سبک های جالب عکاسی(انواع گرایش های عکاسی)

سبک های جالب عکاسی(انواع گرایش های عکاسی)

سبک های جالب عکاسی(انواع گرایش های عکاسی): یکی از هنر هایی که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته، هنر عکاسی و ثبت تصاویر می باشد. که برای ورود و موفقیت در این امر علاوه بر داشتن ذوق و سلیقه، دارا بودن دانش لازم نیز از ضرورت ها می باشد و هرکسی توانایی ورود به این عرصه را ندارد.

هنر عکاسی را با تمرین و ایجاد ایده های جدید، مشاهده جزییات و … میتوان پرورش داد و تقویت نمود. لازم است بدانید  عکاسی شامل ژانرهای و سبک هاب متفاوتی است . برای ورود و فعالیت در هر سبک باید دوره های لازم را گذراند و آموزش های مورد نیاز را دید. چرا که هر سبک روش و شیوه مخصوص به خود را دارد و در آن به موضوعات خاصی پرداخته میشود. وجود سبک های متفاوت در هنر عکاسی منجر به ایجاد تفاوت در نوع عکاسی می شود.

سبک های جالب عکاسی(انواع گرایش های عکاسی)
سبک های جالب عکاسی(انواع گرایش های عکاسی)

انواع سبک های جالب عکاسی

عکاسی را به سختی میتوان به سبک های متفاوتی تقسیم نمود. و هر سبک مهارت و تخصص خاص خود را میطلبد. از این رو هر عکاس فعال در هر یک از زمینه ها را میتوان صاحب یک سبک عکاسی دانست.

عکاسی خیابانی (Street)

  • عکاسی خیابانی را میتوان یکی از سخت ترین سبک های عکاسی دانست. تعریف این سبک از عکاسی را میتوان اینگونه بیان کرد: عکاسی از اتفاقات و لحظات عادی زندگی یا به عبارتی روزمرگی های جامعه، اتفاقاتی که مورد توجه عکاس قرار میگیرد. به عبارتی میتوان عکاسی خیابانی را جزئی از عکاسی مستند دانست که در بعضی موارد پیام سیاسی یا اجتماعی انتقال میدهد و شناخت ما را نسبت به فرهنگ و جامعه گسترش می دهد.

عکاسی مفهومی (Conceptual)

  • سبک عکاسی مفهومی در واقع ایده ذهنی عکاس را به تصویر می کشد و بیننده باید برای درک مفهوم آن تمرکز کند. تمامی عکس ها به شرط آن که بیان کننده مفهوم خاصی باشند در گروه عکاس های مفهومی قرار میگیرند.

سبک عکاسی کوبیسم (Cubism)

  • در سبک عکاسی کوبیسم معمولا در نگاه اول تصاویر پیچیده ای به چشم میخورد و برای درک هدف عکاس لازم است به تفکر بیشتری پرداخته شود. در حقیقت میگویند در سبک کوبیسم عکاس نگاه متفکرانه و در واقع متفاوتی به جهان اطراف دارد.

عکاسی از کودکان – خانواده (Baby/family photography)

  • یکی از سبک های محبوب در عکاسی را میتوان را عکاسی کودک-خانواده دانست. در این سبک عکاس قصد دارد حالت های متفاوتی از کودکان و خانواده او را ثبت کند.

عکاسی انتزاعی (Abstract)

  • سبک انتزاعی را میتوان نقطه مقابل سبک رئالیسم یا واقعی دانست. یکی از عناصر مهم و تاثیر گذار در این سبک را میتوان قدرت تخیل عکاس دانست. که مستقیما بر روی عکس گرفته شده تاثیر خواهد گذاشت. در واقع سوژه عکاسی در سبک انتزاعی را نمیتوان به همان صورت و دست نخورده در طبیعت مشاهده کرد.در سبک انتزاعی عکس گرفته شده توسط عکاس یا کاملا خیالی می باشد و یا سوزه در طبیعت وجود دارد و عکاس با به کار بردن شیوه های خاص مانند حذف موارد اضافی، تغییر در کادر بندی، پررنگ کردن قسمت های مهم تصویر و .. تصویر را متفاوت تر از آنچه هست به تصویر می کشد. یکی از مهم ترین اصول در سبک انتزاعی به کار بردن زاویه هایی است که افراد به آن عادت ندارند.

سبک عکاسی ماکرو (Macro Photography)

  • در سبک عکاسی ماکرو اغلب سوژه های عکاسی حشرات، گل ها، قطره های آب و … می باشد. شیوه این سبک اینگونه است که معمولا عکاس به اندازه ای به آن ها نزدیک می شود که اجزایی که با چشم غیر مسلح قادر به دید آن نیستیم مشاهده شود. در این سبک از عکاسی میتوان از لنزهایی که قدرت زوم بالایی دارند و همچنین بعضی فلاش های ویژه موجود در بازار استفاده نمود.

عکاسی معماری (Architecture)

  • به عکاسی از بناها، ساختمان ها، سازه های گوناگون و معماری شهری سبک عکاسی معماری گفته می شود. مهم ترین عامل تاثیر گذار در این سبک از عکاسی ذوق و سلیقه عکاس است. بهتر است بدانید از آنجا که سوژه های عکاسی معماری معمولا بزرگ می باشد برای قرار گرفتن تمام آن در کادر انتخاب نوع لنز مناسب تاثیر گذار است.

عکاسی طبیعت (Still life)

  • به عکاسی از سوژه های بی جان و بی حرکت، سبک عکاسی طبیعت میگویند. موارد با اهمیت در این سبک از عکاسی تشخیص زاویه درست نور و ترکیب بندی خلاقانه می باشد. در این سبک از عکاسی لازم است عکاس علاوه بر عکاسی، بر چیدمان صحنه عکس و مشخص کردن اجزای یک صحنه را نیز بر نظارت داشته باشد.

سبک عکاسی صنعتی (Industrial)

  • در عکاسی صنعتی سوژه عکاسی دستاوردها، خدمات و محصولات یک شرکت، شخص یا سازمان می باشد. عکاس در این سبک بدون بزرگنمایی و یا ایجاد تغییر در اصل موضوع به عکاسی میپردازد.

عکاسی تبلیغاتی (Commercial)

  • ممکن است بسیاری از افراد سبک عکاسی تبلیغاتی را با سبک صنعتی اشتباه بگیرند. اما بهتر است بدانید این دو با هم تفاوت های اساسی دارند. چرا که در عکاسی تبلیغاتی برخلاف عکاسی صنعتی در عکس برداری از یک محصول بزرگنمایی صورت میگیرد و عکاس تلاش میکند یک محصول را بهترین شکل به تصویر بکشد. مهم ترین کاربرد این سبک از عکاسی در بازاریابی و تبلیغات می باشد.

عکاسی فاین آرت (Fine art)

  • هدف از سبک فاین آرت یا همان هنری گرفتن عکس هایی می باشد که صرفا جنبه زیبایی شناسی داشته باشند. و به این دلیل که زیبایی از نظر هر شخص تعریف متفاوتی دارد میتوان سبک هنری را سبکی شخصی و ذهنی دانست.

سبک عکاسی پرتره (Portrait)

  • به عکاسی از چهره انسان عکاسی پرتره گفته می شود. از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در این سبک نورپردازی و کادر بندی می باشد. موضوع اصلی در این سبک از عکاسی حالات و چهره انسان می باشد. انواع مختلف عکاسی پرتره را میتوان این موارد دانست: پرتره تمام قد، پرسنلی، خانوادگی، سیاسی و … 

عکاسی مد (Fashion)

  • یکی از انواع عکاسی های تبلیغاتی عکاسی مد می باشد. که مهمترین سوژه آن لباس، پوشاک، لوازم تزیینی و .. می باشد. عکاسی مد را میتوان از پرخرج ترین سبک های عکاسی دانست چرا که نیاز به تجهیزات و مدل های حرفه ای دارد اما در عین حال یکی از پر سودترین سبک های عکاسی نیز می باشد.

عکاسی حیات وحش (Wild life – Nature)

  • همانطور که از نامش مشخص است به عکاسی از طبیعت بکر، موجودات زنده و .. عکاسی حیات وحش میگویند. به طور کل در این سبک انسان و عناصر زندگی انسان نقش ندارد.

سبک عکاسی لند اسکیپ (Landscape)

  • به عکس برداری از چشم انداز ها و مناظر، سبک لند اسکیپ میگویند. در این سبک بیشتر از لنز های واید استفاده می شود. در عکاسی لنداسکیپ شیوه عکاسی همان عکاسی در طبیعت است و در واقع عکاس به عناصر شهری مانند عکاسی در طبیعت نگاه میکند.

عکاسی خبری (Photojournalism)

  • هدف اصلی از عکاسی خبری را میتوان خبر رسانی یا ارائه گزارش از یک رویداد خاص دانست. تصاویر مربوط به عکاسی خبری به صورت تکی یا به صورت یک مجموعه منتشر میشوند.

عکاسی مستند (سبک های جالب عکاسی)

  •  ابتدایی ترین انواع عکاسی را میتوان عکاسی مستند دانست. در این سبک حادثه مورد نظر به واقعی ترین و بهترین شکل نشان داده می شود.
  • و….
سبک های جالب عکاسی(انواع گرایش های عکاسی)
سبک های جالب عکاسی(انواع گرایش های عکاسی)

دوره های عکاسی مجتمع فنی تهران (میرداماد)

تمامی علاقه مندان به عکاسی و یادگیری اصول آن، افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار تبلیغاتی و یا راه اندازه آتلیه دارند، کسانی که قصد کسب در آمد در زمینه عکاسی دارند، افرادی که در بخش سینما و تئاتر مشغول به کار هستند و مهندسین معمار برای گرفتن عکس های حرفه ای معماری می توانند با شرکت در دوره آموزش عکاسی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، تمامی مباحث و نکات مربوط به عکاسی از پایه تا مقدماتی آموزش ببینند.

معرفی مدرک پایان دوره عکاسی

مدرک کلاس های جامع عکاسی مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند. 

maryam bagheri ۱۴-بهمن-۱۴۰۲