سیستم رندر در معماری

سیستم رندر در معماری

سیستم رندر در معماری: معنای واژه Render نمایان ساختن واقعی یک تصویر سه بعدی می باشد. در واقع فاز آخر ساخت تصاویر سه بعدی می باشد. در این فاز، نمایش تصویر با کیفیت خوب و بسیار عالی به نمایش گذاشته می شود. بنابراین از نظر رنگ با کیفیت بالا و حضور سه بعدی عین عکس از سیستم رندر استفاده می شود. یک رندر قوی در زمانه فعلی، که رقابت حرف اول را در حضوری خوب در فضای دیجیتال و Social media می گذراند. یکی از مهم ترین نکات در رندر کیفیت آن می باشد. مثال: در نرم افزاری مانند تری دی مکس و وی ری که بیشتر برای رشته های مختلف مهندسی عمران وجود دارد. رندر های باکیفیت با نمایش جزئیات بسیار قابل توجه می باشد.

سیستم رندر در معماری
سیستم رندر در معماری

کاربردهای نرم افزار Render

مجموعه های معماری و مهندسی نیز برای طراحی هنر مفهومی و ارائه ایده های بسیار حرفه ای به کیفیت رندر های خوب نیازمند هستند. معماران با رندر های تری دی مکس که نوع متریال، رنگ پنجره ها، کف پوش و هر آبجکت تصویری برای تشخیص بسیار خوب و نتیجه ای ثمر بخش از Render وی ری که مانند عکس واقعی می باشد استفاده بهینه می کنند. تا با بهترین نحوه ارائه به صورت کاملا سه بعدی بتوانند در اختیار کارفرما قرار دهند. در واقع یک روند خوب در حوزه پویانمایی توانسته نیاز کارفرمایان را رفع کند.

همچنین نرم افزار تری دی مکس در جلوه های ویژه سینمایی و طراحی شخصیت که باید به صورت سه بعدی می باشد. نقش آفرینی های خوب و حرفه ای را به نمایش گذاشته است. بیشتر انیمیشن های که الان به نمایش گذاشته می شود در تبدیل طراحی های دو بعدی به سه بعدی می باشد. کلیه صحنه پردازی و افکت های تصویری، متریال، تماما به عهده این نرم افزار و رندر گرفتن با کیفیت از آن می باشد. یک شی سه بعدی برای بعد داشتن نیاز به نور و جنسیت، رنگ خواهد داشت که تماما از عهده این نرم افزار و موتور Render آن بر می آید.

نرم افزار Render مورد استفاده چه کسانی قرار میگیرد؟

پس از شغل یک کاربر مهندس، گرافیست، طراح دکوراسیون داخی، تولید کنند مبل، طراح جواهر و یا هر کاری که مربوط به طراحی می باشد، باشد. از طریق یا ویژگی این نرم افزار و موتور رندر آن می تواند اهداف خود را اجرا و به نمایش بگذارد. شبیه سازی و مدل سازی فیزیکال با تری دی مکس و وی ری بسیار مفید خواهد بود.

Rendering: پروسه ای که در آن محاسبه کامپیوتر برای گرفتن تصویر از یک برنامه سه بعدی انجام میگرد.

Fngine: یک برنامه یا پلاگینی می باشد. که می تواند در داخل برنامه های سه بعدی برای محاسبات کامپیوتری نصب شود.

سیستم رندر در معماری
سیستم رندر در معماری
رضا شریفی ۱۵-بهمن-۱۴۰۲