مراحل یادگیری دوره کمک های اولیه

مراحل یادگیری کمک اولیه

مراحل یادگیری دوره کمک های اولیه

مراحل یادگیری دوره کمک های اولیه: در ابتدا لازم است به این بپردازیم که کمک های اولیه چیست؟ کمک های اولیه در واقع مجموعه ای از اقداماتی است که به منظور جلوگیری از تشدید وضعیت مصدوم، پیشگیری از صدمات و عوارض بعدی، کاهش درد مصدوم قبل از انتقال مصدوم به مراکز درمانی، صورت می گیرد. به طور کلی باید گفت که مراحل یادگیری دوره کمک های اولیه برای تمامی افراد جامعه امری ضروری می باشد. چرا که مطمئناً افراد در طول زندگی خود با لحظاتی رو به رو خواهند شد که لازم است جان مصدومی را نجات داده و یا از آسیب های بیشتر جلوگیری کنند. در این صورت به شما توصیه می کنیم که با شرکت در دوره آموزش تخصصی کمک های اولیه، نسبت به یادگیری فوریت های پزشکی اقدام کنید. 

مراحل یادگیری کمک اولیه
مراحل یادگیری کمک اولیه

دلایل اهمیت یادگیری فوریت های پزشکی

  1. کاهش آسیب و صدمات بیمار
  2. کمک به بهبودی وضع بیمار
  3. سرعت بخشیدن در روند بهبودی
  4. جلوگیری از مرک
  5. سرعت بخشیدن در انتقال به مراکز درمانی
  6. کاهش درد و اضطراب مصدوم
  7. جلوگیری از عوارض ناشی از مصدومیت یا بیماری
  8. و …

یک امدادگر، باید از چه ویژگی هایی برخوردار باشد؟

  • برخورداری از سرعت عمل بالا به منظور انجام اقدامات لازم
  • داشتن قدرت تصمیم گیری به منظور انتخاب بهترین راه کمک رسانی
  • برخورداری از آراستگی ظاهری و خوش خلقی
  • برخورداری از دانش و مهارت های لازم در زمینه انجام مراحل کمک های اولیه
  • توانایی کنترل احساسات هنگام مواجه به مصدوم و بیمار
  • برخوردای از انگیزه بالا برای خدمت رسانی به همنوع خود
  • توانایی حفظ خونسردی 
  • داشتن خلاقیت و ابتکار عمل در هنگام ارائه اقدامات کمک رسانی
  • برخورداری از اخلاق حرفه ای
  • و …

معرفی چند نمونه از مهم ترین وضعیت های لازم برای انجام کمک های اولیه

انجام کمک های اولیه هنگام بریدگی 
  • بهترین اقدام هنگام مواجه شدن با بریدگی این است که باید آن را بالاتر از سطح قلب قرار دهید. در واقع انجام این کار منجر به تسکین تورم شده و تاثیر بسزایی در تخلیه مایعد موجود در قسمت بریده شده دارد. 
اقدامات اولیه هنگام سوختگی
  • در صورتی که سوختگی سطحی باشد، در این صورت باید برای درمان، زخم را با آب گرم شسته و سپس بعد از شست و شو، از کمپرس آب یخ استفاده کنید. از دیگر روش های درمان سوختگی می توان به استفاده از مخلوط جوش شیرین و آب به منظور کاهش گرما از سوختگی اشاره کرد. 
انجام کمک های اولیه هنگام حمله قلبی
  • از جمله کار هایی که هنگام حمله قلبی باید انجام داد، می توان به جویدن آسپرین با دوز پایین اشاره کرد. در واقع با جویدن آسپرین می تواند برای پلاکت های خونی که منجر به لخته شدن خون شده، مفید باشد. 
اقدامات اولیه هنگام نیش زنبور
  • در صورت نیش زدن زنبور، در گام اول باید نیش را به طور کامل خارج کنید. سپس لازم است که یک کمپرس یخ را بر روی محل قرار دهید. مهم ترین نکته ای که هنگام زدن نیش زنبور باید به آن توجه کرد، زمان بندی بیرون کشیدن نیش می باشد. 
انجام کمک های اولیه هنگام شکستگی
  • هنگام شکستگی باید آن قسمت را در همان حالت نگه دارید. به این منظور که سعی نکنید آن قسمت را صاف کرده و به وسیله اتل آن را ثابت نگه دارید. 
اقدامات اولیه هنگام آسیب های چشمی
  • هنگام مواجه شدن با آسیب های چشمی، در ابتدا باید زخم را تمیز کرده و چشمتان را بپوشانید. 
انجام کمک های اولیه هنگام مواجه شدن با تراشه های چوب
  • در صورتی که تراشه های چوب در قسمتی از بدنتان فرو رفت، در گام اول باید محیط اطراف آن را ضد عفونی کنید. چرا که تراشه ها میکروب داشته و به راحیت می توانند پوست باز را عفونی کنند. سپس لازم است که با استفاده از یک سوزنی که در آب جوشیده و استریل شده است، تراشه را خارج کنید. در آخر لازم است محل را با آب و صابون شست و شو دهید. 
اقدامات اولیه هنگام نیش مار
  • بسیاری از افراد گمان می کنند زمانی که نیش مار آن ها را گزید، در ابتدا باید آن را از بدن خارج کنند. اما لازم است بدانید که قبل از انجام این عمل، سم وارد جریان خون شده و این کار کمک چندانی نخواهد کرد. حال زمانی که توسط مار گزیده می شوید، در ابتدا حفظ خونسردی می باشد. در واقع باید ضربان قلبتان را کاهش داده تا از پخش شدن سم جلوگیری کنید. سپس با اورژانس تماس گرفته تا  پادزهر مناسبی برایتان فراهم کنند.
کمک های اولیه هنگام جای زخم
  • در هنگام ایجاد زخم، می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. به این منظور با مخلوط آب با جوش شیرین می توانید یک محلول ضد عفونی تهیه کنید. جوش شیرین به دلیل داشتن خواص ضد عفونی کننده از ایجاد جای زخم جلوگیری می کند و می تواند بدون ایجاد عفونت، پوست بسته شده روی زخم را از بین ببرد.
اقدامات اولیه هنگام انسداد تنفس
  • اولین گام هنگام مواجه شدن با تنگی نفس این است که باید در ابتدا فرد را به پشت خوابانده و دهان او را چک کنید. در صورتی که چیزی مانع تنفس فرد شده، آن را برطرف کنید. سپس برای باز کردن راه تنفسی، سر را کج کرده و چانه را به سمت بالا فشار دهید. سعی کنید فک را بدون تکان دادن گردن بالا ببرید. این کار موجب می شود تا زبان از سر مسیر تنفسی کنار رفته و میزان انسداد هوا کاهش یابد.
مراحل یادگیری کمک اولیه
مراحل یادگیری کمک اولیه

مراحل یادگیری دوره کمک های اولیه در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

در صورتی که قصد دارید نسبت به مراحل یادگیری کمک اولیه اقدام کرده و هر چه سریع تر دانش و مهارت لازم در این زمینه را فرا بگیرید، ما به شما شرکت در دوره کمک های اولیه در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد را پیشنهاد می کنیم. در واقع افراد با شرکت در این دوره با تمامی مباحث مربوطه، هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی آشنا شده و پس از پایان دوره به افراد، مدرک دوزبانه مجتمع فنی تهران ارائه داده می شود. 

ثبت نام دوره های دپارتمان دانش و سلامت

معرفی مدارک پایان دوره کمک های اولیه

مدرک دوره کمک های اولیه مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۲۴-دی-۱۴۰۲