دوره های تخصصی معماری(کلاس های معماری)

دوره های تخصصی معماری

دوره های تخصصی معماری(کلاس های معماری): معماری از جمله رشته های پرطرفدار در جهان می باشد که افراد زیادی در این زمینه مشغول به تحصیل هستند. اما لازم به ذکر است که دانش آموختگان این رشته مانند برخی رشته های دیگر، با مشکلاتی از قبیل عدم پیدا کردن کار مناسب، حقوق ناکافی و … رو به رو هستند. از این رو بازار کار رشته معماری از رونق آنچنان خاصی برخوردار نمی باشد و تنها کسانی می توانند وارد بازار کار این حرفه شوند، که مهارت ها و توانایی های خود را در این زمینه افزایش دهند.

چرا که برای وارد شدن به بازار کار رشته معماری، تنها مدرک تحصیلی دانشگاهی کافی نمی باشد و مهارت افراد در یک زمینه تخصصی است که حرف اول را می زند. با شرکت در کلاس های معماری می توانید به کسب مهارت ها در این حرفه بپردازید. در ادامه مقاله شما را با برخی از مهم ترین دوره های معماری و نرم افزار های کاربردی آن، آشنا خواهیم کرد. 

دوره های تخصصی معماری(کلاس های معماری)
دوره های تخصصی معماری(کلاس های معماری)

دوره های تخصصی معماری

دوره تخصصی نقشه کشی در معماری
  • در ابتدا باید بدانید که نقشه کشی نوعی زبان ترسیمی می باشد که برای انتقال ایده ها به کارفرما مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این نقشه یک دستور العملی اولیه است که منجر به اتمام یک پروژه خواهد شد. به طور کلی نقشه کشی انواع زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به نقشه کشی معماری، نقشه کشی ساختمان، نقشه کشی صنعتی و … اشاره کرد.
  • نقشه کشی معماری، نشان دهنده یک تصویر کلی از معماری ساختمان است که هدف آن، نمایش موقعیت کلی ساختمان به همراه جزئیات ساختمان می باشد. در دوره تخصصی نقشه کشی و انواع آن در معماری، افراد با هنر های تجسمی، ترسیم فنی، ماکت سازی، متره و برآورد، مواد و مصالح ساختمانی، نقشه برداری، طراحی نما و … آشنا خواهند شد و مهارت های لازم را در زمینه نقشه کشی فرا می گیرند. 
دوره تخصصی دکوراسیون داخلی
  • به طور کلی دکوراسیون داخلی عملیاتی است که برای بهینه سازی فضا صورت می گیرد. یک طراح دکوراسیون داخلی باید بتواند با دانش و مهارت های لازم و با استفاده از لوازم و عناصر موجود، فضا را به بهترین شکل ممکن، زیباسازی کند. از آنجایی که در دکوراسیون داخلی، سبک ها و تکنیک های متعددی وجود دارد، از این رو فراگیری دانش و مهارت های لازم در این زمینه، نیازمند شرکت در دوره تخصصی دکوراسیون داخلی می باشد. 
دوره تخصصی سبک شناسی 
  • به طور کلی سبک به معنای تکنیک ها، اصول و ویژگی های یک هنر می باشد. از این رو سبک شناسی در معماری بیان گر انواع ویژگی های سبک در معماری است که هر معماری باید با این سبک ها آشناییت پیدا کند. با شرکت در دوره معماری مرتبط، می توانید با این حوزه آشنا شوید.
دوره تخصصی پتینه
  • پتینه هنری است که برای امر بازسازی و تغییر دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. در دوره تخصصی پتینه می توان مهارت هایی را از جمله تکنیک های بافت و رنگ، تکنیک های ورق طلا و کاربرد آن در معماری، آموزش دکوپاژ، کار با مجسمه، ایجاد ترک روی سطوح مختلف، کار با شیشه و … کسب کرد و با استفاده از این مهارت ها می توان فضا های خوبی را به نمایش گذاشت.
دوره عکاسی معماری
  • عکاسی معماری، همان طور که از نامش پیداست به معنای عکاسی از ساختمان و سازه های مشابه می باشد. در واقع عکاسی معماری یکی از زیر شاخه های رشته عکاسی می باشد که امروزه مهارت در آن، مورد توجه بسیاری از سازمان های مطرح جهان قرار گرفته است. بسیاری از افراد گمان می کنند که برای کسب مهارت عکاسی در معماری حتماً باید از دوربین های حرفه ای استفاده نمود. اما باید گفت که برای عکاسی معماری نیازی به دوربین عکاسی نیست و با داشتن مهارت های لازم در این زمینه، می توان با گوشی موبایل نیز عکاسی کرد. با شرکت در دوره معماری مرتبط، می توانید با این حوزه آشنا شوید.
دوره تخصصی طراحی داخلی
  • در پروسه معماری ساختمان، اولین قدم طراحی داخلی می باشد. بسیاری از افراد این هنر را با رشته های طراحی معماری و دکوراسیون داخلی یکسان می دانند. اما باید گفت که میان این سه رشته تفاوت های آشکاری وجود دارد. طراحی داخلی رشته ای است که در آن طراح با استفاده از خلاقیت و علم طراحی، به بهبود سازی فضا و زیبایی کمک می کند. طراحی داخلی یک زیر مجموعه از رشته معماری است که نوع معماری آن، بستگی به سلایق و علایق افراد دارد و معماری می تواند در این زمینه موفق عمل کند که در طراحی، به دو فاکتور زیبایی و عملکرد توجه کند. 
دوره تخصصی معماری داخلی
  • معماری داخلی به معنای طراحی یک فضای جدید داخلی برای یک محیط می باشد. یک طراح در معماری داخلی، قسمت های مختلف یک ساختمان را طراحی کرده و سپس ساخت سازه را شروع می کند. یک معمار داخلی باید به مواردی از جمله دمای فضای داخلی، سیستم های صوتی، زیبا شناسی، سطح فرهنگی، نیاز های فیزیکی، سطح رطوبت و روشنایی و …. آگاهی داشته باشد تا بتواند با استفاده از آن ها هنر معماری را با روحیات انسان ترکیب کند.

آشنایی با نرم افزار های کاربردی در کلاس های معماری

با شرکت در دوره های معماری، می توانید نرم افزار های زیر را آموزش ببینید:

نرم افزار چیف آرشیتکت
  • چیف آرشیتکت نرم افزاری است که برای مدل سازی اطلاعات ساختمان و صنعت ساخت و ساز مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این نرم افزار برای طراحی دو بعدی و سه بعدی نمای داخلی و بیرونی ساختمان کاربرد دارد. با شرکت در دوره معماری مرتبط، می توانید این نرم افزار را یاد بگیرید.
نرم افزار اسکیس
  • یکی از مهم ترین گام ها در فرآیند طراحی، کسب مهارت و دانش طراحی با نرم افزار اسکیس می باشد. اسکیس از جمله نرم افزار هایی است که معماران از آن برای ترسیمات خود استفاده می کنند. استفاده از اسکیس مزایایی دارد که از جمله این مزایا می توان به صرفه جویی در وقت، خلق ایده های فوق العاده و ….. اشاره کرد. 
نرم افزار راندو
  • راندو یکی دیگر از نرم افزار های کاربردی در معماری می باشد. که با استفاده از آن می توان جزئیات را به صورت کامل نمایش داد. علاوه بر این می توان از راندو برای طراحی فیلم های سه بعدی و انیمیشن، طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی، رندرینگ، بازسازی تصاویر و طرح ها و …. استفاده نمود. با شرکت در دوره معماری مرتبط، می توانید این نرم افزار را یاد بگیرید.
نرم افزار تری دی مکس
  • یکی از نرم افزار های بسیار کاربردی در معماری، نرم افزار تری دی مکس می باشد. چرا که این نرم افزار در زمینه های مختلفی از جمله طراحی و ساخت بازی های کامپیوتری، طراحی صنعتی، نقشه کشی، ساخت فیلم های انیمیشن، طراحی نمای ساختمان، طراحی داخلی، طراحی دکوراسیون، طراحی مدل های ویلایی، طراحی کابینت، طراحی جزئیات یک پروژه، مدل سازی، تبلیغات، طراحی انیمیشن مخصوص معماری، رندر، جلوه های ویژه سینما، ساخت سه بعدی یک لوگو و …. کاربرد دارد. 
نرم افزار اسکچاپ
  • از جمله نرم افزار هایی که در بیشتر پروسه های معماری نقش مهمی دارد، نرم افزار اسکچاپ می باشد. این نرم افزار دارای ویژگی هایی می باشد که از جمله آن ها می توان به قابلیت تبدیل تصاویر دو بعدی به سه بعدی، سازگاری با نرم افزار تری دی مکس و اتوکد، قابلیت پشتیبانی از پلاگین وی ری، امکان خروجی با فرمت های مختلف، امکان مدلسازی با سرعت زیاد، دارای محیطی کاربر پسند و ….. اشاره کرد.
نرم افزار اتوکد
  • نرم افزار اتوکد نرم افزاری است که با استفاد از ابزار ها و امکانات پیشرفته آن می توان ایده های خود را پیاده سازی کرد و حتی آن ها را تغییر داد.  در واقع اتوکد یکی از نرم افزار های پرکاربرد در حوزه طراحی می باشد، که توسط شرکت Autodesk در سال ۱۹۸۰ ساخته شد. این نرم افزار به استفاده کنندگان این امکان را میدهد تا بتوانند انواع طرح های دیجیتالی دو بعدی و سه بعدی را به سرعت و به آسانی ترسیم و ویرایش نمایند.
نرم افزار رویت
  • رویت یکی دیگر از نرم افزار های کاربردی در معماری می باشد که قابلیت های فراوانی دارد. از جمله این قابلیت ها می توان به قابلیت مدل سازی هوشمند، ترسیم سه بعدی و دو بعدی به صورت هم زمان، جمع آوری اطلاعات و مدل سازی ساختمان به صورت چهار بعدی، به روز رسانی سریع پروژه ها، تغییرات سریع در طراحی، طبقه بندی طرح های خالص، قابلیت ارتباط با نرم افزار های اتوکد و تری دی مکس، تجزیه و تحلیل داده ها، سرعت بخشیدن به طراحی ها، محاسبه متره ساختمان، ایجاد صحنه های پرسپکتیو و …. اشاره کرد.

بازار کار رشته معماری

با گذراندن دوره های معماری، کسب مهارت ها و دانش تخصصی در این زمینه، افراد قادر خواهند بود که وارد بازار کار این حرفه شوند. ممکن است برای شما سوال پیش آید که رشته معماری چه فرصت های شغلی را می تواند به وجود بیاورد؟ در ادامه مقاله شما را با نمونه هایی از موقعیت های شغلی رشته معماری آشنا خواهیم کرد. 

  • یک معمار می تواند کارفرمای خود باشد. به این منظور که می تواند برای بنا های شخصی در اندازه های کوچک، طراحی انجام دهد. 
  • یک معمار می تواند در زمینه طراحی فعالیت کند. این طراحی می تواند شامل طراحی سازه از مراحل ابتدایی تا مرحله ساخت باشد. 
  • یک معمار می تواند مراکز پیمانکاری را تاسیس کند.
  • یک معمار می تواند به عنوان مهندسی مشاور مشغول به کار شود. به این منظور که او می تواند دفاتر مربوط به مهندسین مشاور را سرپرستی و رهبری کند. 
  • بک معمار می تواند به عنوان مهندسی ناظر بر روی روند و صحت انجام کار ها نظارت کند. 
  • همچنین یک معمار می تواند به عنوان مدیر پروژه، روند اجرای پروژه های معماری را مدیریت کند. 
  • یک معمار می تواند انواع فضا های شهری از جمله پارک ها، میادین و …. را طراحی کند. 
  • یک معمار می تواند با سایر کارشناسان محیط زیست از جمله برنامه ریزان اقتصادی، اقلیم شناسان، اکولوژیست ها و … همکاری کند. 
  • و …
دوره های تخصصی معماری(کلاس های معماری)
دوره های تخصصی معماری(کلاس های معماری)

صفر تا صد دوره های معماری در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

از آنجایی که با گسترش جوامع، نیاز به ساخت و ساز های بیشتر، به مراتب دیده می شود. از این رو ممکن است نیاز به افراد ماهر با دانش کافی در این زمینه نیز افزایش یابد. بنابراین، به افرادی که در این زمینه مشغول به تحصیل هستند، پیشنهاد می کنیم که علاوه بر داشتن مدرک دانشگاهی، شروع به یادگیری دوره های تخصصی معماری کنند. چرا که در این صورت احتمال ورود آن ها به بازار کار معماری، چندین برابر خواهد شد. 

مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد دارای یک دپارتمان معماری می باشد که در این دپارتمان، دوره های تخصصی معماری، از مقدماتی تا پیشرفته توسط اساتید مجرب و فعال در این زمینه به هنرجویان آموزش داده می شود. بنابراین، شما با شرکت در این کلاس های معماری، می توانید به عنوان یک فرد حرفه ای و با تجربه وارد بازار کار این حرفه شوید. همچنین لازم به ذکر است که مجتمع فنی میرداماد پس از پایان هر دوره تخصصی معماری، به هنرجو مدرک دو زبانه و قابل ترجمه رسمی ارائه می دهد. 

دوره های تخصصی معماری در دپارتمان معماری مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره های تخصصی معماری

مدرک دوره معماری(دوره های معماری) مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۲۵-دی-۱۴۰۲