مراحل گرفتن کد بورس

مراحل گرفتن کد بورس

مراحل گرفتن کد بورس: امروزه یکی از بازار های مالی که مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است، بازار بورس می باشد. البته لازم است بدانید که سرمایه گذاری در این بازار به سادگی امکان پذیر نیست. چرا که موفق شدن در بورس و کسب سود های کلان، نیازمند دانش و مهارت های تخصصی در این زمینه می باشد. بنابراین در صورتی که قصد دارید وارد این بازار شده و سرمایه گذاری را به صورت جدی آغاز کنید، اولین گام، ثبت نام در سامانه سجام، احراز هویت و دریافت کد بورسی می باشد. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با مراحل گرفتن کد بورس و ثبت نام در بورس آشنا کرده و مطالبی را در این زمینه بیان کنیم.

کد بورسی چیست؟

قبل از آشنایی با مراحل گرفتن کد بورس، در ابتدا بهتر است به این موضوع بپردازیم که کد بورسی چیست؟ در واقع کد بورسی، یک شناسه برای هویت یک سرمایه گذار در بازار بورس می باشد. این کد تنها مختص به یک فرد بوده و برای هر یک از افراد نیز متفاوت است. سرمایه گذاران با استفاده از این کد می توانند وارد بازار بورس شده و به صورت رسمی خرید و فروش سهم و انجام معاملات را شروع کنند.

مراحل گرفتن کد بورس
مراحل گرفتن کد بورس

آشنایی با مراحل گرفتن کد بورس

اولین گام: ثبت نام در سامانه سجام

سجام سامانه ای است که در آن اطلاعات مشتریان به صورت جامع ثبت می شود. بنابراین یک سرمایه گذار در اولین گام باید اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کند. مراحل ثبت نام در سامانه سجام شامل موارد زیر است:

  1. ورود به سایت https://www.sejam.ir  و کلیک بر دکمه ثبت نام در سجام
  2. ثبت اطلاعاتی نظیر شماره تلفن همراه، کد ملی، اطلاعات هویتی، ارتباطی و مالی
  3. دریافت کد رهگیری از سامانه سجام

پس از دریافت کد رهگیری لازم است که سرمایه گذار، کارگزاری مورد نظر برای شروع سرمایه گذاری در بازار بورس را انتخاب کند. حال نوبت به انجام مرحله بعد، یعنی احراز هویت می باشد. در این میان لازم است بدانید که در گذشته برای احراز هویت لازم بود که افراد به صورت حضوری مراجعه کرده و احراز هویت را انجام دهند. اما امروزه با وجود اپلیکیشن هایی، این امکان وجود دارد که احراز هویت سجام در منازل انجام شود.

دومین گام: احراز هویت در سامانه سجام (مراحل گرفتن کد بورس)

همان طور که گفته شد، امروزه با استفاده از اپلیکیشن هایی می توان احراز هویت را انجام داد. برای انجام این کار تنها کافی است که اپلیکیشن را دانلود کرده و مراحل احراز هویت را انجام دهید. اما لازم است که قبل از آن، به برخی از نکات توجه کنید.

  • اول این که برای احراز هویت و توانایی دریافت کد بورسی، متقاضی باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد.
  • فرد باید در ابتدا در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد پیگیری ۱۰ رقمی را دریافت کند. سپس نسبت به احراز هویت اقدام کند.
  • هنگام ثبت نام در سجام و احراز هویت، از vpn استفاده نکنید.
  • متقاضی باید شخص حقیقی و ایرانی باشد.
  • تمامی مدارک ارسالی باید مختص فرد متقاضی باشد.
  • برای احراز هویت، رعایت پوشش اسلامی الزامی می باشد.
  • متقاضی باید دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد.
  • احراز هویت غیر حضوری برای هر کد ملی تنها یکبار امکان پذیر است.
سومین گام: ثبت نام در کارگزاری

پس از ثبت نام در سجام و احراز هویت، نوبت به ثبت نام در کارگزاری می باشد. لازم به ذکر است که ثبت نام در کارگزاری هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین انجام می شود. که در ادامه شما را با هر دو روش آشنا خواهیم کرد.

ثبت نام در کارگزاری به صورت حضوری

  • برای ثبت نام و احراز هویت حضوری تنها لازم است که فرد مدارک لازم از جمله آخرین مدرک تحصیلی، اصل و تصویر کارت ملی، اصل و تصویر شناسنامه و شماره حساب بانکی را به دفاتر پیشخوان دولت مربوط به کارگزاری مد نظر ارائه داده و در آنجا ثبت نام و احراز هویت انجام دهد.

ثبت نام در کارگزاری به صورت آنلاین

لازم به ذکر است که هر کارگزاری برای ثبت نام آنلاین شرایط خاص خود را دارد. از این رو یک سرمایه گذار در ابتدا باید کارگزاری مد نظر خود را انتخاب کرده و مطابق با شرایط آن، شروع به ثبت نام کند. در  ادامه شما را با توضیحات کلی راجع به نحوه ثبت نام آنلاین در یک کارگزاری آشنا خواهیم کرد. (مراحل گرفتن کد بورس)

  1. جستجو نام کارگزاری در مرورگر
  2. ورود به بخش افتتاح حساب و وارد کردن کد ملی و شماره همراه + کلیک بر روی گزینه دریافت کد فعالسازی
  3. دریافت کد و وارد کردن آن
  4. کلیک بر روی گزینه تکمیل اطلاعات
  5. تکمیل اطلاعاتی از جمله اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات ارتباطی، اطلاعات شغلی، اطلاعات حساب بانکی و ….
  6. اسکن صفحه اول شناسنامه و تصویر کارت ملی
  7. دریافت پیغام از طرف سایت مبنی بر تکمیل فرآیند ثبت نام 

گام بعدی پس از ثبت نام در بورس چیست؟

مطمئناً هدف همه سرمایه گذاران از ثبت نام در بازار بورس، کسب سود های کلان با خرید و فروش سهام و انجام معاملات می باشد. اما لازم به ذکر است که روش های سودآوری از بازار های مالی پر ریسک، کار چندان آسانی نیست و نیازمند دانش و مهارت های لازم می باشد. از  این رو به شما توصیه می کنیم، برای موفق شدن در سرمایه گذاری و همچنین کاهش ریسک سرمایه گذاری خود، در ابتدا اطلاعاتی را راجع به بازار بورس کسب کرده و سپس مهارت های لازم برای تحلیل بازار را به دست آورید. حال ممکن است برای شما این سوال پیش آید که کدام تحلیل برای بازار بورس مناسب است؟ در پاسخ به این سوال قصد داریم شما را با مهم ترین تحلیل های بورسی آشنا کنیم.

مراحل گرفتن کد بورس
مراحل گرفتن کد بورس

معرفی انواع تحلیل های بورسی

به طور کلی لازم است بدانید که برای تحلیل بازار بورس، روش های متنوعی وجود دارد. اما می توان گفت در میان این روش ها، دو نوع تحلیل از اهمیت بالایی در میان سرمایه گذاران برخوردار است. دو تا از بهترین تحلیل های بورس، شامل تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی است که در ادامه راجع به این دو تکنیک کاربردی، مطالبی را بیان خواهیم کرد. (مراحل گرفتن کد بورس)

تحلیل تکنیکال 
  • زبان تحلیل تکنیکال نمودار است. به این منظور در تحلیل تکنیکال با استفاده از نمودار و ابزار های مختلف، وضعیت کلی بازار و همچنین سهام های مختلف را بررسی می کنند. در واقع با استفاده از این تحلیل می توان فرصت های معامله ای را مشخص کرده و  استراتژی برای سرمایه گذاری خود تعیین کرد. 
تحلیل بنیادی
  • تحلیل بنیادی همان طور که از نامش مشخص است، بنیاد و اساس یک سهم را بررسی می کند. در واقع با تحلیل بنیادی می توان متوجه شد که یک سهم برای سرمایه گذاری طولانی مدت مناسب است یا خیر؟ در واقع در تحلیل بنیادی تمامی فاکتور های تاثیر گذار بر قیمت سهم از جمله عوامل اقتصادی و غیر اقتصادی و همچنین ارزش ذاتی سهم بررسی می شود.

۰ تا ۱۰۰ آموزش سرمایه گذاری در بازار های مالی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد 

امروزه می توان افراد بسیاری را مشاهده کرد که بدون هیچگونه اطلاعاتی از بازار های مالی، وارد این بازار ها شده و توقع دارند که سرمایه کوچک خود را چندین برابر کنند. اما لازم است بدانید که سرمایه گذاری در هر بازاری، نیازمند دانش و مهارت مخصوص به خود می باشد. از این رو به شما توصیه می کنیم در صورتی که قصد دارید وارد بازار بورس شده و اقدام به سرمایه گذاری در این بازار پر سود اما پر خطر نمایند، در اولین گام مهارت های تحلیل بورس و دانش لازم در این زمینه را آموزش ببینید. 

لازم به ذکر است که مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد با برگزاری دوره های متنوع بورسی، تمامی الفبای بورس برای شروع سرمایه گذاری در بازار بورس را به افراد آموزش می دهد. در واقع افراد با شرکت در این دوره ها، می توانند به عنوان یک فرد حرفه ای وارد بازار بورس شوند. در آخر لازم است به این موضوع اشاره کنیم که هنرجویان پس از پایان هر دوره، مدرک دو زبانه مجتمع فنی تهران را دریافت خواهند کرد. 

دوره های کاربردی بورس و سرمایه گذاری

معرفی مدارک پایان دوره بورس (مراحل گرفتن کد بورس)

مدرک دوره های بورس مجتمع فنی تهران. قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۱-بهمن-۱۴۰۲