تفاوت جلسات آموزش رایگان بورس با دوره تخصصی بورس

تفاوت جلسات آموزش رایگان بورس با دوره تخصصی بورس

تفاوت جلسات آموزش رایگان بورس با دوره تخصصی بورس: بورس بازاری است که در آن خرید و فروش سهم ها انجام می گیرد. آشنایی با خرید و فروش سهام و انجام معاملات نیازمند مهارت های تحلیلی می باشد. بسیاری از افراد گمان می کنند که می توانند از طریق مقالات آموزشی و تحلیل های دیگر افراد، معاملات پر سودی داشته باشند، اما این طرز تفکر کاملا نادرست است. چرا که اگر می خواهید از خرید و فروش خود، سود های کلانی به دست آورید باید خودتان مطابق با استراتژی خود، هر سهم را تحلیل کنید. 

امروزه به دلیل استقبال زیاد افراد از معاملات بورسی، بسیار از افراد غیر متخصص مقالات و تحلیل هایی را ارائه می دهند که اطلاعات درستی را در اختیار شما نمی گذارد و همین تحلیل های غلط، موجب ضرر و زیان بسیار از افراد ناآگاه می شود. به همین دلیل ما به شما توصیه می کنیم که اگر قصد دارید به طور حرفه ای وارد بازار های بورسی شوید و معاملات پر سودی داشته باشید، حتما مهارت و دانش تخصصی در این زمینه به دست آورید. 

دوره تخصصی بورس
دوره تخصصی بورس

همه چیز راجع به بورس

بورس چیست؟

درواقع بورس یک بازار رسمی و دائمی می باشد که در این بازار، دارایی های مختلفی معامله می شود. در واقع در این بازار ها، سرمایه گذاران در قبال پولی که می دهند، قسمتی از سهم یک شرکت را خریداری می کنند. در این صورت سرمایه گذار، از سهامداران آن شرکت محسوب می شود و در سود و زیان شرکت نیز سهیم خواهد بود. به طور کلی در بازار های بورسی دو نوع دارایی معامله می شود: ۱) دارایی واقعی ۲) دارایی مالی

  • دارایی واقعی: دارایی واقعی یا همان دارایی های فیزیکی از جمله زمین، ساختمان، ماشین، لوازم خانگی و ….
  • دارایی های مالی: از جمله این دارایی ها مانند اوراق مشارکت و سهام و ….

انواع بازار های بورس (دوره تخصصی بورس)

  • بورس اوراق بهادار: مهم ترین بخش در بازار های بورسی که بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص می دهد، بورس اوراق بهادار می باشد. در این بخش اوراقی از جمله اوراق مشارکت خرید و فروش می شوند.
  • فرابورس: در این بخش سهام شرکت هایی که نمی توانند وارد بازار بورس شوند، در فرابورس معامله می شوند. 
  • بورس کالا: در این بازار، افراد می توانند سهام کالا های مختلف را خرید و فروش می کنند. از جمله کالا و محصولاتی که در این بازار عرضه می شود می توان به گندم، زعفران، پنبه، زیره و …. اشاره کرد.
  • بورس انرژی: در بورس انرژی می توان حامل های انرژی و اوراق بهادار را معامله کرد. می توان گفت که بورس انرژی یکی از بخش های بورس کالا می باشد. 

سهم یا سهام چیست؟

سهم یا سهام در واقع بخشی از سرمایه یک شرکت است که توسط یک سهامدار یا یک سرمایه گذار خریداری می شود. این سهم به نوعی نشان دهنده مالکیت افراد در یک صنعت می باشد. این مالکیت شامل میزان مشارکت، منافع و مضرات شرکت، تعهدات و …. می باشد. به طور کلی سهام شرکت ها به دو قسمت سهام عادی و سهام ممتاز تقسیم می شود که سهام ممتاز در ایران منتشر نمی شود. اما منظور از سهام عادی همان سهام موجود در بازار سرمایه می باشد که نرخ سود یا بهره ندارد و نشان دهنده میزان مالکیت سهام دار از منافع و حقوق شرکت می باشد.

عرضه اولیه چیست؟

هنگامی که مقدار و یا درصد مشخصی از کل سهام شرکت برای اولین بار در بازار بورس عرضه میشود، به آن سهام عرضه اولیه گفته می شود. لازم به ذکر است که منظور از عرضه اولیه به این معنا نیست که شرکتی تازه کار خود را شروع کرده بلکه به این معنی می باشد که آن شرکت به تازگی اجازه خرید و فروش سهام خود را در بورس داده است. 

تفاوت جلسات آموزش رایگان بورس با دوره تخصصی بورس

شما می توانید با استفاده از جلسات آموزش رایگان بورس و مطالعه مقالات آموزشی در این زمینه، یک دیدگاه کلی و مفاهیم ابتدایی را از بورس آموزش ببینید. اما لازم به ذکر است که بسیاری از افراد گمان می کنند که تنها با استفاده از آموزش رایگان بورس می توانند خرید و فروش سهام را شروع کنند اما این طرز تفکر نادرست است چرا که ورود به بازار های بورسی و همچنین انجام معاملات در این بازار، نیازمند دانش و مهارت تخصصی در این زمینه می باشد. دوره تخصصی بورس به شما این امکان را می دهد که سهم های مدنظرتان را با روش و استراتژی خود تحلیل کنید. در این صورت می توان از بازار های بورسی بیشترین سود و کمترین ضرر را به دست آورید. 

دوره تخصصی بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

امروزه بسیاری از افراد بدون هیچ اطلاعات و آگهی از نحوه معامله کردن، وارد بازار های بورس می شوند. و گمان می کنند که می توانند سود های کلانی از این سرمایه گذاری به دست آورند. لازم به ذکر است. که برای ورود به بازار های بورسی و یادگیری روش انجام مراحل بورس، باید دانش و مهارت های لازم در این زمینه را به دست آورید. شما می توانید با شرکت در کلاس های آموزش بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد، از صفر تا صد مهارت های لازم برای معاملات بورسی و روش انجام مراحل بورس را آموزش ببینید.

دوره تخصصی بورس
دوره تخصصی بورس

کلاس بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره تخصصی بورس

مدرک دوره تخصصی بورس مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۱۵-بهمن-۱۴۰۲