بیوتی تراپیست به چه معناست؟ (تراپیست پوست یعنی چه؟)

بیوتی تراپیست به چه معناست؟ (تراپیست پوست یعنی چه؟)

بیوتی تراپیست به چه معناست؟ (تراپیست پوست یعنی چه؟)

بیوتی تراپیست به چه معناست؟ تراپیست یعنی چه؟ به طور کلی می توان این گونه بیان کرد که تراپیست شامل گروهی از افراد از جمله مشاوران ازدواج، کارمندان، مربیان، روانکاران و ….. است که کار اصلی آن ها مشاوره دادن به دیگران و راهنمایی آن ها در تصمیم گیری های سخت می باشد. بسیاری از افراد به دلیل شباهت روند کاری یک تراپیست با روانشناس، این دو شغل را با هم یکی می دانند. اما لازم به ذکر است که بین یک روانشناس و یک تراپیست تفاوت هایی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

تفاوت بارز میان روانشناس و تراپیست

روانشناس دارای مدرک روانشناسی در سطح لیسانس، کارشناسی ارشد و یا دکترا می باشد. اما تحصیلات تراپیست می تواند از رشته های مختلف و در سطح دکترا یا دکترا تخصصی و یا گواهینامه هایی مانند کار اجتماعی، روانشناسی بالینی، مشاوره خانواده یا سوء مصرف مواد باشد. همچنین یک تراپیست می تواند روانشناس، روانپزشک، مشاور ازدواج، مربی و …. باشد.

بیوتی تراپیست به چه معناست
بیوتی تراپیست به چه معناست

تراپیست پوست یعنی چه؟

همانطور که گفته شد، تراپیست به معنای مشاوره دادن و راهنمایی دیگران می باشد و بیوتی تراپی و یا تراپیست پوست به کسی گفته می شود که مسئول راهنمایی و مشاوره دادن به دیگران برای زیبایی و بهتر شدن وضعیت پوستی آن ها می باشد. تراپیست پوست فعالیت های زیادی را در طول درمان انجام می دهد و بیوتی تراپیست بودن، محدود به زمینه پوست نمی شود و می تواند در زمینه های مو، ماساژ تراپی، پدیکور، آموزش متعادل سازی چهره، مانیکور، آموزش بهداشت کار ناخن و …. نیز فعالیت کند.

از جمله فعالیت های بیوتی تراپیست می توان به پاسخ گویی به سوالات مشتریان، شناخت وضعیت فیزیولوژی پوست، معرفی محصولات مراقبت های پوستی برای مشتریان، علاوه بر فعالیت های پوستی در زمینه مو، ماساژ تراپی، مانیکور، پدیکور آموزش ترمیم موی سر و ….، در اختیار گذاشتن مشاوره درست و اصولی برای مشتریان، شناخت وضعیت زیستی پوست، آموزش چهره پردازی و ….. اشاره کرد.

شغل بیوتی تراپیست چه مزایایی دارد؟

  • از مزایای Beauty Therapist می توان به بازار کار پررونق آن و گزینه های زیاد کاری در این شغل، اشاره کرد.
  • شغل بیوتی تراپی تنوع کاری بالایی دارد.
  • در این حرفه شما می توانید انتخاب کنید که کجا کار کنید.
  • بیوتی تراپیست بودن به افراد این فرصت را می دهد تا به سایر کارهای خود رسیدگی کنند. به این معنا که در شغل تراپیست فرقی نمی کند که شما در چه زمینه ای تخصص دارید. در هر صورت می توانید مطابق با ساعت دلخواه خود کار کنید.
  • محیط های مختلف زیادی برای کار در صنعت زیبایی وجود دارد.
  • Beauty Therapist توانایی این را دارد که شغل و حرفه خود را به صورت خود اشتغالی ادامه دهد.

مراجعه به تراپیست چه مزایایی دارد؟

  • تراپیست رازدار شما است.
  • یک تراپیست منفعت خودش را در نظر نمی گیرد.
  • Therapist شما را قضاوت نمی کند.
  • تراپیست با دانش خود، راهکار های مناسبی به شما ارائه می دهد.
  • Therapist مشکلاتتان را بی اهمیت جلوه نمی دهد و در حل آن ها، به شما کمک خواهد کرد.
  • روان درمانی به رشد فردی شما کمک خواهد کرد.

روش های درمانی مراقبت های پوستی

پاکسازی پوست

  • پاکسازی پوست روشی از درمان است که با برداشتن آلودگی‌ ها و دانه‌ های سرسیاه سطح پوست، موجب رسیدن اکسیژن به لایه زیرین پوست می شود و به پوست طراوت می بخشد و آن را زیبا تر و شاداب‌ تر می‌ کند. (کلاس آنلاین آرایشگری مردانه)

هیدرودرمی

  • هیدرودرمی به معنای آبرسانی پوست می باشد. این نوع روش درمان، با استفاده از دستگاه های هیدرودرم، مخصوص پوست های خشک انجام می شود.

ماساژ درمانی

  • ماساژ صورت نوعی از درمان است که موجب افزایش جریان خون در صورت و آرامش شما می شود. ماساژ درمانی به دلیل تحریک پوست، موجب دفع مواد زائد، جذب مواد اکسیژن رسان، درمان مشکلاتی از جمله سر درد و میگرن و ….. می شود.

فیشیال

  • فیشیال مجموعه ای از روند کاری است که با پاکسازی پوست شروع می شود و سپس با ماساژ، حوله گرم، بیرون آوردن سر سیاه و کرم زدن به اتمام می رسد.

مزوتراپی 

  • این نوع درمان، یک عمل پزشکی زیبایی می باشد که در طول درمان، کوکتل هایی مخصوص که معمولا توسط پزشکان تجویز می شود، وارد پوست می‌ شود. این روش به رفع مشکلات ریزش مو و مشکلات رایج پوستی کمک میکند.

میکرودرم ابریژن

  • میکرودرم پوست از جمله روش هایی است که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش با تحریک اپیدرم پوست، کلاژن سازی بیشتر می شود. این نوع روش درمان موجب از بین رفتن لک های پیری، سفت شدن پوست به دلیل کلاژن سازی، روشن تر شدن پوست، از بین بردن و تمیز کردن جوش های سر سیاه، کمک به درمان جوش های زیر پوستی و …. می شود.

میکرونیدلینگ

  • میکرونیدلینگ یا سوزن درمانی، به نوعی از درمان گفته می شود که هدف آن تحریک بدن برای تولید کلاژن می باشد. به همین دلیل به این نوع درمان، خود القایی کلاژن نیز گفته می شود. میکرونیدلینگ موجب کاهش چین و چروک ها، ترک های پوستی، جوانسازی، رفع زخم های ناشی از آکنه و یا آبله مرغان و … می باشد.
بیوتی تراپیست به چه معناست
بیوتی تراپیست به چه معناست

آموزش مراقبت از پوست و زیبایی همرا با مدرک City & Guilds (آموزش بیوتی تراپی)

تمامی افرادی که به پوست و زیبایی خود اهمیت می دهند، افرادی که قصد وارد شدن به بازار کار این حرفه را دارند و هدفشان کسب در آمد می باشد، تمامی افرادی که در آرایشگاه ها و کلینیک های زیبایی مشغول به فعالیت هستند و تمامی علاقه مندان به یادگیری مهارت های مراقبت از پوست، می توانند با شرکت در کلاس های آموزشی مراقبت از پوست و زیبایی در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد از صفر تا صد مهارت های لازم در این دوره را آموزش ببینند.

ثبت نام دوره های دپارتمان دانش و سلامت

معرفی مدارک پایان دوره بیوتی تراپیست به چه معناست؟ (تراپیست پوست یعنی چه؟)

مدرک آموزش کلاس مراقبت از پوست و زیبایی (دوره بیوتی تراپی) مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۱-اردیبهشت-۱۴۰۰