تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال: تحلیل و تجزیه در بازار های مالی از جمله بازار ارز دیجیتال که یک بازار رمزنگاری شده می باشد، به اشکال مختلف صورت می گیرد. ممکن است یک سرمایه گذار از تحلیل بنیادی برای ارزیابی جریان سرمایه و بیت کوین استفاده کند و یا برای تصمیم گیری در مورد معاملات، از تجزیه و تحلیل تکنیکال بهره ببرد. اما در هر صورت با تجزیه و تحلیل صحیح می توان سرمایه گذاری سالم تری در هر بخش انجام داد.

تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی ستون فقرات تحقیقات سرمایه گذاری را تشکیل می دهند. تحلیلگران بنیادی برای تعیین ارزش یک دارایی، به روند های اقتصاد کلان و شرایط صنعت دقت می کنند. از طرف دیگر، تحلیلگران تکنیکال با هدف جستجو الگو ها و روند ها، حرکت قیمت ها را با بررسی داده های تاریخی مانند قیمت و حجم پیش بینی می کنند. به طور کل هر سرمایه گذار می تواند با توجه به استراتژی خود در انجام معاملات، تحلیل مدنظرش را انتخاب کند.

تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال
تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال چیست؟

برای درک واقعی نحوه استفاده از تجزیه و تحلیل تکنیکال در معاملات ارزهای رمزنگاری شده، ابتدا باید از معنی آن آگاهی داشته باشید. تجزیه و تحلیل تکنیکال به معنای استفاده از داده ها برای پیش بینی آینده بازار است. این داده ها شامل بررسی آمار های گذشته ارز های رمز پایه مورد نظر از جمله عواملی مانند حجم و حرکت و … می باشد. لازم به ذکر است که روند استفاده از تحلیل تکنیکال در بازار های مالی دیگر از جمله فارکس، بازار طلا، بورس، کالا، ارز و …. به شدت مشابه با تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال می باشد.

مزیت استفاده از تحلیل تکنیکال 

از آنجا که بازار ارز دیجیتال (بازار ارز های رمزنگاری شده) بسیار بی ثبات هستند، از این رو افراد باید یک استراتژی برای هدایت معاملات خود داشته باشند. بسیاری از معامله گران در ارز دیجیتال در استراتژی های خود، از تجزیه و تحلیل تکنیکال استفاده می کنند. این نوع تجزیه و تحلیل می تواند بینشی در مورد جنبش های گذشته ارز رمزنگاری شده، به افراد بدهد و به آن ها کمک کند تا بتوانند پیش بینی کنند که در آینده بازار به کجا خواهد رفت.

سه اصل مهم در تجزیه و تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال

  • تاریخ تمایل به تکرار دارد
  • بازار همه چیز را تخفیف می دهد
  • قیمت ها در روند حرکت می کنند

بر اساس این سه اصل، می توان گفت که کاربرد تحلیل تکنیکال برخلاف تحلیل بنیادی، صرفاً به جنبش ها و حرکات قیمت تمرکز دارد. اما برای درک تحرکات قیمت با استفاده از تجزیه و تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال، باید فاکتور هایی مانند تقاضای رمزنگاری گذشته و حال، رژیم های نظارتی جهانی، روند های اخیر در جامعه رمزنگاری و … را بررسی کرد.

ابزار های تجزیه و تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال به الگو های نمودار و شاخص های آماری متکی می باشد. از نمودار های مورد استفاده در تحلیل تکنیکال می توان به نمودار های شمعدانی، میله ای و خطی اشاره کرد و از شاخص های آماری در تحلیل تکنیکال می توان به شاخص میانگین جهت، باند های بولینگر، شاخص قدرت نسبی (RSI)، انحراف معیار، میانگین متحرک، MACD، نسبت های فیبوناچی، میانگین قیمت وزنی حجم، میانگین وزنی زمان و … اشاره کرد.

ویژگی های تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال

  • از آنجایی که تحلیل تکنیکال بر روی حرکات قیمت تمرکز دارد، از این رو می توان با استفاده از قیمت لحظه ای انواع ارز دیجیتال، به تمامی سوالات خود درباره روند بازار دست یافت.
  • از تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال و همچنین در دیگر بازار های مالی، برای پیش بینی های کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تحلیل تکنیکال در تمامی بازار های مالی از جمله بازار کالا، ارز، بازار بورس، طلا، سکه، فارکس و …. کاربرد دارد. به طور کلی تکنیکال در تمامی بازار هایی که بر محور عرضه و تقاضا می باشد، قابل استفاده است.
  • ابزار اصلی در تحلیل تکنیکال، نمودار ها و الگو ها می باشند که با  استفاده از آن ها می توان روند حرکت قیمت در بازار را مشخص کرد.
  • لازم است بدانید که اخبار و حاشیه ها تاثیر چشم گیری بر روند تحلیل می گذارد و در نتیجه میزان ریسک این نوع پیش بینی را بالا می برد.
  • در بازار هایی که دارای شرایط عادی، حجم معاملات و نقدینگی بالا هستند. با استفاده از تحلیل تکنیکال می توان پیش بینی دقیق تری را انجام داد.
  • و ….

آموزش صفر تا صد ارز دیجیتال در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

با افزایش محبوبیت بازار ارز دیجیتال و بیت کوین و همچنین سایز ارز های رمز پایه، تعداد معامله گران در این بازار نیز افزایش خواهد یافت. نوسانات بالای ارز ها این امکان را به معامله گران می دهد تا از نوسانات قیمت سود خوبی کسب کنند. اما لازم به ذکر است که کسب این سود ها نیازمند دانش تخصصی در این زمینه و انجام تحلیل های درست و اصولی می باشد و تنها اتکا به شانس در معاملات ایده مناسبی نخواهد بود.

دوره ارز دیجیتال مناسب چه افرادی می باشد؟

  • افرادی که در مورد کسب درآمد آنلاین با سرمایه گذاری در بازار Cryptocurrency جدی هستید.
  • اگر قصد دارید منبع جدیدی از درآمد منفعل ایجاد کنید.
  • اگر می خواهید یک استراتژی معاملاتی پیدا کنید که کارساز باشد، نباید این دوره را نادیده بگیرید.
  • اگر قصد دارید همه چیز را در مورد تجارت Cryptocurrency را آموزش ببینید.
  • می توان گفت این دوره برای همه کسانی که می خواهند. با سرمایه گذاری در بازار ارزهای رمزپایه ثروتمند شوند، مناسب است.

تمامی مخاطبانی که گفته شد و همچنین کلیه علاقه مندان به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، می توانند در دوره آموزش ارز دیجیتال در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد شرکت کرده و از صفر تا صد مباحث را آموزش ببینند. لازم به ذکر است که افراد بعد از پایان دوره می توانند با تکیه بر مهارت ها و دانش خود، در ارز دیجیتال معامله کرده و سود های کلانی به دست آورند.

تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال
تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال

دوره های بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره ارز دیجیتال

مدرک دوره ارز دیجیتال مجتمع فنی تهران. قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۲۰-تیر-۱۴۰۰