار میدهد.

علاقه مندان به این حرفه ممکن است به دلیل تصوری که از هزینه های آموزش غواصی دارند، برای یادگیری آن اقدام نکنند. اما در این مقاله قصد داریم بهترین دوره آموزشی برای یادگیری غواصی را به شما معرفی کنیم. مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد یکی از بهترین مراکزی است که اقدام به آموزش این ورزش نموده است و همینطور مزایای رایگان بیشماری را در اختیار علاقه مندان قرار میدهد تا دیگر نگران هزینه های بالای آن نباشند. 

بهترین دوره آموزش غواصی
بهترین دوره آموزش غواصی

منظور از شغل غواصی چیست؟

در ابتدای مقاله، بهتر است به معرفی کلی شغل غواصی پرداخته شود. همانطور که بیان شد غواصی رشته ورزشی ای است که امروزه از محبوبیت بسیاری برخوردار است. بسیاری از افرد به عنوان تفریح، ورزش یا شغل مورد علاقه خود آن را مورد استفاده قرار میدهند. اما توجه کنید غواصی یکی از پرخطر ترین مشاغل آبی است که انجام آن و فرود به عمق آب بدون گذراندن دوره های آموزشی فرد را با خطرات بیشماری از جمله بیماری های مختلف، مواجه شدن با آبزیان دریایی و … مواجه میکند. به همین دلیل گذراندن دوره های تخصصی از ضروریات ورود به این حرفه می باشد.

شغل غواصی در عین پر خطر بودن از در آمد بالایی برخوردار است. و با فراگیری و کسب مهارت های مربوط به آن علاقه مندان میتوانند در حوزه  مورد علاقه خود مانند پروژه های صنعتی، پروژه های پژوهشی، نظامی و … شروع به فعالیت کنند. شغل غواصی با این هدف روی کار آمده است که تجهیزات و سازه های مختلف آبی در صورت نیاز تعمیر و یا ساخته شود، در حوزه پژوهشی به منظور مشاهده محیط زیست دریایی و یا انواع آبزیان دریایی و … مورد استفاده قرار میگیرد. از این رو حرفه های مختلف جوشکاری، برشکاری، عکاسی و فیلم برداری و … در زیر آب رو کار آمده و مورد استفاده قرار میگیرد.

برای ورود به حرفه غواصی فرد باید از چه مهارت هایی برخوردار باشد؟

  • فرد باید از مهارت و اصول فنون شنا کردن و به عبارتی شناور بودن برخوردار باشد.(بهترین دوره آموزش غواصی)
  • حرفه غواصی نیازمند افرادی است که از مهارت انجام کار تیمی برخوردار باشد.
  • برای غواصی حرفه ای استفاده از وسایل و تجهیزات حرفه ای لازم است، بنابراین فرد باید از توانایی نگه داری وسایل در عمق آب برخوردار باشد.
  • برای ورود به حرفه غواصی فرد باید از تمرکز بالایی برخوردار باشد و در مواقع ضروری آرامش خود را حفظ کند.

چگونه غواصی را آغاز کنیم؟

ممکن است سوالاتی نظیر غواصی را از کجا آغاز کنیم؟ آیا همه افراد قادر به ورود به این حرفه هستند؟ و … برای علاقه مندان پیش بیاید. در پاسخ به این مسائل باید گفت همه افراد با شرکت در دوره های آموزشی میتوانند غواصی را به صورت حرفه ای بیاموزند و از ورود به درون آب لذت ببرند. علاقه مندان میتوانند در حین گذراندن آموزش ها و بعد از پایان دوره مقدماتی برای انجام غواصی شانس خود را بیازمایند. اما توجه کنید در این شرایط فرود به عمق بیش از ۱۰ متر ممنوع و خطرناک است و در حین انجام اینکار حتما یک راهنما و مربی باید در کنار شما قرار داشته باشد.

تمامی افراد علاقه مند میتوانند این حرفه را آغاز کنند و از این تفریح لذت ببرند. مگر در مواردی که فرد از بیمای هایی نظیر آسم، دیابت و … برخوردار باشد. به این دلیل است که امروزه پیش از انجام غواصی یک چکاپ کامل از فرد گرفته شده و سلامت او بررسی میشود. برای ورود به آب محدودیت سنی و وزنی نیز وجود دارد که باید بررسی و رعایت شود.

بهترین دوره آموزشی برای یادگیری غواصی کجاست؟

غواصی رشته ای پر خطر می باشد که هر آموزشگاهی مجوز های لازم برای آموزش آن را نمیتواند دریافت کند. توجه کنید این حرفه ورزشی و پرخطر را نباید نزد هر مربی یا در هر آموزشگاهی آموزش دید. از این رو مجموعه ای را انتخاب کنید که از استانداردهای غواصی بین المللی برخوردار بوده و زیر پوشش نهادهای بین المللی عمل میکند. مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد یکی از معدود مراکزی است، که با برخورداری از تمامی شرایط موجود، این حرفه جذاب و مهیج ورزشی را به شما آموزش میدهد.

این مجموعه از اساتید مجرب و کار آزموده برخوردار است که به طور کاملا تخصصی صفر تا صد اصول و تکنیک های غواصی را به شما آموزش میدهد. از آنجا که غواصی شاخه های مختلفی دارد، شما میتوانید با انتخاب هر یک از آن ها، در دوره های آموزشی مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد شرکت کنید و به صورت حرفه ای اقدام به انجام این تفریح جذاب و مهیج نمایید. مزایای بیشمار این مجموعه عبارت است از:

مزیت های دوره

  • یکی از مزیت های بینظیر مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد قرار دادن امکانات رایگان به هنرجویان می باشد. که از جمله آن میتوان به خوابگاه و اقامتگاه، لباس غواصی، تجهیزات غواصی، جزوه و لاگ بوگ اشاره کرد. این امر منجر به کاهش هزینه های آموزشی علاقه مندان به غواصی میگردد.
  • مباحث تئوری غواصی در تهران و مباحث عملی در جزیره هرمز و توسط اساتید و مربیان کار آزموده به علاقه مندان آموزش داده میشود. بنابراین فرد میتواند به صورت حرفه ای و تخصصی این مباحث را آموزش ببیند.
  • با شرکت در این دوره ها هنرجو میتواند مدرک معتبر دوزبانه دریافت کند و در عرصه بین المللی نیز مورد استفاده قرار دهد.
  • در پایان دوره غواصی این مجموعه، مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد شما را به صورت تضمینی به بازار کار معرفی میکند. بنابراین با شرکت در این دوره ها ورود فرد به بازار کار به راحتی انجام میگیرد.
بهترین دوره آموزش غواصی
بهترین دوره آموزش غواصی

دوره های دپارتمان صنایع دریایی (غواصی) در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره

مدرک دوره آموزش تخصصی غواصی مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۱۴-بهمن-۱۴۰۲