اصول حسابداری به زبان ساده(اصول اولیه حسابداری به زبان ساده)

صفر تا صد اصول حسابداری به زبان ساده

اصول حسابداری به زبان ساده(اصول اولیه حسابداری به زبان ساده)

اصول حسابداری به زبان ساده: امروز اهمیت وجود حسابدار در کسب و کارها بر کسی پوشیده نیست و این دلیلی شده برای محبوبیت این حرفه مهم که منجر به ایجاد موقیعت های شغلی بسیاری برای دانشجویان و به طور کل علاقه مندان به این رشته شده است. اما بدون داشتن مهارت و دانش در این زمینه نمیتوان در آن موفق شد. از مهم ترین مفاهیمی که در این باره همه افراد باید برای یادگیری آن اقدام کنند صفر تا صد اصول حسابداری می باشد. در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با این مقوله مهم در امر حسابداری به شما ارائه خواهیم داد:

صفر تا صد اصول حسابداری به زبان ساده
صفر تا صد اصول حسابداری به زبان ساده

اصول حسابداری به چه معناست؟(اصول حسابداری به زبان ساده)

در ابتدا بهتر است با مفهوم اصول حسابداری آشنا شوید. برای اینکه حسابداران بتوانند صورت های مالی را به گونه ای تهیه کنند که امکان مقایسه با سایر شرکت ها را داشته باشد، اصول مشترکی برای گزارشگری در کلیه شرکت های موجود در یک کشور ایجاد گردیده که تمامی حسابداران موظف به رعایت آن می باشند. رعایت این اصول باعث میشود تا عملکرد مالی واقعی شرکت ها در گزارش های مالی نشان داده شود. از جمله این اصول میتوان به این موارد اشاره کرد: اصل درآمد، هزینه، تطبیق، سازگاری و …. در نتیجه اصول حسابداری به مجموعه قواعد و مفاهیم عملیاتی و کلی میگویند که در واقع الگویی برای انجام امور مالی است.(اصول اولیه حسابداری به زبان ساده)

آشنایی با اصول حسابداری

تعدادی از اصول پذیرفته شده حسابداری عبارت است از: (اصول حسابداری به زبان ساده)

اصل تطابق هزینه با درآمد

  • این اصل بیان کننده این موضوع است، که درآمدهای ثبت شده در یک دوره مالی با هزینه های  ثبت شده در همان دوره باید با هم همخوانی داشته و به عبارتی مکمل یکدیگر باشند.(اصول اولیه حسابداری به زبان ساده)

اصل قیمت تمام شده

  • به این معنی که کلیه وقایع مالی باید دقیقا مطابق با قیمت ها و وقایع ثبت شده در دفاتر باشد.

اصل ارزیابی اهمیت

  • به این معنی که رویدادهای مالی رخ داده در یک شرکت باید مطابق با اهمیت ریالی خود ارزیابی شوند.(اصول اولیه حسابداری به زبان ساده)

اصل تحقق

  • هدف از این اصل این موضوع می باشد که قبل از محقق و ثابت شدن یک رویداد مالی نباید آن را در هیچ جایی ثبت کرد.

اصل ثبات رویه

  • اصل ثبات رویه یکی از معادلات و مفاهیم عمومی حسابداری می باشد که بیان کننده این موضوع است که کلیه روش ها و عناوین مورد استفاد برای ثبت وقایع مالی در تمامی دوره های یکسان باشد.

و …

مزیت های استفاده از اصول حسابداری (اصول حسابداری به زبان ساده)

کنترل حسابداری(اصول اولیه حسابداری به زبان ساده)

  • یکی از مزیت های استفاده از اصول حسابداری در تهیه گزارش های مالی کنترل حسابداری می باشد. به این معنی که با رعایت این اصول قادر به کنترل پروسه تهیه صورت های مالی خود خواهید بود. کنترل کردن این گزارشات به این دلیل که مانع از به وجود آمدن گزارش های غیر منصفانه و نادرست از عملکرد مالی شرکت ها می شود ضرورت دارد.(اصول اولیه حسابداری به زبان ساده)

فرصت مقابسه

  • استفاده از این اصول منجر می شود شرکت ها به راحتی قادر به مقایسه عملکرد خود با سایر شرکت ها باشند. علاوه بر این رعایت اصول حسابداری امکان مقایسه بین دوره ای عملکرد شرکت ها را نیز فراهم می آورد. شرکت های مختلف میتوانند با انجام این مقایسه عملکرد مالی خود را مورد سنجش قرار دهند و در مواردی که اشتباه کردند آن را اصلاح کنند. با شرکت در دوره آموزش صفر تا صد حسابداری در بهترین آموزشگاه تهران به طور کامل با این اصول آشنا می شوید و میتوانید آن را مورد استفاده قرار دهید.(اصول حسابداری به زبان ساده)

انعطاف پذیری

  • اصول حسابداری انعطاف پذیر می باشد به این معنی که میتوان در شرایط مختلف آن را مورد استفاده قرار داد. به عبارتی از این  اصول میتوان برای هر نوع معامله، ثبت، رویدادهای مالی متفاوت و … استفاده کرد. (حسابداری دارای بازار کار پرونقی می باشد به طوری که میتوان در هر شغلی از جمله لیزینگ خودرو، کارهای بانکی و … از آن استفاده کرد. چرا که همه واحد ها دارای درآمد و هزینه می باشند.)

سهولت حسابرسی

  • کلیه واحدها و شرکت های تجاری که از اصول حسابداری برای گزارشکری مالی خود استفاه میکنند، را به راحتی میتوان حسابرسی کرد چرا که کلیه حسابرسان از اصول حسابداری اطلاع دارند و از آن برای حسابرسی صورت های مالی استفاده مینمایند.(اصول اولیه حسابداری به زبان ساده)

هدف آموزش صفر تا صد اصول حسابداری به زبان ساده

  • با یادگیری کامل معادلات و مفاهیم عمومی حسابداری میتوان از به وجود آمدن مشکلات مالی و اقتصادی در شرکت ها جلوگیری کرد.
  • با یادگیری این دانش میتوانید دارایی ها و بدهی های خود را کنترل کنید.
  • بکارگیری این دانش به شما کمک میکند، بتوانید آینده را پیش بینی کرده و طبق آن برنامه ریزی نمایید.
  • منجر به بهینه سازی حساب شما خواهد شد.
  • با بکارگیری دانش حسابداری میتوانید با استفاده از اطلاعات به دست آمده اقدام به تصمیم گیری نمایید.
  • به شما در کنترل هزینه ها کمک میکند.
  • با کمک این دانش میتوانید بودجه بندی نمایید.
  • میتوانید اطلاعات مورد نیاز استفاده کنندگان برون سازمانی و درون سازمانی را فراهم آورید.(اصول اولیه حسابداری به زبان ساده)
  • و …
صفر تا صد اصول حسابداری به زبان ساده
صفر تا صد اصول حسابداری به زبان ساده

کلاس های حسابداری در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

مخاطبین دوره حسابداری(اصول حسابداری به زبان ساده)

  • فارغ التحصیلان رشته مالی و حسابداری
  • صاحبان فروشگاه یا کسب و کارهای کوچک(اصول اولیه حسابداری به زبان ساده)
  • دانشجویان حسابداری
  • علاقه مندان ورود به بازار کار حسابداری
  • مدیران شرکت ها که میخواهند نظارت بر کار مالی خود داشته باشند
  • افرادی که به صورت تجربی وارد حرفه حسابداری شده اند

به طور کل افرادی که به دنبال فرصت شغلی مناسب در بازار کار هستند می توانند با شرکت در دوره های حسابداری از مبتدی تا پیشرفته در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد دانش عملی و علمی این رشته را فرا بگیرند. همچنین مجتمع فنی تهران (میرداماد) مدرک دو زبانه و بین المللی ارائه می دهد. در نتیجه شما می توانید از دانش خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.(اصول حسابداری به زبان ساده)

دوره های دپارتمان مالی و حسابداری در مجتمع فنی تهران

معرفی مدارک پایان دوره آموزش جامع حسابداری

مدرک دوره حسابداری بهترین آموشگاه حسابداری در تهران (مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد) قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۱۱-خرداد-۱۴۰۰