طراحی حرفه ای لباس عروس و لباس شب

طراحی حرفه ای لباس

طراحی حرفه ای لباس عروس و لباس شب

طراحی حرفه ای لباس عروس و لباس شب: یکی از هنر ها و مشاغلی که مرکز توجه بسیاری از افراد می باشد و روز به روز در حال توسعه و به روزرسانی است، طراحی حرفه ای لباس می باشد. این رشته گرایش های مختلفی را از جمله طراحی لباس زنانه، مردانه، بچگانه، لباس عروس، لباس شبی و … شامل می شود که در این مقاله قصد داریم راجع به طراحی حرفه ای لباس عروس و لباس شب، مطالبی را به شما ارئه دهیم.

"<yoastmark

طراحی حرفه ای لباس عروس و لباس شب

طراحی لباس عروس یکی از گرایش های محبوب طراحی حرفه ای لباس می باشد. از آنجایی که لباس عروس از تنوع بالایی برخوردار است، از این رو یک طراح لباس باید با انواع طراحی های لباس عروس آشنا بوده و در دوخت آن ها مهارت داشته باشد. در ادامه شما را با مراحل کلی دوخت لباس عروس آشنا خواهیم کرد.

مراحل دوخت لباس عروس

تهیه الگو دوخت

  • اولین کار برای دوخت هر لباسی، تهیه و یا رسم الگو می باشد. حال ممکن است که شما بتوانید با مهارت های خود یک الگو را رسم کنید. در غیر این صورت شما می توانید الگو های مختلفی را از کتاب های آموزشی تهیه کنید. لازم به ذکر است که در مرحله الگو، شما می توانید قبل از اتمام طراحی الگو، تغییرات مد نظر را اعمال کنید. اما هنگامی که کار آغاز شد دیگر امکان تغییرات وجود ندارد.

اندازه گیری

  • اندازه گیری برای رسم الگو خرید پارچه، اهمیت دارد. بنابراین اگر قصد دارید الگویی را رسم کنید، باید در اندازه گیری سایز بدن دقت فرمایید.

انتخاب پارچه

  • یکی از مهم ترین مراحل دوخت و دوز، انتخاب پارچه مناسب می باشد. به شما توصیه می کنیم بهتر است برای انتخاب پارچه مناسب دوخت لباس عروس، از افراد متخصص و یا از فروشنده های حرفه ای پارچه، کمگ بگیرید. بنابراین سعی کنید در انتخاب جنس پارچه، علاوه‌ بر در نظر گرفتن سلیقه شخصی و بودجه خود، نظرات متخصصان در این زمینه را نیز در نظر بگیرید.

شروع دوخت و دوز

  • بعد از انجام کار هایی که گفته شد، حال نوبت دوخت و دوز لباس عروس با توجه به طراحی حرفه ای لباس می باشد. که این مرحله نیاز به کسب دانش و مهارت های خاص خود دارد.

در هنگام طراحی لباس عروس و شب، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • در طراحی لباس عروس، حتما باید به اندازه مدل (اندام) توجه کرد. به طور مثال در طراحی لباس عروس، برای عروس هایی که دارای اندام درشتی هستند، نباید از طرح مدل ماهی استفاده نمود.
  • در لباس های عروسی که پارچه آن ها براق نیست، بهتر است از حریر استفاده نمود. این کار علاوه بر زیبایی، موجب لاغر دیده شدن اندام نیز خواهد شد.
  • نکته ی دیگری که لازم است در طراحی حرفه ای لباس عروس باید به آن توجه کرد، این است که دنباله لباس عروس در هر اندامی زیبایی مخصوص به خود را دارد و اندام را کشیده تر نشان می دهد.
  • در صورتی که اندام مدل، درشت باشد، نباید از تور های کوتاه استفاده کرد. چرا که این نوع تور ها، اندام آن ها را درشت تر نشان می دهد. بلکه باید از تور های بلند و ساده برای طراحی لباس عروس های درشت هیکل استفاده شود.
  • برای زیبایی هر چه بیشتر لباس عروس، از فنر کشی استفاده کنید. در این صورت دیگر نیاز نیست که افراد درشت هیکل از گن استفاده کنند.
  • در صورتی که مدل شما دارای شانه های پهنی بود. شما می توانید در طراحی حرفه ای لباس، از لباس های بندی و باریک یا عمودی که روی شانه و سر شانه قرار می گیرند، استفاده کنید.
  • در صورتی که عروس شما داری اندامی ریز نقش می باشد، از طراحی های پف دار استفاده کنید.
  • لازم به ذکر است که استفاده از طرح های افقی در طراحی حرفه ای لباس عروس، اندام را ریز و طرح های عمودی، اندام را درشت تر نشان می دهد.
  • در صورتی که عروس شما ریز نقش بود، سعی کنید از پارچه کرپ ابریشمی به همراه تاج ساده استفاده کنید.
  • استفاده از نوار های اضافه در طراحی حرفه ای لباس عروس، موجب کشیده تر شدن اندام می شود.
  • استفاده از تور های بلند و همچنین تور های طبقه طبقه تا روی کمر. برای عروس های لاغر و کشیده مناسب می باشد.
  • و ……

آموزش صفر تا صد طراحی لباس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

همان طور که گفته شد، یکی از گرایش های سخت اما محبوب و پردرآمد طراحی حرفه ای لباس، طراحی و دوخت لباس عروس و لباس شب می باشد. از این رو می توان گفته که این حرفه، از بازار کار پر رونقی نیز برخوردار است. بنابراین در صورتی که افراد تمایل به کسب درآمد و راه اندازه مزون شخصی در این حرفه دارند و همچنین تمامی علاقه مندان به یادگیری این هنر، می توانند با شرکت در دوره های طراحی حرفه ای لباس عروس و لباس شب در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، صفر تا صد مهارت های مربوطه را آموزش ببینند.

"<yoastmark

دوره های آموزشی دپارتمان مد و پوشاک در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

معرفی مدارک پایان دوره طراحی لباس عروس و لباس شب

مدرک طراحی لباس عروس و لباس شب مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۲۵-دی-۱۴۰۲