علوم و فنون دوره mba

علوم و فنون دوره mba

علوم و فنون دوره mba

علوم و فنون دوره mba: بی شک همه شما از این موضوع آگاه هستید که یکی از مهم ترین عوامل در موفقیت و یا شکست یک سازمان، مدیریت است. در واقع کسب آگاهی و شناخت مهارت های مدیریتی تاثیر بسیاری در رشد آن مجموعه خواهد داشت.

از این رو امروزه افراد بسیاری را مشاهده میکنیم که میخواهند بدانند رشته MBA چیست؟ و چگونه میتوان به کسب تخصص در آن پرداخت؟به طور کل مدیریت شاخه های مختلفی را شامل میشود که یکی از مهم ترین و کاربردی ترین آن مدیریت بازرگانی یا MBA  است. که در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل آن بپردازیم.

علوم و فنون دوره mba
علوم و فنون دوره mba

معرفی رشته MBA

(MBA مخفف چیست؟) در ابتدا بهتر است با رشته MBA آشنا شوید. در واقع کسب تخصص MBA معادل مدرک کارشناسی ارشد در زمینه مدیریت کسب و کار است. MBA یکی از رشته های پرکاربرد مدیریتی محسوب میشود که زیرشاخه های متعددی را شامل میشود و از بازار کار بینظیری نیز برخوردار است. بنابراین افرادی که به این رشته علاقه مندند باید با توجه به علاقه خود گرایش مورد نظر را انتخاب کنند و به کسب تخصص در آن بپردازدند.

در واقع باید بدانید که MBA مخفف عبارت Master of Business Administration میباشد و در دنیای امروز در تمامی کسب و کار ها و سازمان های بزرگ و کوچک به افراد متخصص در این حوزه نیاز است. در واقع کسب تخصص در این رشته کمک میکند تا افراد اطلاعات کاملی در زمینه بازایابی، امور مالی، حسابداری و … داشته باشند و بتوانند به درستی یک مجموعه یا سازمان را مدیریت و رهبری کنند.

انواع گرایش های MBA را بشناسید!

(بهترین گرایش MBA کدام است؟ (کدام گرایش مدیریت mba بهتر است))

  • کارآفرینی MBA 
  • خدمات MBA
  • رفتار سازمان و منابع انسانی MBA 
  • فناوری اطلاعات MBA 
  • کسب و کار بین المللی MBA 
  • استراتژی MBA 
  • عمومی MBA 
  •  مالی MBA 
  • بازاریابی MBA 
  • عملیات و زنجیره تامین MBA 
  • سیستم های اطلاعاتی MBA
هدف از کسب تخصص در رشته MBA جیست؟ 

مهارت های مورد نیاز برای ورود به رشته MBA (علوم و فنون MBA)

مهارت انجام کار گروهی
  • در رشته مدیریت کسب و کار یا MBA فرد حتما باید دارای روحیه کارگروهی باشد. چرا که برای اعمال اصول مدیریتی صحیح باید با دیگر افراد گروه همکاری کرده و راهکارهای مناسب و مورد نیاز برای مدیریت را اعمال کرد. 
برقراری ارتباط درست و صحبت کردن در جمع
  • طبیعتا شخصی که قصد مدیریت یک مجموعه را دارد و میخواهد به عنوان مدیر یا رهبر به فعالیت بپردازد باید قادر به صحبت کردن در جمع باشد و بتواند با روش های اصولی با افراد مختلف ارتباط برقرار کند. در واقع برخورداری از این مهارت را میتوان یکی از اصلی ترین اصول ورود به این حرفه دانست.
توانایی حل مسئله
  • طبیعتا در مسیر رهبری و مدیریت یک مجموعه و سازمان فرد با چالش ها و مسائل متفاوتی رو به رو خواهد شد و برای رفع این مسائل باید قدرت تصمیم گیری بالایی داشته باشد تا بتواند برای مشکلات احتمالی پیش آمده راه حل هایی را ارائه دهد. برخورداری از توانایی حل مسئله کمک میکند تا در زمان های حساس و چالش برانگیز فرد بتواند به درستی تصمیم بگیرد و به آن عمل کند.
برخورداری از مهارت و رفتارهای رهبری و انگیزشی
  • یک مدیر باید رفتار های انگیزشی داشته باشد تا بتواند مجموعه و تیم خود را در روند انجام بهتر فعالیت ها رهبری کند. در واقع دادن روحیه و انگیزه به کارکنان و زیر مجموعه ها از اصلی ترین ارکان مدیریت یک سازمان میباشد.

تحصیل در رشته MBA برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کل MBA یکی از رشته هایی است که به خصوص در دنیای امروز بازار کار بینظیری دارد و افراد با تحصیل در آن میتوانند به هر صنعتی وارد شوند و در مشاغل مختلف فعالیت کنند. از جمله مشاغلی که فرد برای ورود به آن میتواند مدرک MBA دریافت کند عبارتند از : (کلاس آنلاین MBA (دوره مجازی بازاریابی مدرن))

در دنیای امروز کافرمایان بیشتر سازمان ها علاقه مندند تا افراد فارغ التحصیل یا متخصص در زمینه MBA را استخدام کنند. بنابراین میتوان گفت یادگیری این تخصص به نوعی برگ برنده برای ورود به مشاغل مدیریتی محسوب میشود.

علوم و فنون دوره mba
علوم و فنون دوره mba

دوره آموزش MBA در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی را در زمینه رشته MBA در اختیارتان قرار دهیم. همانطور که بیان شد افراد متخصص در زمینه MBA نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در پیشرفت و رشد یک سازمان یا مجموعه برعهده دارند و از این رو این حرفه از اهمیت و بازار کار بینظیری برخوردار است.

به این منظور مراکز و آموزشگاه های مختلفی اقدام به برگذاری دوره های MBA کرده اند که در این بین یکی از بهترین مراکز که به صورت تخصصی به آموزش این رشته پرداخته است، مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد میباشد که با اساتید مجرب و در فضایی حرفه ای صفر تا صد علوم و فنون مورد نیاز در زمینه MBA را به شما آموزش میدهد و شما را آماده ورود به بازار کار میکند. (ثبت نام MBA)

دوره های دپارتمان مدیریت کسب و کار در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره آموزش MBA

مدرک دوره MBA مجتمع فنی تهران. قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند. 

maryam bagheri ۱-بهمن-۱۴۰۱