دوره آنلاین PMBOK (کلاس مجازی پی ام باک)

دوره آنلاین PMBOK

دوره آنلاین PMBOK (کلاس مجازی پی ام باک)

دوره آنلاین PMBOK (کلاس مجازی پی ام باک): PMBOK مخفف عبارت Project Management Body Of Knowledge به معنای مجموعه ای کامل و جامع از اطلاعات و مهارت های مدیریت پروژه می باشد. در واقع پی ام باک معروف ترین استاندارد جهانی در مدیریت پروژه و همچنین رایج ترین معیار برای ارزیابی سیستم های مدیریت پروژه می باشد. به بیان دیگر PMBOK یک زبان مشترک در مدیریت پروژه است. لازم است بدایند که PMBOK بر اساس فرآیند های انجام شده، تعریف می شود. که این فرآیند ها شامل:

فرآیند آغازین 

  • فرآیند هایی که در راستای یک پروژه جدید یا یک فاز جدید از یک پروژه موجود، انجام می شوند.

فرآیند برنامه ریزی

  • فرآیندی است که به منظور تعریف مسیر اقدامات لازم جهت دستیابی به اهداف یک پروژه، انجام می شود. (دوره آنلاین PMBOK)

فرآیند اجرا

  • فرآیندی است که در راستای تکمیل کار های تعریف شده و برنامه ریزی شده، انجام می شود. 

فرآیند نظارت و کنترل

  • نظارت و کنترل، عواملی هستند که برای پیشرفت پروژه مورد نیاز می باشند. در واقع در این فرآیند قسمت هایی از پروژه که به تغییرات نیاز دارند، شناسایی کرده و تغییرات لازم را انجام می دهند. 

فرآیند خاتمه

  • فرآیندی است که در جهت نهایی کردن تمامی فعالیت های صورت گرفته، انجام می شود تا سرانجام پروژه پایان یابد. (کلاس مجازی پی ام باک)
دوره آنلاین PMBOK
دوره آنلاین PMBOK

مدیریت پروژه چیست؟

مدیریت پروژه به معنای برنامه ریزی، عمل، نظارت و کنترل و انجام کار تیمی برای دستیابی به اهداف معین می باشد. این مفهوم در واقع به کارگیری آگاهی، مهارت، ابزار و تکنیک ­ها در جهت رسیدن به خواسته های یک پروژه است. حال هنگامی که یک پروژه در زمان و بودجه معین، به معیار های مشخص و از پیش تعیین شده خود دست پیدا کند، پروژه موفقی تلقی می شود. به طور کلی مدیریت پروژه با نرم افزار ها و استاندار های مختلفی انجام می شود. که یکی از این استاندار های محبوب، استاندارد PMBOK می باشد. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با PMBOK آشنا کرده و مطالبی را در زمینه دوره آنلاین PMBOK (کلاس مجازی پی ام باک) بیان کنیم.

آشنایی با حوزه های دانشی در PMBOK

مدیریت یکپارچگی (Integration Management)
  • مدیریت یکپارچگی نخستین بخشی است که راهنمای PMBOK در بر می‌ گیرد. مدیریت یکپارچگی به معنای دور هم آوردن همه آن چیزی است که از آن اطلاع دارید تا بتوانید پروژه خود را به‌صورت کلی مدیریت کنید نه این که فرآیند ها را به‌صورت جزئی و تک‌ تک مورد بررسی قرار دهید.
مدیریت محدوده (Scope Management)
  • مدیریت محدوده به این معنا است که همه افراد پروژه نسبت به هدف پروژه و تمام آنچه را که پروژه در بر می‌ گیرد، اطلاع داشته باشند.
مدیریت زمان بندی (Schedule Management)
  • مدیریت زمان بندی به این معنا است که یک پروژه به صورت کلی چقدر زمان می برد. (کلاس مجازی پی ام باک)
مدیریت هزینه (Cost Management)
  • مدیریت هزینه مربوط به بخش مالی پروژه است. این حوزه شامل آماده‌ سازی بودجه و برآورد هزینه و سپس ارزیابی و پیش‌ بینی کلی هزینه پروژه می‌ باشد.
مدیریت کیفیت (Quality Management)
  • در این مدیریت، کیفیت پروژه و فعالیت های مدیریتی ارزیابی می شود. در حوزه مدیریت کیفیت، نتیجه کار مطابق با انتظارات مشتریان می باشد. (دوره آنلاین PMBOK)
مدیریت منابع انسانی (Resource Management)
  • هر پروژه ای باید بداند که به چه منابعی احتیاج دارد تا مطابق با آن گروه خود را درست کند. سپس نوبت به مدیریت آن ها می رسد تا بر اساس مهارت هایشان، وظایفی را در اختیار آن ها قرار دهد. 
مدیریت ارتباطات (Communication Management)
  • لازم است بدانید که در حدود ۸۰ در صد از کار یک پروژه مربوط به حوزه ارتباطات می باشد. در حوزه مدیریت ارتباطات، مدیران پروژه تمامی ارتباطات ورودی و خروجی را بررسی و کنترل می کنند. 
مدیریت ریسک (Risk Management)
  • حوزه مدیریت ریسک، شامل شناسایی ریسک ها، ارزیابی ریسک در پروژه، ارزیابی کمی و کیفی ریسک و … می باشد. البته لازم به ذکر است که مدیریت ریسک باید در طی فرآیند اجرای پروژه انجام شود. 
مدیریت تدارکات (Procurement Management)
  • حوزه تدارکات مربوط به برنامه‌ ریزی برای آنچه در یک پروژه نیاز به خرید است. (آموزش غیر حضوری مدیریت پروژه با استاندارد PMBOK)
مدیریت ذینفعان (Stakeholder Management)
  • حوزه مدیریت ذینفعان اهمیت زیادی دارد. چرا که به شما برای شناسایی ذینفعان، نقش و نیاز آن‌ ها و اطمینان از تأمین نیازشان کمک می‌ کند.

مزایای استفاده از استاندارد پی ام باک چیست؟

  • با استفاده از استاندارد پی ام باک می توان فرآیند های مدیریت پروژه را در شرکت متناسب با نیاز خود، انجام داد. (کلاس مجازی پی ام باک)
  • با استفاده از PMBOK می توان فهمید که چه چیز مفید و کارا می باشد و چه چیزی مضر. در این صورت می توان از شکست بسیاری از پروژه ها جلوگیری کرد. 
  • PMBOK به مدیران پروژه کمک می کند تا با یک سیستم استاندارد در سراسر شرکت کار کنند. 
  • پی ام باک به شرکت اجازه می دهد تا اقدمات بخش های مختلف را استاندارد کنند. (دوره آنلاین PMBOK)

دوره آنلاین PMBOK در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، علاوه بر برگزاری دوره های حضوری مدیریت پروژه با پی ام باک، این شرایط را برای علاقه مندان به یادگیری این مهارت ایجاد کرده است. که افراد بتوانند در دوره آنلاین PMBOK، شرکت کرده و مهارت و دانش لازم در این زمینه را به صورت مجازی فرا گیرد. در این صورت هنرجو می تواند در محیط خانه در کلاس مجازی پی ام باک شرکت کرده و علاوه بر آموزش مطالب، سوالات و مشکلات خود را نیز بپرسد. لازم به ذکر است که در پایان دوره، هنرجو می تواند مدرک دوزبانه و بین المللی دوره آموزش آنلاین PMBOK (آموزش پی ام باک) را از مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، دریافت کند.

دوره آنلاین PMBOK
دوره آنلاین PMBOK

دوره های مربوط به مدیریت و کنترل پروژه در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

معرفی مدارک پایان کلاس مجازی پی ام باک

مدرک دوره آنلاین PMBOK مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند. (آموزش غیر حضوری PMBOK)

رضا شریفی ۱-بهمن-۱۴۰۲