دوره نرم افزار معماری

دوره نرم افزار معماری

دوره نرم افزار معماری(آموزش نرم افزارهای معماری): در رشته معماری استفاده از نرم افزار های مختلف امری واجب و انکار ناپذیر است چرا که انجام طراحی ها، ذخیره و چاپ طرح های مختلف با استفاده از نرم افزارها به صورت دقیق تر و آسان تر انجام میگیرد. درست است که نرم افزارهای گرافیکی مختلفی روی کار آمده است اما باید بدانید مهندسان معماری به نرم افزارهای تخصصی تر و حرفه ای تری نیاز دارند.

به همین منظور امروزه انواع نرم افزارهای تخصصی مهندسی روی کار آمده است که کمک میکند مهندسان معمار بتوانند به راحتی طراحی های دیجیتال را انجام دهند و برای طراحی ساختمان ها و مدل ها از آن استفاده نمایند. در واقع نرم افزارهای معماری کمک میکند به راحتی عملیات طراحی، ویرایش و حذف و اضافه را انجام دهید و هچنین مطمئن شوید سازه های شما در شرایط واقعی قابل اجرا هستند.

به همین منظور میتوان به جرات بیان کرد کلیه علاقه مندان به حرفه معماری باید یادگیری نرم افزارها را در اولویت خود قرار دهند و با انواع آن آشنا باشند. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع و معرفی بهترین نرم افزارهای موجود در این رشته بپردازیم.(آموزش نرم افزارهای معماری)

دوره نرم افزار معماری
دوره نرم افزار معماری

چرا یادگیری نرم افزار در رشته معماری ضرورت دارد؟

در ابتدا باید بدانید که چرا گفته می شود یادگیری نرم افزارهای تخصصی در رشته معماری امری واجب و ضروری است؟ همانطور که در بالا بیان کردیم یادگیری نرم افزار امکان انجام سریع تر و دقیق تر طراحی ها را فراهم میکند اما به جز این موضوع مزیت های دیگری نیز برای مهندسان معمار به همراه دارد و به ورود به بازار کار و کسب درآمد بالا کمک فراوان خواهد کرد. در ادامه دلایلی را بیان میکنیم تا با ضرورت یادگیری نرم افزار در رشته معماری آشنا شوید.(آموزش نرم افزارهای معماری)

به دست آوردن مهارت

  • یکی از مزیت هایی یادگیری نرم افزارهای معماری، افزایش توانایی فنی شما برای انجام کار حرفه ای در تمامی زمینه های مهندسی، معماری، طراحی داخلی و … می باشد. چرا که در تمام این زمینه ها سازماندهی، زیبایی و دقیق بودن طراحی ها حرف اول را میزند و این ویژگی ها با استفاده از نرم افزار امکان پذیر است.(اموزش نرم افزارهای معماری)

ورود به بازار کار

  • دیگر دلایلی که اهمیت یادگیری نرم افزار در رشته معماری را افزایش میدهد، ورود به بازار کار می باشد. امروزه شرط استخدام بیشتر شرکت های مهندسی داشتن مهارت های نرم افزاری است. بنابراین تمامی مهندسان معماری باید بعد از گذراندن تحصیلات دانشگاهی با شرکت در دوه های نرم افزار معماری مهارت های مورد نیاز را به دست آورند تا بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند.(دوره نرم افزار معماری)

افزایش و کسب درآمد(اموزش نرم افزارهای معماری)

  • طبیعتا هرچه میزان مهارت های شما افزایش پیدا کند مستقیما بر درآمد شما تاثیر میگذارد. بنابراین افرادی که به دنبال ورود به بازار کار و یا افزایش درآمد خود هستند باید یادگیری نرم افزارها را در اولویت خود قرار دهند. طبیعتا انجام طراحی ها با استفاده از نرم افزار نسبت به روش های سنتی و طراحی های دستی مزیت های بیشتری به همراه دارد و افراد با داشتن این مهارت میتوانند درآمد خود را افزایش دهند(آموزش نرم افزارهای معماری)

افزایش سرعت انجام طراحی ها

  • به کارگیری نرم افزار کمک میکند شما با سرعت بیشتری طراحی های مد نظر را انجام دهید. طبیعتا نرم افزارها با داشتن ابزارهای مختلف و عملکرد های مخصوص به خود علاوه بر افزایش دقت در انجام طراحی سرعت انجام طراحی ها را نیز افزایش میدهند و در نتیجه شما میتوانید در یک بازه زمانی پروژه های بیشتری را انجام دهید.

و …

بهترین نرم افزارهای رشته معماری(آموزش نرم افزارهای معماری)

طی سال های گذشته و با پیشرفت های صورت گرفته در زمینه فناوری و تکنولوژی های مختلف نرم افزارهای متفاوتی در رشته معماری روی کار آمد. که همه آن ها کاربرد ها و ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه شما را با مهم ترین نرم افزارهای موجود در این رشته آشنا میکنیم:(دوره نرم افزار معماری)

  • نرم افزار AutoCad(آموزش نرم افزارهای معماری)

Auto Cad مخفف عبارت Automatic Computer Aided Design می باشد که به معنی نقشه کشی به کمک کامپیوتر است. این نرم افزار را میتوان یکی از بهترین نرم افزارهای مورد استفاده در این رشته دانست. اتوکد مدت طولانی است که مورد استفاده قرار میگیرد اما این نرم افزار هر ساله به روزرسانی شده و بر قابلیت های  آن افزوده میشود. به جرات میتوان Auto Cad را قوی ترین، کاربردی ترین و دقیق ترین نرم افزار مورد استفاده در ترسیم نقشه های معماری، سازه ای، تاسیساتی و … دانست که امکان انجام طراحی های دو بعدی و سه بعدی تمامی قسمت های ساختمان با جزییات بالا در اختیار مهندسان معماری قرار میدهد.

  • نرم افزار Revit 

دیگر نرم افزارهایی که برای انجام نقشه های حرفه ای ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد نرم افزار رویت می باشد. مزیت بزرگ این نرم افزار قابلیت ساده کردن پروژه های بزرگ و اعمال تغییرات مورد نیاز در کوتاه ترین زمان می باشد. در واقع پروژه های معماری از صفر تا صد در نرم افزار رویت از طریق تصویر سازی حرفه ای انجام میگیرد و قادر است یک تصویر دقیق از پروژه را در اختیارتان قرار دهد. هدف اصلی از این نرم افزار ایجاد مدلسازی ساختمانی است. قابلیت انجام طراحی های پایدار، تشخیص روابط، برنامه ریزی ساخت و ساز، پشتیبانی نقشه های ساختمانی و … از مزیت های رویت می باشد.(دوره نرم افزار معماری)

  • نرم‌افزار ۳D Studio MAX(آموزش نرم افزارهای معماری)

نرم افزار تری دی مکس به مدت چندین سال پیاپی به عنوان یکی از بهترین و کاربردی ترین نرم افزار های مورد استفاده در رشته معماری شناخته میشد. به طوری که میتوان به جرات بیان کرد یادگیری این نرم افزار ورود به بازار کار را به راحتی امکان پذیر میکند. امروزه نیز بعد از اتوکد پر استفاده ترین نرم افزار در رشته معماری تری دی مکس می باشد. که بیشتر شرکت های معماری و مهندسی برای انجام طراحی های سه بعدی از آن استفاده میکنند.

  • نرم افزار Sketch up

نرم افزار اسکچاپ با قابلیت طراحی سه بعدی از دیگر نرم افزارهای مهم و کاربردی در رشته معماری است که در انجام پروژه های معماری مختلف نقش مهم و اساسی دارد. از مزیت های نرم افزار اسکچاپ میتوان به قابلیت تبدیل تصاویر دو بعدی به سه بعدی، قابلیت پشتیبانی از پلاگین Vray، قابلیت سازگاری با نرم افزار تری دی مکس و اتوکد،داشتن سرعت بالا در مدلسازی و … اشاره کرد.(آموزش نرم افزارهای معماری)

دوره نرم افزار معماری
دوره نرم افزار معماری

دوره نرم افزار معماری در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

در این مقاله سعی کردیم. شما را با اهمیت یادگیری نرم افزار در رشته معماری آشنا کنیم. همانطور که بیان شد. نرم افزارها کاربردهای بی شماری در معماری روی کار آمده است. و مورد استفاده قرار میگیرند. بنابراین دانشجویان و علاقه مندان به فعالیت در حرفه معماری برای ورود به بازار کار باید مهارت های لازم در این زمینه را به دست آورند.

به این منظور مراکز و آموزشگاه های مختلفی روی کار آمده است. که یکی از بهترین و تخصصی ترین آموزشگاه های که به صورت حرفه ای صفر تا صد نرم افزارهای معماری را به شما آموزش میدهد مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد است. که با اساتید مجرب و در فضایی حرفه ای تمام مهارت های مورد نیاز را به شما آموزش میدهد. و شما را آماده ورود به بازار کار میکند.(آموزش نرم افزارهای معماری)

دوره های آموزشی معماری و دکوراسیون داخلی 

معرفی مدرک پایان دوره

مدرک دوره های آموزشی معماری و دکوراسیون داخلی در آموزشگاه معماری مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۱۷-بهمن-۱۴۰۲