دوره DBA(معرفی بهترین گرایش DBA)

دوره DBA(معرفی بهترین گرایش DBA)

دوره DBA(معرفی بهترین گرایش DBA): یکی از مهم ترین گرایش های رشته مدیریت DBA می باشد که به افراد در یافتن یک مسیر شغلی موفق و آینده دار کمک میکند. DBA مخفف عبارت Doctorate of Business Administration به معنای دکتری مدیریت حرفه ای می باشد که امروزه در تمامی کسب و کار های کوچک و بزرگ از اهمیت بالایی بخوردار است و با توجه به نیاز روز افزون شرکت ها به افراد متخصص در این زمینه میتوان به جرات بیان کرد که از بازار کار بینظیری برخوردار است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل DBA بپردازیم و به شما تاثیرات برخورداری از این تخصص در رشد و پیشرفت سازمان ها را معرفی کنیم.  نکته ای که باید بدانید این است DBA خود گرایش های مختلفی را شامل می شود که هریک نیاز به تخصص های خاصی دارد و از بازار کار متفاوتی برخوردار است. اما ممکن است این سوال در ذهن بسیاری از شما ایجاد شود که بهترین گرایش DBA کدام است؟ در ادامه مقاله انواع گرایش های این رشته را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.(آموزش آنلاین DBA)

دوره DBA(معرفی بهترین گرایش DBA)
دوره DBA(معرفی بهترین گرایش DBA)

دوره DBA چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله نیز بیان کردیم DBA مخفف عبارت Doctorate of Business Administration می باشد که به معنی دکتری مدیریت کسب و کار می باشد. کسب دانش و تخصص های DBA به افراد کمک میکند تا دانش و اطلاعات خود را در زمینه متدها و روش های مدیریتی افزایش دهند و در نتیجه در مسیر درست رهبری و هدایت کسب و کارشان فواید بسیاری به همراه خواهد داشت.

یکی از مهم ترین مزیت های کسب این مهارت کاربردی بودن آن در مسیر مدیریت سازمان ها می باشد و کمک میکند تا تمام مشکلات احتمالی در مسیر کسب و کار را به درستی، مدیریت و برطرف کنید. در دوره آموزش DBA شما دیگر یک دانشجو نیستید بلکه به نوعی یک محقق می باشید که قادر به امتحان کردن روش های مختلف مدیریتی می باشید و میتوانید روش های جدیدی را نیز ابداع کنید. (ثبت نام DBA)

معرفی بهترین گرایش DBA 

در ابتدای مقاله نیز به این موضوع اشاره کردیم که DBA در سراسر دنیا گرایش های بسیار متفاوتی را شامل می شود که هر یک از بازار کار متفاوتی برخوردار هستند. ممکن است برای بسیاری از علاقه مندان به DBA  این سوال مطرح شود که بهترین گرایش DBA کدام است؟ باید گفت که به طور کل در سراسر دنیا تعدادی از گرایش های DBA از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. 

گرایش DBA به دو بخش گرایش عمومی و گرایش تخصصی تقسیم می شوند که در گرایش عمومی هدف اصلی از آموزش ارتقای مهارت پژوهشی دانشجویان در زمینه های عمومی مدیریت است. و در گرایش های تخصصی هر فرد میتواند با توجه به به زمینه کاری و تخصصی خود هر گرایش را انتخاب کرده و به کسب دانش و مهارت بپردازد. از جمله بهترین گرایش های DBA میتوان به موارد زیر اشاره کرد: (دوره آنلاین DBA)

  • گرایش بازرگانی
  • گرایش بازاریابی
  • گرایش مالی
  • گرایش تجارت الکترونیک
  • گرایش مدیریت راهبردی 
  • گرایش فناوری و اطلاعات IT
  • و ….

کسب تخصص های DBA چه مزیت هایی دارد؟ (مزایای شرکت در دوره DBA)

به طور کل افراد متخصص در زمینه DBA مزیت های بیشماری را برای سازمان ها و کسب و کارهای مختلف چه کوچک و چه بزرگ به همراه دارند. از جمله مزیت های کسب تخصص در این زمینه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:(DBA چیست؟(مزایای دریافت مدرک DBA))

  • کسب تخصص های DBA کمک میکند تا دیدگاه گسترده تری را نسبت به آینده و مسیر کسب و کارتان به دست آورید.
  • شرکت در دوره DBA و کسب مهارت های لازم کمک میکند تا افراد در برابر مشکلات و چالش های احتمالی در روند کسب و کارشان آمادگی کافی را داشته باشند و بتوانند بهترین تصمیم را در روند مدیریتی خود اخذ کنند.
  • با شرکت در دوره DBA فرد تمامی مهارت های لازم در زمینه های مدیریتی مانند حسابداری، مدیریت مالی، بازاریابی و … را به دست می آورد و در نتیجه میتواند نسبت به مسائل مالی کسب و کار یا سازمان خود درک درستی داشته باشد تا در مواقع مورد نیاز تصمیمات اصولی بگیرد.
  • کسب تخصص های DBA به مدیران سازمان ها کمک میکند تا بتوانند برای کسب و کار خود  طولانی مدت برنامه ریزی کرده و استراتژی مناسبی را تعیین نمایند.
  • با شرکت در دوره DBA مدیرات کسب و کار ها میتوانند اصول مدیریتی را به صورت عملی و کاربردی مورد استفاده قرار دهند.
  • با  کسب تخصص DBA مدیران می توانند از شیوه مبتنی بر تجربه خارج شده و نگاه علمی، مدیریتی و عملیاتی به سازمان داشته باشند. 
  • و ….
دوره DBA(معرفی بهترین گرایش DBA)
دوره DBA(معرفی بهترین گرایش DBA)

دوره DBA مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

در این مقاله سعی کردیم شما را به طور مختصر با DBA و اهمیت آن آشنا کنیم. همانطور که بیان شد این رشته امروزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تاثیر بسیاری در رشد و پیشرفت سازمان ها برعهده دارد. از این رو امروزه مراکز بسیاری اقدام به آموزش این حرفه کاربردی نموده اند.

یکی از بهترین و تخصصی ترین مراکزی که با اساتید مجرب و در فضایی حرفه ای کلیه مهارت های مورد نیاز در زمینه DBA را به علاقه مندان آموزش میدهد مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد می باشد. با شرکت در این دوره ها شما صفر تا صد تخصص های لازم در زمینه مدیریت کاربردی کسب و کار را به دست می آورید و میتوانید به راحتی وارد بازار کار شوید.(کلاس آنلاین DBA)

دوره های دپارتمان مدیریت کسب و کار در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره

مدرک دوره رشته DBA مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد. قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۳۰-دی-۱۴۰۲