مزایا و معایب آموزش رایگان تحلیل بنیادی بورس

مزایا و معایب آموزش رایگان تحلیل بنیادی بورس

مزایا و معایب آموزش رایگان تحلیل بنیادی بورس

آموزش رایگان تحلیل بنیادی بورس: تحلیل بنیادی یکی از روش های تحلیلی بازار های مالی می باشد. به طور کلی برای تحلیل و بررسی بازار های مالی می توان از روش ها و تکنیک های زیادی استفاده کرد اما می توان گفت که دو تحلیل بنیادی و تکنیکال از بهترین روش های تحلیلی بازار می باشند. تحلیل بنیادی یا فاندامنتال به تحلیلی گفته می شود که تحلیلگران با استفاده از آن، ارزش ذاتی سهم را با توجه به عوامل مختلف اقتصادی و مالی ارزیابی می کنند.

امروزه آموزش های رایگان بسیاری در زمینه های بورسی در بازار عرضه شده است. بسیاری از افراد گمان می کنند که می توانند با استفاده از این مقالات و فیلم های آموزشی، از صفر تا صد تحلیل های بورسی را یاد بگیرند و با توجه به اطلاعات محدود، خرید و فروش سهام را انجام دهند. اما باید بدانید که آموزش های رایگان تحلیل بنیادی فقط اطلاعات محدودی راجع به بازار های مالی به افراد می دهد. به طور کلی برای موفقیت در سرمایه گذاری، باید مهارت های لازم را در این زمینه به دست بیاورید. 

آموزش رایگان تحلیل بنیادی
آموزش رایگان تحلیل بنیادی

سهم بنیادی به چه سهامی گفته می شود؟

به طور کلی به سهمی که قیمت آن از ارزش آن پایین تر باشد، سهم بنیادی گفته می شود. این نوع سهم ها موجب سود آوری شرکت می شوند. از عوامل تاثیر گذار بر سهام بنیادی یک شرکت می توان به فروش و در آمد بالا شرکت، گزارش خوب و به موقع شرکت، دارای طرح های توسعه و …. اشاره کرد. در فرآیند تحلیل بنیادی تمامی موارد تاثیر گذار بر قیمت سهم از جمله متغیر های اقتصادی و غیراقتصادی خرد و کلان مورد بررسی قرار می گیرد. به طور کلی مراحل یادگیری تحلیل بنیادی بورس نیازمند صرف زمان و منابع اطلاعاتی بیشتری نسبت به تحلیل تکنکیال است.

چگونه تحلیل بنیادی را شروع کنیم؟

  • اولین مرحله برای تحلیل، شناخت شرکت و یا صنعت مد نظر می باشد.
  • بررسی صورت های مالی و اطلاعات شرکت و پیش بینی عملکرد و میزان سود آوری آن طبق این اطلاعات
  • محاسبه ارزش ذاتی شرکت و ارزش واقعی آن
  • تصمیم به خرید، فروش و نگهداری سهم با توجه به تحلیل های صورت گرفته

استفاده از تحلیل بنیادی چه مزایایی دارد؟

  • آموزش قدم به قدم بنیادی سهام، اطلاعات افراد جامعه راجع به تجارت افزایش یافته و آگاهی مردم نیز بیشتر می شود.
  • در استفاده از تحلیل بنیادی، تصمیم گیری و احساسات شخصی بر روی تحلیل سهام تاثیر گذار نمی باشد.
  • از این تحلیل برای سرمایه گذاری های بلند مدت استفاد می کنند.
  •  با استفاده از این روش می توان شرکت هایی را که دارای سهام ارزشمندی هستند را مشخص کرد.
  • به دلیل محاسبه ارزش ذاتی در تحلیل فاندامنتال انجام معامله با استفاده از این روش با دانش و علم بیشتری همراه است.
  • تحلیل فاندامنتال در محاسبه و به دست آوردن عامل ریسک سیستماتیک بسیار پر اهمیت است و نقش اساسی دارد.
  • و ….

مزایا و معایب آموزش رایگان تحلیل بنیادی بورس

مزایا آموزش رایگان تحلیل بنیادی

  • تنها مزیت آموزش رایگان تحلیل بنیادی این است که با مطالعه مقالات و مشاهده فیلم های آموزشی، افراد دیدگاه کلی راجع به تحلیل بنیادی و مفاهیم اولیه آن به دست می آورند. سپس می توانند با استفاده از این اطلاعات محدود و سطحی، یادگیری تخصص آن را شروع کنند.

معایب آموزش رایگان تحلیل بنیادی

  • همان طور که اشاره شد، دو تحلیل تکنیکال و بنیادی از پرکاربرد ترین روش های تحلیلی برای کسب سود و ایجاد موفقیت در معاملات بورسی می باشد. تحلیل تکنیکال نه تنها در بازار های بورسی، بلکه در دیگر بازار های مالی دیگر از جمله بازار ارز دیجیتال، ارز، سکه، طلا و … نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو به دلیل اهمیت این روش تحلیل، افراد زیادی سعی دارند که با آپلود کردن فیلم و مقالات آموزشی در فضا های اجتماعی و اینترنت، کسب در آمد کنند. 
  • افرادی با استفاده از این آموزش ها، شروع به خرید و فروش سهام می کنند و انتظار دارند که بتوانند معاملات پر سودی انجام دهند. اما این عمل، نه تنها موجب سود آن ها نمی شود بلکه باعث ضرر بیش از حد افراد نیز می شود. لازم به ذکر است که ورود به بازار های بورسی و همچنین انجام معاملات در این بازار، نیازمند دانش و مهارت تخصصی در این زمینه می باشد. (چگونه از بورس خرید کنیم؟)

آموزش تخصصی تحلیل بنیادی در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

تمامی علاقه مندان به یادگیری تخصصی بورس می تواند با شرکت در کلاس های آموزش تحلیل بنیادی در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد، تمامی مطالب مریوط به تحلیل فاندامنتال را آموزش دیده و از این آموزش ها برای کسب در آمد بهره ببرند. یادگیری و آموزش کامل تحلیل بنیادی برای افرادی از جمله سرمایه‌گذاران، فعالان بازار اوراق بهادار، بستانکاران، اعتباردهندگان، مدیران شرکت، افراد طرف معامله‌ شرکت، ارائه‌ دهندگان تسهیلات، فعالان بازارهای موازی و …. ضروری و کاربردی می باشد. 

دوره های آموزشی دپارتمان بورس و سرمایه گذاری در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

آموزش رایگان تحلیل بنیادی
آموزش رایگان تحلیل بنیادی

معرفی مدارک پایان دوره آموزش رایگان تحلیل بنیادی بورس

مدرک آموزش تحلیل بنیادی (تحلیل فاندامنتال) مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید. قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۱-بهمن-۱۴۰۲