ویژگی های مدیران اجرائی مؤثر در سال ۲۰۱۷ و ۸ کاری که مدیران باید انجام دهند

ویژگی های مدیران اجرائی مؤثر در سال ۲۰۱۷ و ۸ کاری که مدیران باید انجام دهند: آیا از این که به طور مادرزادی رهبر نیستید نگران هستید؟ از اینکه کاریزما، استعداد های مناسب یا برخی مؤلفه های مخفی دیگر را ندارید نگران هستید؟ نیازی نیست نگران باشید؛ زیرا سالهاست که بررسی ها ثابت کرده است که رهبری و مدیریت به شخصیت و استعداد نیست. در واقع، رهبران برجسته شخصیت ها، نگرش ها، ارزش ها و نقاط قوت بسیار متفاوتی دارند. در میان آن ها، از برون گرا تا تقریباً منزوی، از بردبار تا سخت گیر، از سخاوتمند تا صرفه جو و از چشم انداز محور تا آمار محور وجود دارد.

پس مدیران اجرایی مؤثر چه وجه اشتراکی دارند؟ آنها با پیروی از هشت روش ساده، کارهای درست را به شیوه های درست انجام می دهند:

۸ کاری که مدیران موثر انجام می دهند

  1. پرسیدن اینکه چه کاری باید انجام شود.
  2. پرسیدن اینکه چه کاری به صلاح سازمان است.
  3. ایجاد برنامه های اقدام.
  4. برعهده گرفتن مسئولیت تصمیم ها.
  5. عهده دار شدن مسئولیت ایجاد ارتباطات.
  6. تمرکز روی فرصت ها، و نه مشکلات.
  7. برگزاری جلسات پربار.
  8. می اندیشند و به جای «من»، «ما» می گویند.

مدیران اجرایی مؤثر برای گرفتن تصمیم های هوشمندانه، با داشتن نظم و انضباط در به کارگیری این قوانین، دانش مورد نیاز را به دست می آورند، آن را به اقدامی مؤثر تبدیل کرده و از پاسخگو بودن سراسر سازمان اطمینان حاصل می کنند.


اولین کاری که مدیران موثر انجام می دهند

بپرسید چه کاری باید انجام شود؛ جک ولش هنگامی که به سمت مدیر عاملی شرکت جنرال الکتریک منصوب شد و این سؤال را از خود پرسید، به این نتیجه رسید که خلاص شدن از چند شرکت وابسته به جنرال الکتریک که نمی توانستند در صنعت خود شماره یک یا شماره دو باشند ضرورت دارد و گسترش فعالیت های شرکت به آن طرف آب ها، اولیت شرکت نیست. به محض آن که متوجه شدید چه کاری باید انجام شود، کارهایی را شناسایی کنید که در انجام شان بهتر عمل می کنید و یک به یک روی آن ها متمرکز شوید. پس از تکمیل یک کار، اولویت ها را طبق واقعیت های جدید بازنگری کنید.


دومین کاری که مدیران موثر انجام می دهند

بپرسید چه کاری به صلاح سازمان است؛ خودتان را با فکر کردن درباره ی صلاح مالکان، سرمایه گذاران، کارمندان یا مشتریان عذاب ندهید. تصمیم هایی که به صلاح سازمان باشند، در پایان به صلاح سهامداران نیز خواهند بود.


سومین کاری که مدیران موثر انجام می دهند

دانش خود را به عمل تبدیل کرده و برنامه یا اقدام تدوین کنید؛ برنامه هایی طراحی کنید که نتایج مطلوب و محدودیت ها را مشخص کنند (آیا این اقدام قانونی است و با مأموریت، ارزش ها و خط مشی های شرکت سازگار است؟) در این برنامه، زمان هایی برای بررسی اهداف و الزاماتی برای چگونگی صرف وقت تان بگنجانید و برنامه ها را بازبینی کنید تا فرصت های جدید را در آن ها لحاظ کنید.


چهارمین کاری که مدیران موثر انجام می دهند

مسئولیت تصمیم ها را بر عهده بگیرید؛ مطمئن شوید که مسئول اجرای هر تصمیمی مشخص باشد، چه موقع باید به اجرا گذاشته شود، چه کسانی تحت تأثیر آن قرار می گیرند و چه کسانی باید از آن آگاه شوند. تصمیم ها، به خصوص استخدام ها و ترفیع ها را به طور مرتب بازنگری کنید. این کار به شما کمک می کند تا تصمیم های ضعیف را پیش از آوردن خسارت اصلاح کنید.


پنجمین کاری که مدیران موثر انجام می دهند

مسئولیت ایجاد ارتباطات را بر عهده بگیرید؛ نظر ما فوق ها، زیر دست ها و همتایان خود را درباره ی برنامه ی اقدام تان جویا شوید. هر یک از آن ها را مطلع کنید برای انجام کار به چه اطلاعاتی نیاز دارید. به نیازهای اطلاعاتی همتایان و مافوق های خود به میزان مساوی توجه داشته باشید.


ششمین کاری که مدیران موثر انجام می دهند

بیش از مشکلات روی فرصت ها تمرکز کنید؛ با بهره برداری از فرصت هاست که به نتیجه می رسید، نه با حل مشکلات. تغییرات درون و بیرون سازمان را شناسایی کنید ( فناوری های جدید، نوآوری در محصولات، ساختارهای جدید بازار) و از خود بپرسید: « چگونه می توانیم از این تغییرات به نفع سازمان بهره برداری کنیم؟» سپس بهترین افراد را برای کار روی بهترین فرصت ها انتخاب کنید.


هفتمین کاری که مدیران موثر انجام می دهند

از پاسخگویی در سراسر شرکت اطمینان حاصل کنید، جلسات پرباری برگزار کنید؛ هدف هر جلسه (ابلاغ خبر، ارائه ی گزارش و غیره) را به صراحت بیان کنید. به محض رسیدن به هدف موردنظر، جلسه را به پایان برسانید. با استفاده از ارتباطات کوتاه، خلاصه سازی تصمیم ها، ابلاغ وظایف کاری جدید و تعیین ضرب الأجل برای اتمام کارها، اهداف جلسه را پیگیری کنید. تسلط افسانه ی مدیر عامل جنرال موتورز، آلفرد اِسلون، بر پیگیری موضوع جلسات به تثبیت سلطه ی صنایع جنرال موتورز در اواسط قرن بیستم کمک کرد.


هشتمین کاری که مدیران موثر انجام می دهند

«ما» بگوییم و تفکر جمعی داشته باشیم؛ آخرین روش این است که: «من» نگوییم یا فردی نیاندیشیم، «ما» بگوییم و تفکر دسته جمعی داشته باشیم. مدیران اجرایی مؤثر می دانند که مسئولیت نهایی بر دوش آن هاست و پیش از آن که به نیاز ها و فرصت های موجود برای خودشان بیندیشند، به نیاز ها و فرصت های موجود برای سازمان می اندیشند.


حسن ختام برای مدیران

در این اینجا هشت روش کاری مدیران اجرایی مؤثر را بررسی کردیم، اما می خواهم به عنوان حسن ختام، یک روش نهایی دیگر هم اضافه کنم. این روش آن قدر مهم است که آن را در حد اعتبارِ یک قانون بالا می برم: ابتدا گوش کنید، سپس صحبت کنید.


دپارتمان مدیریت کسب و کار

در راستای ارتقای علم مدیریت کشور منتشر کرد  ویژگی های یک مدیر اجرائی مؤثر در سال ۲۰۱۷ و ۸ کاری که مدیران باید انجام دهند

| دپارتمان مدیریت <style=”margin-bottom: 60px;”> | ۲۸۱۶ ۲۲۲۲ – ۰۲۱

مقالات دوره MBA، مدیریت و کسب و کار

ویژگی های مدیران اجرائی مؤثر در سال 2017 و 8 کاری که مدیران باید انجام دهند - مجتمع فنی تهران - تصویر اول

ویژگی های مدیران اجرائی مؤثر

| مشاهده مطلب

تعریف هوش هیجانی و اهمیت آن برای شرکت ها - مجتمع فنی تهران - تصویر اول

تعریف هوش هیجانی و اهمیت آن برای شرکت ها

| مشاهده مطلب

رهبران واقعاً چه کار می کنند - مجتمع فنی تهران - تصویر اول

وظایف واقعی رهبران

| مشاهده مطلب

چرخه رشد و نابودی شرکت ها - مجتمع فنی تهران - نمایندگی میرداماد - تصویر اول

چرخه رشد و چرخه نابودی شرکت ها

| مشاهده مطلب


دوره های در حال برگزاری دپارتمان مدیریت کسب و کار

آموزش mba یکساله ویژه مدیران - دپارتمان مدیریت کسب و کار - مجتمع فنی تهران

دوره MBA یکساله

آموزش دوره MBA دوره ای کاربردی و مهارتی جهت پیشرفت سازمان ها و الگوبرداری نمونه های موفق ایرانی

| مشاهده دوره | ثبت نام سریع

دوره آموزشی مدیریت ارتباط با مشتری crm - دپارتمان مدیریت کسب و کار - مجتمع فنی تهران

CRM

دوره ای کاربردی ویژه تمامی پرسنل واحد فروش و روابط عمومی جهت حفظ و نگه داشت مشتری

| مشاهده دوره | ثبت نام سریع

آموزش بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) (Digital Marketing) - دپارتمان مدیریت کسب و کار - مجتمع فنی تهران

بازاریابی دیجیتال

دوره ای جذاب و فوق العاده کاربردی برای تمامی کسب و کارها و افراد، جهت حضور مستمر و مفید در فضای آنلاین

| مشاهده دوره | ثبت نام سریع

آموزش فروش حرفه ای - دپارتمان مدیریت کسب و کار - مجتمع فنی تهران

فروش حرفه ای

دوره ای کاربردی برای مدیران و سرپرستان واحد فروش، با استفاده از متدهای روز جهت افزایش فروش

| مشاهده دوره | ثبت نام سریع


2 thoughts on “ویژگی های مدیران اجرائی مؤثر در سال ۲۰۱۷ و ۸ کاری که مدیران باید انجام دهند

ارسال دیدگاه بسته شده است.

رضا شریفی ۲۷-دی-۱۴۰۲