بهترین مسیر برای سرمایه گذاری در صندوق های بورس

سرمایه گذاری در صندوق بورس

بهترین مسیر برای سرمایه گذاری در صندوق های بورس: در واقع می توان گفت که بهترین مسیر برای سرمایه گذاری در بورس، سرمایه گذاری در صندوق بورس می باشد. این روش سرمایه گذاری مناسب افرادی است که دانش، مهارت و تخصص، زمان کافی برای انجام معاملات در بازار بورس را نداشته و همچنین قابلیت تحمل ریسک بالا در سرمایه گذاری را ندارند. در واقع سرمایه گذاری در صندوق بورس، یک روش سرمایه گذاری مناسب برای این گونه از اشخاص می باشد. در ادامه مقاله مطالبی را در زمینه سرمایه گذاری در صندوق های بورسی، ارائه خواهیم داد. شما با خواندن این مقاله، می توانید دیدگاه خود را نسبت به سرمایه گذاری در صندوق بورس بازتر کرده و نسبت به نحوه انجام این کار، آگاهی کسب کنید.

سرمایه گذاری در صندوق بورس
سرمایه گذاری در صندوق بورس

چرا سرمایه گذاری در صندوق بورس؟

با توجه به شرایط تورمی کشور ما، مطمئناً پس انداز پول نمی تواند راهکار مناسبی برای حفظ سرمایه باشد. در واقع بهترین راهکار برای رشد و افزایش میزان سرمایه خود، سرمایه گذاری می باشد. به طور کلی برای سرمایه گذاری روش های متعددی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به سرمایه گذاری در بورس، مسکن، طلا، ارز، فارکس و … اشاره کرد. که هر کدام  از این روش ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند.

یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری، انحام خرید و فروش در بازار بورس می باشد. در صورتی که سرمایه گذاری در بورس با مهارت و دانش تخصصی انجام شود، بازدهی مناسبی را به ارمغان خواهد آورد. اما مطمئناً همه افراد مهارت و توانایی معامله در این بازار را ندارند، در این صورت می توان با استفاده از روش‌ های غیرمستقیم سرمایه‌ گذاری، از ارزش پول محافظت کرد. بنابراین در پاسخ به این سوال که چرا سرمایه گذاری در صندوق بورس؟ باید گفت که یکی از اصلی ترین دلایل سرمایه گذاری در صندوق بورس، حفظ ارزش پول می باشد. در ادامه شما را با صندوق سرمایه گذاری آشنا خواهیم کرد.(روش های پول ساختن از طریق بورس ایران)

صندوق سرمایه گذاری چیست؟

در واقع صندوق های سرمایه گذاری را می توان شرکت هایی قلمداد کرد که در آن کارشناسان ماهر بورس و اوراق بهادار، مبالغی را از افراد دریافت کرده و در زمینه هایی مانند سپرده های بانکی، اوراق بهادار، سهام، اوراق قرضه و …. سرمایه گذاری می کنند. در واقع مالکین این سهم ها، با توجه به میزان سرمایه گذاری خود، در سود و زیان شرکت شریک خواهند بود. و در آخر لازم است بدانید که با توجه به نوع صندوق و نوع دارایی ها، نحوه تقسیم سود و زیان در میان مالکان، متفاوت خواهد بود. 

آشنایی با انواع صندوق های سرمایه گذاری 

لازم به ذکر است که صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر نوع فعالیت، ترکیب دارایی‌ ها و در نتیجه میزان ریسک و بازده، انواع مختلفی دارند. که در میان آن ها صندوق های سرمایه گذاری سهامی، صندوق های سرمایه گذاری مختلط و صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت از مهم ترین و پرمخاطب ترین آن ها می باشند. در ادامه توضیحات مختصری در زمینه این نوع صندوق های سرمایه گذاری ارائه خواهیم داد. (فراز و نشیب های بازار بورس)

  • صندوق های سرمایه گذاری سهامی

همان طور که از نامش پیداست، عمده سرمایه گذاری در این روش، در سهام است. از این رو استفاده از صندوق های سرمایه گذاری سهامی، ریسک بالایی دارد اما در نتیجه بازدهی بالایی را به دنبال خواهد داشت. 

  • صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت

در این روش، عمده سرمایه در سپرده های بانکی، اوراق خزانه دولتی، اوراق بهادار، اوراق مشارکت و …. می باشد. از آنجایی که درآمد این نوع صندوق ها ثابت است، از این رو ریسک سرمایه گذاری در این صندوق ها بسیار کم است. در نتیجه می توان گفت که بازدهی این صندوق ها ثابت خواهد بود. اما در بلند مدت بازدهی مناسبی خواهند داشت. 

  • صندوق های سرمایه گذاری مختلط

صندوق های سرمایه گذاری مختلط به این صورت است که نیمی از دارایی ها در صندوق هایی با درآمد ثابت و نیمی دیگر در صندوق های سهامی قرار می گیرد. بنابراین میزان ریسک و بازدهی در این روش، در حالت میانه قرار خواهد گرفت. 

انواع صندوق های سرمایه گذاری بر اساس نحوه سرمایه گذاری

صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری مبتنی بر صدور و ابطال

  • سرمایه گذاری در صندوق های مبتنی بر صدور و ابطال، از طریق مراجعه حضوری به یکی از نمایندگی ها انجام می شود. به این صورت که پس از یکبار احراز هویت، می توان با ثبت نام در وب سایت صندوق به صورت اینترنتی، اقدام به صدور یا ابطال واحد های خود کرد. 

صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری قابل معامله در بورس (ETF)

  • صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس یا صندوق ETF، صندوقی است که خرید و فروش آن همانند سهام شرکت ها، به صورت آنلاین و از طریق سامانه معالاتی در تمامی کارگزاری ها صورت می گیرد. در واقع در این نوع سرمایه گذاری، همانند سرمایه گذاری در بورس، افراد باید از کد معاملاتی مخصوص به خود برخوردار باشند. 

مزایا و معایب سرمایه گذاری در صندوق بورس

مزایا:
  • سرمایه گذاری در صندوق ها نسبت به سرمایه گذاری های مستقیم، ریسک کمتری دارد. 
  • سرمایه گذاری در صندوق بورس، نقد شوندگی بالایی دارد. به این منظور که سرمایه‌ گذاری در صندوق ها این امکان را به افراد می‌ دهد که خیلی زود پول خود را نقد کنند.
  • از دیگز مزایای سرمایه گذاری در صندوق بورس این است که سرمایه گذاری در این صندوق ها، موجب صرفه جویی در زمان خواهد شد. 
  • از آنجایی که صندوق های بورسی به صورت متداول مورد بررسی قرار می گیرد و تمامی اطلاعات آن ها به صورت شفاف بیان می شود، از این رو سرمایه گذاری در آن، ریسک سرمایه گذاری را به شدت کاهش می دهد. 
  • با سرمایه گذاری در صندوق ها، تمامی هزینه‌ های مربوطه، میان همه سرمایه گذاران صندوق، تقسیم می‌ شود. از این رو، سرانه هزینه مربوط به هر سرمایه گذار کاهش پیدا می‌ کند.
  • سرمایه گذاری در صندوق ها، نیازی به دانش تخصصی در این زمینه ندارد. 
  • سرمایه گذاری در صندوق‌ ها، گزینه‌ مناسبی برای سرمایه گذاری با پول کم در بازار سرمایه به شمار می رود. 
  • و ….
معایب:
  • با سرمایه گذاری در صندوق ها، مدیریت افراد بر دارایی ها، کاهش می یابد.
  • یکی دیگر از معایب سرمایه‌ گذاری در صندوق‌ های بورس، عدم برخورداری از حق رای در مجامع می باشد. (معایب صندوق سرمایه گذاری طلا و بورس)
سرمایه گذاری در صندوق بورس
سرمایه گذاری در صندوق بورس

صفر تا صد آموزش سرمایه گذاری در بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

در صورتی که شما قصد دارید از ارزش پول خود محافظت نمایید. و سرمایه خود را چند برابر کنید، ما به شما سرمایه گذاری در بازار های مالی از جمله بورس، فارکس و ارز دیجتیال را پیشنهاد می کنیم. بورس از جمله بازار هایی است که به دلیل بازدهی بالا، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. اما لازمه ورود به آن، برخورداری از دانش و مهارت های تخصصی می باشد. از این رو در صورتی که قصد وارد شدن به این بازار و سرمایه گذاری در بورس را دارید، باید به دنبال روش هایی برای کسب مهارت و دانش تخصصی در این زمینه باشید. 

یکی از روش های کسب مهارت در این زمینه، شرکت در کلاس های آموزشی مربوطه می باشد. دوره های آموزشی بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، یکی از دوره های پرطرفدار در این مجتمع می باشد. افراد با شرکت در این دوره ها، می توانند سرمایه گذاری در بورس را شروع کرده و به صورت حرفه ای ترید (انجام معاملات و خرید و فروش سهم) انجام دهند و در نتیجه بازدهی قابل قبولی را کسب کنند. همچنین لازم به ذکر است که افراد می توانند پس از اتمام دوره مربوطه، مدرک دو زبانه و بین المللی را دریافت کنند. 

دوره های بورس مجتمع فنی تهران (میرداماد)

معرفی مدارک پایان دوره 

مدرک دوره بورس مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۲۳-بهمن-۱۴۰۲