دلایل سقوط بازار بورس

دلایل سقوط بازار بورس

دلایل سقوط بازار بورس: همان طور که می دانید امروزه به دلایلی ما شاهد سقوط بازار بورس و افت شدید شاخص بورس هستیم و همین روند نزولی بازار، ترس و دلهره سهامداران و سرمایه گذاران را افزایش داده است. بنابراین بسیاری از افراد به دنبال این هستند که دلایل سقوط بازار بورس را بررسی کنند تا بتوانند تحلیل درستی از آینده بازار بورس داشته باشند. در ادامه مقاله دلایل سقوط بازار بورس را بررسی خواهیم کرد.

دلایل سقوط بازار بورس
دلایل سقوط بازار بورس

دلایل سقوط بازار بورس

  • در بازار بورس و بازار فرابورس سهم هایی وجود داشت که بیش از ۲۰ درصد و ۵۰ درصد ارزش خود را از دست داده بودند. بسته نشدن این نماد ها یکی از دلایل سقوط بورس محسوب می شود.
  • وجود بیش از حد عرضه های اولیه در بازار بورس و فرابورس دلیل دیگری برای سقوط بورس به شمار می رود.
  • از دلایل عمده سقوط بازار بورس را می توان فروش های هیجانی حقوقی های بازار دانست. که این کار موجب ریزش ۳۰ درصدی قیمت سهم ها شد.
  • در بازار بورس سهم هایی وجود داشت که در طول ساعات بازار به بهانه های مختلفی، خرید و فروش سهم را متوقف می نمودند و این موضوع یکی دیگر از دلایل سقوط بازار بورس محسوب می شود.
  • یکی دیگر از دلایل سقوط بازار بورس را می توان ایجاد تاخیر در سفارش گیری در معاملات و عدم تعادل بازار دانست.
  • از بین رفتن اعتماد سرمایه گذاران، از دلایل اصلی سقوط بازار بورس است. به طور مثال تاییدیه و تکذیب های پی در پی برای عرضه صندوق های ETF دولتی، خود دلیلی است. برای عدم اعتماد سرمایه گذاران.
  • از دلایل دیگر سقوط بازار بورس می توان به آزاد سازی سهام عدالت در نماد های دولتی و شاخص ساز اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که عرضه غیر اصولی این سهم در بازار به این سقوط شدت بخشید و منجر به افزایش فشار فروش و شکستن حمایت ها شد.
  • با اطلاع رسانی راجع به مصوبه سازمان درباره نصاب سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت، فشار فروش را بر روی سهم ها را افزایش داد.
  • عدم هماهنگی میان مسئولین سازمان و حقوقی های بازار را نیز می توان از دلایل سقوط بازار بورس دانست.
  • در یک برهه زمانی اعتبارات کارگزاری بنا بر دلایلی کاهش شدیدی پیدا کرد و این موضوع فشار فروش را به شدت افزایش داد. در نتیجه بازار با افت زیادی همراه شد.

بورس چه زمانی مثبت می شود؟

می توان گفت هم اکنون روند بازار با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی و وضعیت سیاسی، غیر قابل پیش بینی می باشد. و انجام معاملات در بورس در هاله ای از ابهام قرار دارد. و سهامداران با شک و تردید در بازار بورس ترید می کنند. بنابراین به طور دقیق نمی توان بیان کرد. که بازار نزولی و منفی بورس تا چه زمانی ادامه دارد. و چه زمانی بورس مثبت خواهد شد؟ اما می توان گفت که تا وقتی که دلایل سقوط بازار بورس به حالت تعادل باز نگردد، خبری از بازار مثبت نخواهد بود.

راهکار هایی برای جلوگیری از ضرر و زیان های بیش از حد

مهم ترین نکته ای که یک تحلیلگر بازار های مالی باید بررسی کند، تحلیل بنیاد یک شرکت می باشد. به این منظور که سهامدارن باید با توجه به میزان ارزش سهم یا شرکت آن را خریداری کنند و از خرید سهم هایی که ارزش بنیادی ندارند، خودداری کنند. این راهکار منجر به بازگشت روند صعودی بورس می شود و از ضرر و زیان های بیش از حد جلوگیری خواهد کرد. از دیگر راهکار های کاهش حد ضرر می توان به رفع مهم ترین عامل در سقوط بازار بورس اشاره کرد. در ادامه به مهم ترین دلایل سقوط بازار بورس اشاره خواهیم کرد.

مهم ترین عامل در سقوط بورس چیست؟

یکی از علت های مهم و تاثیر گذار در سقوط بازار بورس. رفتار هیجانی حقیقی ها و عدم حمایت همه جانبه حقوقی ها می باشد. به این منظور که حقوقی ها باید حمایت دوباره خود را به بازار برگردانند. و حقیقی ها دست از رفتار های هیجانی خود بردارند. و به طرز صحیحی سهامداری کنند. در واقع افراد حقیقی باید به این درک برسند که سهامداری و سرمایه گذاری در بورس را طبق اصول سرمایه گذاری انجام دهند. 

نکاتی درباره سرمایه گذاری در زمان سقوط بازار بورس

  • سهم هایی را خریداری کنید که بتای آن منفی باشد. 
  • در این وضعیت به دنبال سرمایه گذاری های کوتاه مدت نباشید. و سهم هایی را با دیدگاه بلند مدت انتخاب کنید. (شرکت هایی که دارای بنیاد قوی هستند، بررسی کنید)
  • با استفاده از تحلیل های مختلف، سهام هایی را خریداری کنید که در برابر شوک های منفی بازار، مقاوم باشند. 
  • فرصت های خوب را در بازار منفی شناسایی کنید و روی آن ها سرمایه گذاری کنید.
  • و …
دلایل سقوط بازار بورس
دلایل سقوط بازار بورس

آموزش صفر تا صد بورس در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

امروزه، چه کسانی که قصد دارند وارد بازار شوند. و چه کسانی که در این حوزه فعالیت دارند. نسبت به وضعیت فعلی بازار بورس سرگردان هستند. و هیچ پیش بینی خاصی نسبت به روند این بازار ها ندارند. این افراد نمی دانند که باید در بورس بمانند یا نه؟ و یا به دنبال این هستند که بدانند بورس کی بر می گردد؟ بنابراین بسیاری از این سرمایه گذاران از این حجم از ضرر و زیان دلهره دارند. و نمی توانند پیش بینی کنند که کدام سهم را بخرند و کدام را بفروشند؟

تمامی افراد برای پاسخ به این سوالات باید بتوانند اطلاعاتی راجع به بهترین تحلیل های بورس ایران کسب کنند. تا با استفاده  از این دانش و مهارت ها، میزان ریسک و هیجانات رفتاری خود را کاهش دهند. سرمایه گذاران و سهامداران می توانید برای آموزش صفر تا صد بورس و تحلیل های بورسی، با شرکت در کلاس های بورس مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد، تمامی مهارت های لازم برای سرمایه گذاری و خرید و فروش سهام را کسب کنند.

دوره های بورس مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره

مدرک دوره بورس مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۱۵-بهمن-۱۴۰۲