دوره آنلاین تحلیل روانشناختی (کلاس مجازی تحلیل روانشناختی بازار های بین المللی)

دوره آنلاین تحلیل روانشناختی

دوره آنلاین تحلیل روانشناختی (کلاس مجازی تحلیل روانشناختی بازار های بین المللی): به طور کلی بازار و رفتار انسان ها به یکدیگر وابسته هستند و در بازار های مالی همه چیز بر اساس رفتار انسان ها متغیر است. به طور مثال در یک بازه زمانی ممکن است که گروهی از سرمایه گذاران سود کسب کنند و گروهی دیگر نیز دچار ضرر و زیان شوند. و لازم به ذکر است که علت اصلی اغلب این شکست ها و ضرر و زیان ها در بازار های مالی،  رفتار های احساسی و عجولانه سرمایه گذاران می باشد. از این رو بهتر است سهامداری که قصد دارند معاملات پر سودی را داشته باشند، باید درک درستی از روانشناسی بازار داشته باشند. به بیان دیگر باید بدانند که تحلیل روانشناختی بازار یعنی چه؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که روانشناسی و یا همان روانشناختی بازار به احساسات رایج فروشندگان و خریداران در یک بازه زمانی در یک بازار مالی گفته می شود. در روانشناسی بازار عوامل مختلفی از جمله ترس، طمع، هیجان، انتظارات و ….. تاثیر گذار خواهند بود و این فاکتور ها تحمل ریسک در سهامداران را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین در این مقاله قصد داریم شما را با تحلیل روانشناختی بازار آشنا کرده و مطالبی را در زمینه دوره آنلاین تحلیل روانشناختی ارائه دهیم. 

دوره آنلاین تحلیل روانشناختی
دوره آنلاین تحلیل روانشناختی

یک سرمایه گذار احساسی چه ویژگی هایی دارد؟

یک سرمایه گذار باید بداند که آیا یک سرمایه گذار احساسی هست یا نه؟ چرا که این فاکتور تاثیر بسزایی در موفقیت سرمایه گذاری وی خواهد گذاشت. در ادامه به چند نمونه از ویژگی های یک سرمایه گذار احساسی اشاره می کنیم. در صورتی که شما دارای چنین خصوصیاتی هستید، بهتر است هر جه سریع تر به فکر کاهش این احساسات در سرمایه گذاری های خود باشید. از جمله این ویژگی ها شامل:

  • این افراد تمرکز بسیاری بر روی اخبار بورسی دارند. (کلاس مجازی تحلیل روانشناختی بازار)
  • با دریافت هر خبر بد، ترس سراسر وجودشان را فرا می گیرد. 
  • مرتباً قیمت سهم های پرتفولیو خود را بررسی می کنند. 
  • بررسی قیمت سهام، آن ها را دچار ترس و نگرانی می کند. 
  • بابت ضرر و زیان ها و سود هایی که هنوز قطعی نیستند، ناراحت و خوشحال می شوند. 
  • با افت قیمت یک سهام سریعا نسبت به فروش آن اقدام می کنند. (دوره آنلاین تحلیل روانشناختی)
  • و …..

راهکار هایی برای کاهش احساسات در سرمایه گذاری

تشکیل پرتفوی سرمایه گذاری
  • یکی از راه حل هایی که به سهامداران برای کاهش احساسات خود کمک می کند، ایجاد یک پرتفویی است که سهم ها در آن به صورت استاندارد چیده شود. حال منظور از استاندارد بودن یک پرتفو چیست؟ پرتفوی استاندارد به پرتفویی گفته می شود که سرمایه گذار در آن با حداقل ریسک ممکن سهام خریداری کند. به این منظور که اگر یکی از سهم ها در پرتفوی افت کرد، مابقی آن ها مانع از افت شدید سرمایه شما شود.
برخورداری از استراتژی در سرمایه گذاری
  • وجود یک استراتژی برای یک سرمایه گذاری از واجبات است. در واقع وجود یک استراتژی می تواند در کاهش احساسات یک سرمایه گذار تاثیر گذار باشد. (دوره آنلاین تحلیل روانشناختی)
عدم سرمایه گذاری با پول وام و قرض
  • در صورتی که فردی بخواهد با سرمایه ای که مالک آن نیست. سرمایه گذاری کند، مطمئناً نمی تواند از تاثیر احساسات و هیجانات در معاملات و سرمایه گذاریش اجتناب کند. بنابراین سعی کنید در سرمایه گذاری خود از پول وام و یا قرض استفاده نکنید. معمولا زمانی که افراد با سرمایه خود در حال معامله هستند، نوسانات بازار، احساسات مخرب کمتری در افراد ایجاد خواهد کرد.
شروع سرمایه گذاری با مبالغ کم (کلاس مجازی تحلیل روانشناختی بازار)
  • درست است که سرمایه های بالا، سودآوری بیشتری خواهد داشت. اما معاملات سنگین می تواند میزان استرس و هیجانات را افزایش دهد. بنابراین سعی کنید در صورتی که یک سرمایه گذار مبتدی هستید، با مبالغ کم وارد بازار های مالی شوید. در این صورت می توانید احساسات خود را کنترل کنید. 
پذیرش فرصت ها با علم و آگاهی
  • سعی کنید با توجه به دانش و مهارت های خود، فرصت ها را شناسایی کرده و میزان سرمایه خود را گسترش دهید. البته لازم است بدانید که هیچ فردی وجود ندارد که بتواند از همه فرصت های سودآوری در بازار های مالی استفاده کند. در صورتی که این موضوع را بپذیرید، می توانید احساسات و هیجانات خود را در معاملات کاهش دهید. (آموزش غیر حضوری تحلیل روانشناختی)

توصیه های کلیدی برای سرمایه گذاری در بورس

  • در سرمایه گذاری خود صبور باشید. (دوره آنلاین تحلیل روانشناختی)
  • در سرمایه گذاری خود، بیش از حد تنوع به خرج ندهید. 
  • تجربیات سرمایه گذاری خود را یادداشت کنید. تا در آینده دوباره تجربه های اشتباه خود را تکرار نکنید. 
  • از درستی اخباری که به گوشتان می رسد، اطمینان حاصل کنید. 
  • به تصمیمات خود اعتماد کنید. (البته به شرط این که قبل از سرمایه گذاری اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید)
  • به یاد داشته باشید که شما با خرید سهام شرکت، صاحب بخشی از آن شرکت می شوید. بنابراین لازم است که شما تمام شرایط و جوانب شرکت را زیر نظر بگیرید. (کلاس مجازی تحلیل روانشناختی بازار)
  • شکست را یک تجربه ارزشمند بدانید. چرا که با شکست می توان درس های زیادی آموخت و با استفاده از آن ها پیشرفت کرد. 
  • در شرکتی که نسبت به میزان کارایی آن اطلاعاتی ندارید، هرگز سرمایه گذاری نکنید. (آموزش غیر حضوری تحلیل روانشناختی)
  • تا جایی که امکان دارد حوزه مهارت های خودتان را افزایش دهید. تا در این صورت بتوانید به یک سرمایه گذار موفق تبدیل شوید. 
  • و …..

دوره آنلاین تحلیل روانشناختی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد 

لازم به ذکر است که مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، این شرایط را برای هنرجویان ایجاد کرده است، که علاوه بر برگزاری کلاس های حضوری تحلیل روانشناختی بازار های بین المللی، این دوره را به صورت دوره آنلاین تحلیل روانشناختی بازار نیز برگزار می کند. سپس بعد از پایان دوره، مدرک دوزبانه کلاس مجازی تحلیل روانشناختی بازار های بین المللی به هنرجو ارائه داده می شود.

دوره آنلاین تحلیل روانشناختی
دوره آنلاین تحلیل روانشناختی

دوره های بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره کلاس مجازی تحلیل روانشناختی بازار

مدرک دوره آنلاین تحلیل روانشناختی مجتمع فنی تهران. قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند. (آموزش مجازی تحلیل روانشناختی)

رضا شریفی ۲۴-بهمن-۱۴۰۲