دوره تخصصی بازار فارکس

دوره تخصصی بازار فارکس

دوره تخصصی بازار فارکس

دوره تخصصی بازار فارکس: در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از بزرگترین بازار های مالی در دنیای امروز، یعنی بازار فارکس بپردازیم. همانطور که میدانید امروزه سرمایه گذاری در بازار های مالی از جمله بورس طرفداران بسیاری دارد. اما برای کسب سود در این بازار باید دانش و تخصص کافی را به دست آورید. بازار مالی فارکس نیز از این قاعده مستثنی نیست. از این رو توصیه میکنیم قبل از ورود به بازار فارکس با شرکت در دوره های تخصصی، مهارت های لازم را به دست آورید سپس اقدام به سرمایه گذاری نمایید.

دوره تخصصی بازار فارکس
دوره تخصصی بازار فارکس

بازار فارکس (Foreign exchange) چیست؟

بازار فارکس یکی از بزرگترین بازارهای مالی در دنیای امروز می باشد. به طوری که روزانه حجم بالایی از پول در آن مبادله میگردد. اما بر خلاف بازار بورس در فارکس ارزهای خارجی مانند دلار و یورو مورد معامله قرار میگیرند که امکان دارد در قالب خرید و فروش کالا، شرکت ها، دولت، هزینه های سفر و … انجام گیرد. بازار فارکس بر خلاف بازار بورس ایران جهانی می باشد و میتوان آن را نوعی از بازار مدرن دانست.

فارکس چگونه بازاری است؟

سوالی که در ذهن بسیاری از علاقه مندان به بازار فارکس ایجاد شود، این می باشد که بازار فارکس چگونه بازاری است؟ ابتدا بهتر است بدانید قبل از اقدام به سرمایه گذاری لازم است دانش و تخصص اینکار را به دست آورید. مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد یکی از مراکزی است که به صورت کاملا تخصصی صفر تا صد معامله در بازار فارکس را به شما آموزش میدهد.

بی شک هدف از معامله در بازار فارکس کسب سود است. بنابراین شناحت ویژگی های این بازار از ضروریات ورود به آن است. فارکس بازاری است که از نوسانات مالی بسیاری برخوردار است اما با این وجود بازار فارکس بازاری کاملا ایمن می باشد. به این معنی که بالا و پایین رفتن قیمت ارز در این بازار قابل پیش بینی است و میتوانید مطمئن باشد هیچ ارزی وجود ندارد که در طی یک شب سرمایه شما را نابود کند و صفر شود. در صورتی که در سایر دارایی ها و بازار ها این احتمال وجود خواهد داشت. 

ویژگی های بازار فارکس

اهرمی بودن بازار فارکس

  • در بازار فارکس از اهرم استفاده میشود. اما این امر به چه معناست؟ استفاده از اهرم به این معنی است که افراد با سرمایه کم نیز میتوانند در این بازار به خرید سهم و کسب سود بپردازند و در معاملات بزرگ سرمایه گذاری کنند.  اما برای این کار فرد باید از ویژگی ریسک پذیری برخوردار باشد چرا که ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد.

امکان معامله در هرساعت از شبانه روز

  • فارکس بازاری ۲۴ ساخته می باشد که سرمایه گذاران میتوانند در هر ساعت از شبانه روز و از هر نقطه از جهان، به معامله در آن بپردازند. علت این امر جهانی بودن فارکس می باشد.

امکان معاملات دو طرفه

  • بازار فارکس بازاری نوسانی می باشد که ممکن است قیمت ارز در آن بالا و پایین شود. دو سویه بودن از ویژگی های این بازار است به این معنی که میتوان در زمان صعود و یا ریزش بازار، سود کسب کرد.

انواع روش های معامله در بازار فارکس کدام است؟

در بالا بیان کردیم یکی از ویژگی های بازار فارکس نوسانات آن می باشد. به دلیل این ویژگی نحوه انجام معامله در هر وضعیت متفاوت است. به طور کل انواع روش های معامله در فارکس را میتوان موارد زیر دانست:

بازار صعودی
  • در زمانی که بازار وضعیت صعودی دارد، توصیه میشود در زمان اصلاحات انجام شده در بازار اقدام به خرید سهم نمایید. چرا که بهترین سود آوری در این زمان به دست می آید. 
بازار نزولی
  • در زمانی که بازار وضعت نزولی دارد، توصیه میشود فروش سهم را انجام دهید. چرا که در این وضعیت بیشترین سود حاصل از فروش می باشد و همچنین ریسک معاملات کاهش پیدا میکند. 
بازار خنثی
  • بازار خنثی زمانی ایجاد میشود که قیمت سهم بین دو خط حمایت و مقاومت نوسان کند. میتوان گفت این حالت بهترین زمان انجام معامله در بازار فارکس می باشد.

سایر خصوصیات فارکس

  • عدم برخورداری از مکان فیزیکی
  • انجام حجم زیادی از معاملات در طول روز(بزرگترین بازار مالی)
  • نقدشوندگی بالا
  • نیاز به دانش تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال بازار فارکس
  • انجام معاملات از طریق کارگزاری ها (Broker)
  • تاثیر گذاری اتفاقات سیاسی، اخبار ها و … در فارکس
  • عدم نیاز به پرداخت هزینه گزاف برای سرمایه گذاری
  • و …

مفاهیم پایه در بازار فارکس

  • اسپرد (تفاوت در قیمت خرید و فروش)
  • لوریج (مقدار سرمایه قرض گرفته شده از کارگزاری جهت انجام معامله)
  • لات (حجم معاملات)
  • جفت ارزهای اصلی و فرعی (ارز هایی که دلار در آن نقشی ندارد.)

دوره تخصصی بازار فارکس

دوره تخصصی بازار فارکس

همانطور که بیان شد فارکس بازاری می باشد که با کسب دانش و تخصص، میتوانید با سرمایه گذاری در آن سود بالایی به دست آورید. البته فراموش نکنید اگر بدون کسب دانش و آگاهی در این بازار سرمایه گذاری کنید، طبیعتا دچار ضرر و زیان خواهید شد. از این رو اگر قصد سرمایه گذاری در  بازار فارکس را دارید و میخواهید به کسب سود  بپردازید لازم است با شرکت در دوره تخصصی بازار فارکس مهارت های لازم را به دست آورید. مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد یکی از بهترین مراکزی است که با اساتید مجرب صفر تا صد مهارت های مورد نیاز در این زمینه را به شما آموزش میدهد.

دوره های بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره آموزش تخصصی فارکس 

مدرک آموزش فارکس مجتمع فنی تهران. قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند. (آموزش غیر حضوری مبانی بورس)

maryam bagheri ۵-بهمن-۱۴۰۰