آی سی دی ال دارای چه مدارکی است؟

آی سی دی ال دارای چه مدارکی است؟

آی سی دی ال دارای چه مدارکی است؟ میتوان گفت ICDL یکی از معتبرترین مدارک جهانی می باشد که نشانگر توانایی افراد در کار و استفاده از کامپیوتر است. امروزه آموزش و یادگیری مهارت های ICDL به اندازه ای مهم شناخته می شود که شرط استخدام و شروع به کار در بسیار ی از شرکت ها و سازمان ها دارا بودن مدرک ICDL می باشد.

در واقع میتوان گفت ICDL کوتاه شده عبارت International Computer Driving Licence بوده که به معنای مهارت های هفت گانه در زمینه کامپیوتر است. بهتر است بدانید دارا بودن از این مهارت نه تنها برای کسب و کار و موقیعت های شغلی تاثیر گذار است، بلکه در زندگی روزمره نیز به آن نیاز پیدا خواهید کرد. به طور کل برای همه ی افرادی که گذرشان به کامپیوتر می افتد یادگیری ICDL دارای اهمیت است.

آی سی دی ال دارای چه مدارکی است؟
آی سی دی ال دارای چه مدارکی است؟

مهارت های هفت گانه ICDL کدام است؟

مهارت های هفت گانه ICDL شامل موارد تئوری و عملی می باشد که با شرکت در دوره های آموزش ICDL قادر به یادگیری این مهارت ها می باشید. کلاس های آموزش مهارت هفت گانه ICDL در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد با بیان ساده و به صورت تخصصی این مهارت ها را به شما آموزش میدهد. این مهارت ها شامل:

  • مفاهیم ابتدایی فناوری اطلاعات ( IT) 

یادگیری مفاهیم ابتدایی و کلی در رابطه با فناوری اطلاعات و کار با قسمت های سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر همچنین آشنایی با برنامه های کاربردی کامپیوتر در این بخش انجام میگیرد.

  • Windows، استفاده و مدیریت فایل ها

آشنایی با نحوه کار و استفاده از کامپیوتر، سیستم عامل و همچنین ایجاد تغییرات دلخواه در ویندوز کامپیوتر در این قسمت آموزش داده می شود.

  • آشنایی با مفهموم واژه پردازی یا همان word processing

دانشجویان با نحوه ی کار نرم افزار Word آشنا خواهند شد و کاربرد های آن از جمله ایجاد، ویرایش، قالب بندی، جدول بندی و .. را آموزش میبینند.

  •  آشنایی با نرم افزار  Excel – spread sheets

آشنایی با نرم افزار اکسل و کاربرد های روزانه آن از جمله: ایجاد، ویرایش، قالب بندی و …. (آی سی دی ال دارای چه مدارکی است؟)

  • آشنایی با نرم افزار Access – Data base

در این قسمت افراد با بانک اطلاعاتی، معنای پایگاه داده ها و چگونگی استفاده و کار کردن با این نرم افزار آشنا خواهند شد.

  • آشنایی با نرم افزار PowerPoint – presentation

بهتر است دانشجویان به طور کامل با این قسمت آشنایی پیدا کنند. این نرم افزار برای شما امکان به وجود آوردن اسلایدهای جدید، ویرایش آنها، قالب بندی متن، و تصاویر را ایجاد خواهد کرد.

  • آشنایی با اینترنت Internet

آشنایی با خدمات اطلاعات شبکه های اینترنتی، از جمله چگونگی استفاده از پست الکترونیک، دریافت نامه های الکترونیک و …

چگونگی اخذ مدرک ICDL (آی سی دی ال دارای چه مدارکی است؟)

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم ICDL  شامل هفت مهارت می باشد که یادگیری آن دارای اهمیت است. برای اخذ مدرک معتبر این مهارت ها دانشجویان لازم است در امتحانات مربوط به این هفت مهارت شرکت کرده و قبول شوند. تمامی افراد بدون هیچ محدودیتی از نظر سن، تحصیل، جنس و … میتوانند در این آزمون ها شرکت نمایند.

برای اخذ مدرک ICDL داوطلب میتواند هر هفت مهارت را با هم و در یک زمان امتحان دهد و هم میتواند به صورت جداگانه و با فاصله ی زمانی در این آزمون ها شرکت کند. اما باید توجه کرد که طی سه سال از زمان اولین آزمون  فرصت دارد آن را به پایان برساند. مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد با برگذاری این دوره ها به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای مدارک معتبر و قابل ترجمه به شما ارائه خواهد دارد. 

بهتر است بدانید مدرک ICDL فنی و حرفه ای از معتبرترین مدارک برای این مهارت می باشد. که قابلیت ترجمه و تایید در ۱۴۹ کشور جهان، سازمان های بین المللی و … را دارا است. و به عنوان یک مدرک مهم و معتبر برای افردی که قصد مهاجرت دارند شناخته می شود. سازمان های فنی و حرفه ای این دوره ها را در ۱۳۰ ساعت برگذار می کنند و مدرک آن را پس از شرکت در دو مرحله آزمون ارائه خواهند داد.

دلایل اهمیت ICDL

مزیت های یادگیری ICDL برای افراد: 

ICDL به افراد مبتدی و بی تجربه در زمینه کار با کامپیوتر در یادگیری چگونگی استفاده از آن کمک خواهد کرد. علاوه بر آن هر فرد با ارائه مدرک ICDL به کارفرما نشان میدهد که قابلیت کار با کامپیوتر را دارد. و منجر میشود با مهارت و اعتماد به نفس کافی شروع به کار با کامپیوتر نمایید.

مزیت های یادگیری ICDL برای کارفرمایان: 

در واقع یک کارفرما  میتواند از ارتقای مهارت های کامپیوتری نیروی خود اطمینان حاصل نماید.

  • گواهینامه ICDL بیانگر قابلیت کارکنان در کار با کامپیوتر است.
  • دارا بودن کارمندان از گواهینامه ICDL بیانگر مهارت های قابل ملاحظه فرد است.
  • مدرک ICDL توانایی  آی تی را در یک سازمان تضمین میکند.
  • مدرک ICDL  هزینه های پشتیبانی از آی تی را کاهش خواهد داد.
  • دوره های ICDL از اتلاف وقت که به دلیل عدم دانش کافی در زمینه آی تی است جلوگیری میکند.
  • ICDL یک تعریف استاندارد و در واقع یک مقیاس دقیق در مهارت های کامپیوتری در سطح بین الملل می باشد. در وقع این مهارت بین نیاز کارفرما و مهارت کارفرمایان تعادل ایجاد خواهد کرد.

اهداف دوره های ICDL

یادگیری مهارت های هقت گانه ICDL فواید بسیار ی برای افرد در افزایش توانایی در کار و استفاده از کامپیوتر دارد. از هدف های آموزش و یادگیری ICDL میتوان به این موارد اشار کرد:

  • افزایش سطح توانایی افراد در زمینه آی تی
  • بالا رفتن توانایی و کارایی افراد در شرکت ها و موسسات 
  • افزایش توانمندی کارفرمایان برای سرمایه گذاری در قسمت های مختلف آی تی
  • قابلیت استفاده از حداکثر توانایی افراد و کارمندان در محیط کار

آی سی دی ال دارای چه مدارکی است؟

مدرک کلاس ICDL مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

آی سی دی ال دارای چه مدارکی است؟
آی سی دی ال دارای چه مدارکی است؟
maryam bagheri ۱۴-بهمن-۱۴۰۲