دوره مدیریت پروژه(کلاس آموزشی مدیریت پروژه)

دوره مدیریت پروژه(کلاس آموزشی مدیریت پروژه)

دوره مدیریت پروژه(کلاس آموزشی مدیریت پروژه): رشته ی مدیریت پروژه دارای قدمت چندین ساله در کسب و کارهای مختلف می باشد. اما در چند سال گذشته توجه بیشتری به آن شد و به یک علت اساسی برای رقابت بین شرکت های موجود در تجارت جهانی تبدیل گردید. همانطور که میدانید موفقیت و سود آوری یک پروژه به عوامل متعددی بستگی دارد اما مهم ترین علل موفقیت، مدیریت پروژه می باشد.

به این معنی که وجود یک مدیر پروژه حرفه ای و کاربلد تا حد زیادی مسیر شرکت را به سمت سودآوری سوق می دهد. در واقع مدیران پروژه باید قادر باشند تمام جنبه های پروژه را بررسی کرده و از درستی حرکت روند پروژه (یعنی طبق بودجه و زمان تعیین شده انجام گیرد) اطمینان حاصل کنند. دوره مدیریت پروژه مجتمع فنی تهرن شعبه میرداماد به شما در یادگیری این حرفه پرسود و پر رونق کمک میکند.

دوره مدیریت پروژه(کلاس آموزشی مدیریت پروژه)
دوره مدیریت پروژه(کلاس آموزشی مدیریت پروژه)

حوزه های مختلف رشته مدیریت پروژه

حوزه های مختلف دانش مدیریت پروژه را میتوان به صورت زیر معرفی کرد:

  • یکپارچگی پروژه
  • محدوده پروژه
  • زمان پروژه
  • هزینه پروژه
  • کیفیت پروژه
  • تدارکات پروژه
  • منابع انسانی پروژه
  • ارتباطات پروژه
  • ریسک پروژه

سه عامل اساسی در مدیریت پروژه کدام است؟

میتوان گفت مدیریت پروژه به سه عامل اساسی بستگی دارد. این عوامل را میتوان اینگونه بیان کرد:

  • زمان تعیین شده برای پروژه
  • بودجه و هزینه تعیین شده برای پروژه
  • کیفیت تعیین شده

فرآیند مدیریت پروژه به چند مرحله تقسیم می شود؟

فرآیند مدیریت پروژه شامل چهار مرحله اساسی می باشد. کلاس آموزشی مدیریت پروژه شما را با این مراحل به طور کاملا تخصصی آشنا میکند. این مراحل عبارتند از:

مرحله آغازین: 

  • مرحله آغازین شامل فرآیندهای جانبی مربوط به انجام پروژه میشود. این فرآیند ها عبارتند از: شناخت فعالیت، برنامه ریزی، انتخاب نیروی کار مناسب، اخذ مجوزها، تنظیم مراحل کاری، مشخص نمودن بودجه مورد نیاز و …

برنامه ریزی:

  • در مرحله برنامه ریزی در واقع مدیران پروژه باید برای جلب رضایت مشتریان خود برنامه ریزی های هدفمندی را انجام دهند. به این صورت که اولویت ها را مشخص نمایند، نیاز اعضای تیم را برطرف کنند، شرایط مطلوب برای انجام پروژه با بودجه مشخص و در زمان مشخص را تعین نمایند، و …

نظارت و کنترل:

  • در این مرحله یک مدیر پروژه باید اقدام به ارزیابی و نظارت چگونگی فعایت نیروهای خود نماید. همچنین دیگر فعالیت هایی که در این مرحله انجام میگیرد عبارت است از: بودجه و حوادث ناگهانی را مورد بررسی قرار دهند تا از اینکه پروژه طبق برنامه ریزی به پایان می رسد اطمینان حاصل نمایند.

مرحله پایانی:

  • در این مرحله تمام مراحل اجرایی عملیات به پایان می رسد و مدیر پروژه نتیجه عملیات را با ارائه گزارش اعلام می کند. سپس مدیران آن را ارزیابی میکنند و به ثبت می رسانند.

بازار کار رشته Project Management

با فراگیری حرفه مدیریت پروژه شما توانایی کار در هر زمینه ای از صنعت را به دست خواهید آورد. چرا که در دوره های مدیریت پروژه شما به درجه بالایی از مهارت در مدیریت فرآیند، بودجه، زمان بندی، کنترل و نظارت دست میابید و قادر هستید در هر زمینه ای به فعالیت بپردازید. اما به طور کل رشد موقیعت شغلی مدیریت پروژه اکنون و تا چند سال آینده بسیار زیاد خواهد شد. چرا که با رشد پروژه ها و اهمیت زیاد موفقیت آن ها نیاز به یک مدیر پروژه حرفه ای و با مهارت بسیار به چشم میخورد.

از عوامل مهم محبوبیت رشته مدیریت پروژه، موقعیت شغلی زیاد و حقوق بالای آن می باشد. شما میتوانید با شرکت در کلاس آموزشی مدیریت پروژه در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد کلیه مطالب علمی و تخصصی در این زمینه را به دست آورید و با حرفه ای شدن در این حرفه به راحتی شغل مناسب پیدا کنید و وارد بازار کار شوید. در این دوره ها مهارت هایی از جمله قابلیت بهینه سازی کیفیت مدیریت پروژه، صرفه جویی در هزینه ها، پیش بینی خطرات و چالش های احتمالی و … را به دست می آوردید.

انواع مشاغل مدیران پروژه

همانطور که در بالا بیان کردیم موقیعت های شغلی بسیاری برای یک مدیر پروژه وجود دارد. چند نمونه از آن عبارت است از:

مدیر پروژه:

  • نظارت بر پروژه و بررسی مراحل انجام آن از آغاز پروژه تا مراحل پایانی به عهده مدیر پروژه می باشد.

دستیار مدیر پروژه:

  • همانطور که از نامش پیداست دستیار مدیر پروژه در مواقع مورد نیاز به مدیر پروژه کمک میکند. به این صورت که قسمت های مختلف پروژه به این افراد، زیر نظر مدیر پروژه واگذار میشود.

هماهنگ کننده پروژه:

  • افرادی که در این حرفه به فعالیت می پردازند وظایفی از جمله امور مرتبط با پروژه های بزرگ، هماهنگی جلسات، و انتقال اطلاعات به افراد مربوطه را به انجام می رسانند.

مسئول زمانبندی پروژه:

  • مسئول زمان بندی پروژه در واقع یک وظیفه فنی را عهده دار است. این وظیفه شامل اعمالی از جمله: کنترل سیستم نرم افزاری مورد نیاز برای پروژه های بزرگ، به روز رسانی سیستم، و اعمال تغییرات، از جمله تغییرات برنامه ها و فرجه های زمانی و .. میشود.

مدیر پروژه ارشد:

  • مدیر پروژه ارشد به صورت همزمان بر فرآیند انجام چند پروژه نظارت دارد. به این صورت که پروژه های مختلف ر با هم هماهنگ میکنند، اولویت ها را مشخص میکنند، بودجه مورد نیاز پروژه ها و کلیه منابع برای انجام پروژه ها را مدیریت میکند.
دوره مدیریت پروژه(کلاس آموزشی مدیریت پروژه)
دوره مدیریت پروژه(کلاس آموزشی مدیریت پروژه)

دوره های آموزشی کنترل پروژه و مدیریت پروژه در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

کلاس های کنترل و مدیریت پروژه در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

تمامی دانشجویان و کارشناسان مهندسی صنایع، عمران، مدیریت و … و همچنین کارشناسان برنامه ریزی پروژه و سایر افراد شاغل در زمینه برنامه ریزی پروژه، می توانند با شرکت در دوره های آموزشی کنترل پروژه و مدیریت پروژه در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، از صفر تا صد این دوره را با اساتید برتر و فعال بازار آموزش ببینند.

معرفی مدارک پایان دوره های آموزشی کنترل پروژه 

مدرک جامع کنترل و مدیریت پروژه حرفه ای مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۲۵-دی-۱۴۰۲