راهنمای جامع آموزش عکاسی حرفه ای(عکاسی را از کجا شروع کنیم؟)

راهنمای جامع آموزش عکاسی حرفه ای(عکاسی را از کجا شروع کنیم؟)

راهنمای جامع آموزش عکاسی حرفه ای(عکاسی را از کجا شروع کنیم؟): طبیعتا اولین سوالی که در ذهن علاقه مندان به عکاسی ایجاد میشود این است که عکاسی را از کجا شروع کنیم؟ بازار کار این رشته چگونه است؟ برای تبدیل شدن به یک عکاسی حرفه ای چه اصول و قواعدی را باید رعایت کنیم؟ و … همانطور که میدانید امروزه عکاسی محبوبیت بالایی بین مردم دارند. تصور عموم بر این است که یادگیری اصول عکاسی نیاز به آموزش خاصی ندارد و هر فرد میتواند به خودی خود عکاس شود.

اما این تصور اشتباه است و برای گرفتن عکس های حرفه ای باید با تکنیک و ترفندهای مرتبط با آن آشنا باشید. در واقع عکاسی هنری است که روز به روز در حال پیشرفته تر شدن میباشد. به طوری که علاقه مندان باید دائما اطلاعات خود را به روز نگه دارند. از این رو امروزه و با توجه به افزایش علاقه مندان به این حرفه، مراکز و آموزشگاه های مختلفی روی کار آمده است که به صورت تخصصی اصول عکاسی را به علاقه مندان آموزش میدهد. در ادامه مقاله سعی میکنیم چند نکته کاربردی در زمینه عکاسی را بیان کنیم و بهترین مرکز برای یادگیری اصولی این حرفه را معرفی کنیم.(برای عکاسی از کجا شروع کنیم (آموزش ۰ تا ۱۰۰ عکاسی))

راهنمای جامع آموزش عکاسی حرفه ای(عکاسی را از کجا شروع کنیم؟)
راهنمای جامع آموزش عکاسی حرفه ای(عکاسی را از کجا شروع کنیم؟)

آیا برای یادگیری عکاسی باید در دوره های آموزشی شرکت کنیم؟

اولین سوالی که در شروع عکاسی در ذهن علاقه مندان ایجاد میشود این است که آیا برای یادگیری عکاسی باید در دوره های آموزشی شرکت کرد؟ توصیه ما به شما برای یادگیری حرفه ای عکاسی این است که حتما در دوره های آموزش عکاسی ثبت نام کنید. چرا که برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای لازم است بر کلیه سرفصل های آموزش عکاسی مسلط باشید و اصول و مبانی این حرفه را بشناسید. طبیعتا تسلط بر این امور بدون شرکت در دوره های آموزشی ممکن نخواهد بود. از جمله مزیت هایی که شرکت در دوره های عکاسی به همراه دارد عبارتند از: (عکاسی را از کجا یاد بگیرم؟ )

۱-یادگیری اصولی مبانی و تکنیک های عکاسی

یکی از مزیت های مهم شرکت در دوره های آموزش عکاسی یادگیری اصولی مباحث و مبانی موجود در این حرفه است. مدرسین عکاسی قادرند اطلاعات مرتبط با این حرفه را به شکل اصولی و صحیح به علاقه مندان آموزش دهند.

در واقع شما با ثبت نام در این دوره ها خود را موظف میبینید که در جلسات آموزشی شرکت کنید و این زمان مناسب ترین زمان برای یادگیری عکاسی به دور از هیاهو میباشد که طبیعتا بازدهی شما را نیز افزایش خواهد داد.

۲- کمک به ایجاد روابط کاری در آینده

طبیعتا با شرکت در دوره های آموزشی شما با سایر هنرجویان، ایده ها و علایق آنها آشنا خواهید شد و این امر منجر به بالا رفتن قدرت تفکر و خلاقیت شما خواهد شد. علاوه بر این شما میتوانید از طریق ارتباط با سایر هنرجویان بعد از فارق التحصیلی با بهبود و ارتقاء روابط خود کسب و کار جدیدی را آغاز کنید و با کمک هم به بازار کار ورود کنید.

۳-اخذ مدرک معتبر عکاسی

در پایان شرکت در دوره های عکاسی شما مدرک معتبر دریافت میکنید. که در واقع یک امتیاز برایتان محسوب میشود. و یک مورد عالی در رزومه شما ثبت خواهد شد. در واقع اینکه شما از یک مرکز و آموزشگاه معتبر مدرک دریافت کنید نشان دهنده این است که شما چه زمانی را برای یادگیری اصولی این حرفه صرف کرده اید و در نتیجه به مشتریان اطمینان بیشتری در رابطه با تخصص و مهارت های شما خواهد داد. در واقع در بسیاری از موارد دریافت یک مدرک معتبر تفاوت شما با سایر عکاسان است.

نکات کاربردی برای گرفتن عکس های حرفه ای(ترفندهای عکاسی با دوربین حرفه ای)

  • برای عکاسی حرفه ای سعی کنید دوربینی را مورد استفاده قرار دهید که با تمام بخش ها و اجزای آن آشنایی کامل دارد در واقع شما باید بر تمام بخش های دوربین خود مسلط باشید.(اجزای تشکیل دهنده دوربین عکاسی)
  • بهتر است دوربین خود را روی حالت تنظیمات دستی قرار دهید تا بتوانید با دیافراگم و شاتر دلخواه نوع نورپردازی در محیط را تعیین کنید. در واقع عکاسی با حالت دستی کنترل و کیفیت عکس شما را بیشتر خواهد کرد.
  • برای یادگیری حرفه ای عکاسی در دوره ها و ورکشاپ هایی که توسط اساتید با تجربه برگذار میشود شرکت کنید و از تجارب و مهارت های آن ها بهره مند شوید.
  • ترکیب بندی تصاویر با یکدیگر را بیاموزید.
  • تنظیمات دوربین خود را بشناسید تا بتوانید در مواقع مورد نیاز تنظیمات مورد نیاز را اعمال کنید.
  • برای گرفتن عکس های حرفه ای توجه به نقطه کانونی را فراموش نکنید به این معنی که رعایت فاصله مناسب عکاس و سوژه بسیار پر اهمیت است.

نکات کاربردی عکاسی

  • به تنظیمات ISO دوربین عکاسی خود توجه کنید.
  • برای گرفتن عکس های حرفه ای و تخصصی سعی کنید تا جای ممکن از زوایای مختلفی عکسبرداری کنید. 
  • یکی از مهم ترین اصول عکاسی نورپردازی می باشد. به همین دلیل عکاسان باید در زمان عکاسی و با توجه به موقعیت سوژه خود، مناسب ترین منبع نور برای عکاسی را انتخاب کنید. 
  • برای گرفتن عکس های حرفه ای  تا حد ممکن  از فلش استفاده نکنید. 
  • از دیگر نکات مهمی که در عکاسی باید به آن توجه کرد، توجه به نحوه صحیح کادر بندی می باشد.
  • توجه به تمیزی لنز دوربین از دیگر موارد پراهمیت می باشد. در واقع تمیز بودن لنز دوربین تاثیر بسزایی در کیفیت تصاویر دارد.
  • بهتر است در زمان عکاسی از سه پایه استفاده کنید تا از لرزش دوربین جلوگیری شود و در نتیجه  کیفیت عکاسی افزایش پیدا کند. 
  • برای ثبت تصاویر بهتر و با کیفیت تر چگونگی کار با اپلیکیشن های مرتبط با عکاسی مانند لایت روم، فتوشاپ و … را یاد بگیرید تا بتوانید با کمک آن ها به بهترین شکل تصاویر را ویرایش کنید.
  • و ….

دوره تخصصی آموزش عکاسی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی بهترین برگزار کننده دوره عکاسی : همانطور که در ابتدای مقاله نیز بیان کردیم یادگیری اصولی حرفه عکاسی نیازمند شرکت در دوره های آموزشی و کسب تخصص های مربوط به آن می باشد و از این رو آموزشگاه های مختلفی نیز روی کار آمده است. یکی از بهترین مراکزی که به آموزش حرفه عکاسی پرداخته است، مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد است که با اساتید مجرب و در فضایی حرفه ای تمامی تخصص های مورد نیاز را به شما آموزش میدهد.از جمله مزیت های دوره عکاسی مجتمع فنی تهران میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی های دوره عکاسی مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

  • از ویژگی هایی که یک آموزشگاه عکاسی باید از آن برخوردار باشد، اعتبار بالای مجموعه می باشد. در این میان لازم است بدانید که اعتبار بالای مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، یکی از ویژگی های مثبت این آموزشگاه می باشد.
  • در دوره عکاسی مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، مباحث آموزشی از صفر تا صد و به صورت تخصصی به هنرجویان آموزش داده می شود. لازم به ذکر است که مباحث ارائه شده هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی می باشد.
  • اساتیدی که عکاسی را در مجتمع فنی میرداماد آموزش می دهند، دارای مهارت و تجربه های بسیاری بوده و در این زمینه فعالیت می کنند.
  • از دیگر ویژگی های مجتمع فنی میرداماد، ارائه مدرک دوزبانه مجتمع فنی تهران به هنرجویان پس از پایان دوره می باشد. لازم به ذکر است که مدرک دوزبانه مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی بوده و مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد.
  • در دوره های عکاسی مجتمع فنی میرداماد، اساتید با به روزترین متد آموزشی را به کار برده و مطابق با استاندار های بین المللی، مباحث مربوط به دوره را از پایه تا پیشرفته آموزش می دهند. 
  • مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، بهترین آموزشگاه عکاسی در تهران که به هنرجویان یک محیط مناسب عکاسی ارائه داده و تجهیزات لازم را در اختیار آن ها قرار می دهد.
  • و ….
راهنمای جامع آموزش عکاسی حرفه ای(عکاسی را از کجا شروع کنیم؟)
راهنمای جامع آموزش عکاسی حرفه ای(عکاسی را از کجا شروع کنیم؟)

دوره های تخصصی عکاسی مجتمع فنی تهران (میرداماد)

مدارک پایان دوره عکاسی

مدرک دوره عکاسی مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۲۴-بهمن-۱۴۰۲