ثبت نام MBA

ثبت نام MBA

ثبت نام MBA

ثبت نام MBA :MBA یکی از رشته های محبوب در سال های اخیر می باشد که طرفداران بسیاری دارد. البته بهتر است بدانید MBA رشته ای نوظهور نمی باشد و قدمت آن به صد سال پیش باز میگردد. اما امروزه توجهات بیشتری را به خود جذب نموده است. این رشته مناسب کسانی است که در زمینه مدیریت فعالیت میکنند و یا  نیازمند داشتن اطلاعات لازم در رابطه با علم مدیریت می باشند.

در بسیاری از موارد شاهد دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های دیگر هستیم که بعد از دریافت مدرک تحصیلی خود اقدام به یادگیری MBA به صورت شرکت در دانشگاه ها و یا دوره های آموزشی نموده اند. در ادامه مقاله قصد بیان اطلاعات بیشتر در زمینه MBA و ثبت نام MBA داریم. ابتدا بهتر است با اهداف یادگیری MBA آشنا شوید.

"<yoastmark

معرفی رشته MBA

MBA مخفف چیست؟ MBA مخفف عبارت Master of Business Administration استهمانطور که در بالا بیان کردیم ام بی ای یکی از رشته های بسیار پر رونق در دنیای امروز می باشد که در تمامی سازمان ها و شرکت های کوچک و بزرگ نیاز به آن احساس میگردد. بازار کار پر رونق این رشته منجر گشته تا افراد بسیاری اقدام به تحصیل در آن نمایند. در MBA مهارت های مورد نیاز برای مدیریت آموزش داده میشود. و از این رو تحصیل کنندگان در این رشته دارای اطلاعات کاملی از بازاریابی، امور مالی، حسابداری و .. می باشند تا بتوانند به درستی یک سازمان یا شرکت را رهبری کنند.

ممکن است بسیاری تصور کنند که تنها مدیران باید در این رشته تحصیل کنند اما بهتر است بدانید به هیچ وجه اینگونه نیست. تمامی افراد حتی کسانی که هنوز کسب و کاری ندارند میتوانند این رشته را انتخاب کرده و بعد از گذراندن تحصیلات لازم و به دست آوردن مهارت های مورد نیاز، در شرکت های مختلف به عنوان مدیر مشغول به فعالیت شوند. اهداف اصلی رشته MBA عبارت است از:

اهداف ثبت نام MBA

  • ایجاد تغییر در بخش های تخصصی یک سازمان
  • مدیریت و اداره صحیح یک شرکت یا سازمان
  • ارائه صحیح خدمات مشاوره ای برای مدیریت صحیح 
  • ایجاد طراحی صحیح، هدایت و رهبری در شرایط کلی سازمان
  • کارآفرینی

برای ورود به رشته ام بی ای داشتن چه مهارت هایی لازم است؟

برخورداری از مهارت انجام کار گروهی

  • برای ورود به حرفه مدیریت فرد باید دارای روحیه کار گروهی باشد. شرکت در دوره های آموزشی، چگونگی کسب این مهارت را به شما آموزش میدهد و بیان میکند چگونه میتوان به تنهایی یا به همراه سایر افراد راهکارهای لازم برای مدیریت را اعمال نمود. اولین و مهم ترین راهکار تعیین هدف سازمان است.

مهارت برقراری ارتباط و صحبت کردن در جمع

  • فردی که قصد دارد به عنوان یک مدیر و یا رهبر فعالیت کند باید بتواند به درستی در جمع صحبت کند و با سایر افراد ارتباط برقرار کند. این امر را میتوان از ضروریات ورود به این حرفه دانست.

برخورداری از توانایی حل مسئله

  • فردی که به عنوان مدیرفعالیت میکند ممکن است در مسیر مدیریتش با مسائل چالش برانگیزی رو به رو شود. از این رو باید دارای قدرت تصمیم گیری باشد تا بتواند برای مشکلات احتمالی پیش آمده راه حل هایی را ارائه دهد. داشتن این مهارت کمک میکند در موقعیت های چالش بر انگیز به درستی عمل کنید.

داشتن مهارت و رفتارهای رهبری و انگیزشی

  • برای فعالیت موفق در این حرفه باید مهارت ها و توانایی هایی داشته باشید. از جمله مهارت کنترل کار تیمی، داشتن روحیه انگیزشی و … میتوانید با ثبت نام MBA در کلاس ها آموزشی شرکت کنید و مهارت های مورد نیاز را به دست آورید.

گرایش های مختلف MBA

این سوال که بهترین گرایش MBA کدام است؟ سوالی است که در ذهن بسیاری از شما ایجاد شده است در پاسخ به این سوال میتوان گفت در رشته MBA گرایش های مختلفی وجود دارد که هر فرد با توجه به علاقه خود هرکدام را انتخاب کرده و در آن اقدام به فعالیت می نماید. در ادامه به معرفی گرایش های مختلف MBA میپردازیم:

گرایش بازاریابی

  • علاقه مندان به حوزه بازاریابی و تبلیغات میتوانند این گرایش را انتخاب کنند. کسب مهارت در این زمینه کمک میکند بتوانید درآمدهای زیادی را به دست آورید چرا که از بازار کار پر رونقی برخوردار است. از جمله مشاغل موجود در گرایش بازاریابی MBA میتوان به مدیر بازاریابی، مدیر برند، برنامه ریزی رسانه ای، مدیر فروش و … اشاره کرد.

گرایش امور مالی

  • تمرکز اصلی این گرایش همانطور که از نامش پیداست بر مدیریت مالی، حسابداری، بانکداری و … می باشد. این گرایش را نیز میتوان از دیگر گرایش های پر رونق رشته MBA دانست. چرا که در این بخش مهارت های مورد نیاز برای مدیریت وجوه مالی یک سازمان آموزش داده میشود. از جمله مشاغلی که با تحصیل در این گرایش میتوان به آن وارد شد عبارت است از سرمایه گذاری، بازرگانی، مشاوره های مالی، بانک ها، کلیه مسئولیت های مالی و …

گرایش تجارت بین الملل

  • در دنیای امروز مشخص کردن هدف اصلی بسیاری از شرکت ها و سازمان ها بستن قرار داد با شرکت های بین المللی می باشد. از این رو میتوان گفت گرایش تجارت بین الملل در این شرکت ها بسیار کابردی می باشد. (ثبت نام MBA)

گرایش فناوری اطلاعات

  • انتخاب این گرایش مناسب افرادی است که در زمینه طراحی، برنامه ریزی، انتخاب و اجرای پروژه ها فعالیت میکنند. امروزه تکنولوژی و فناوری های مختلف هر روزه در حال گسترش و به رورسانی است. با توجه به این موضوع میتوان به ضرورت وجود افرادی که قادر به فعالیت در این زمینه می باشند پی برد.

گرایش کارآفرینی

  • کارآفرینی از دیگر گرایش های MBA می باشد که تاثیر بسیاری در شرایط اقتصادی کشور دارد. چرا که تحصیل کردگان و یا افراد مشغول به فعالیت در این حرفه در تلاشند پروژه هایی را مدیریت کنند که به ایجاد کسب و کارهای جدید کمک میکند.

گرایش استراتژی

  • در این گرایش افراد مهارت های مورد نیاز در رابطه با برنامه ریزی استراتژیک، رهبری سازمانی، کارآفرینی، مدیریت تحول و … را به دست می آورند و مورد استفاده قرار میدهند. کسب مهارت تفکر استراتژیک اصلی ترین هدف در این گرایش می باشد.

"<yoastmark

ثبت نام MBA

در این مقاله سعی کردیم به طور مختصر شما را با ام بی ای و گرایش های مختلف آن آشنا کنیم. همانطور که بیان شد تمامی افراد میتوانند در این حوزه اقدام به کسب مهارت نمایند و وارد بازار کار شوند. از این رو و با توجه به نیاز روز افزون شرکت ها به افراد تحصیل کرده در حوزه ام بی ای مراکز مختلفی اقدام به آموزش این حرفه نموده اند. یکی از بهترین مراکز به این منظور، مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد می باشد. علاقه مندان میتوانند با ثبت نام MBA در این مجموعه مهارت های مورد نیا را به دست آورند و  در این حوزه اقدام به فعالیت نمایند.(کلاس آنلاین MBA)

مخاطبان دوره MBA(آموزش آنلاین MBA)

  • کارآفرینان و صاحبان کسب و کار
  • مدیران میانی و سرپرستان
  • مدیران عالی سازمان ها
  • مدیران فروش، بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی
  • کارشناسان و کارمندان
  • تمامی دانشجویان و علاقه مندان به کارآفرینی و کسب و کار

دوره های دپارتمان مدیریت کسب و کار در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره آموزش MBA

مدرک دوره MBA مجتمع فنی تهران. قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند. 

2 thoughts on “ثبت نام MBA

ارسال دیدگاه بسته شده است.

maryam bagheri ۲۸-فروردین-۱۴۰۱