معایب خرید طلا در بورس(سرمایه گذاری بورس): صندوق سرمایه گذاری طلا همانند دیگر صندوق های سرمایه گذاری بورس است. آن ها نیز مبتنی بر سرمایه گذاری مشترک و قابل معامله بودن (ETF) هستند. با این تفاوت که صندوق سرمایه گذاری طلا در بازار بورس کالا فعال است و همانند صندوق سرمایه گذاری بورس، در بازار بورس اوراق بهادار فعال نیست. صندوق های سرمایه گذاری طلا، نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته اند که بر ارزش آن ها افزوده است. از معایب صندوق سرمایه گذاری طلا می توان به میزان نقد شوندگی پایین و کارمزد پرداختی اشاره نمود.

مزایا صندوق سرمایه گذاری

صندوق های سرمایه گذاری بورس انواع مختلفی دارند که هرکدام دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می باشند. از مزایای صندوق های سرمایه گذاری بورس، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان انتخاب صندوق های مختلف برای سرمایه گذاری (صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت، صندوق سرمایه گذاری سهامی، صندوق سرمایه گذاری مختلط، صندوق سرمایه گذاری طلا و …) که هر شخص با شناخت نسبت به خود و سرمایه اش می تواند صندوقی که تناسب بیشتری با او داشته باشد را انتخاب کند.
  • مکان استفاده از دانش و مهارت مدیران صندوق برای هدایت سرمایه ی خود
  • امکان وارد کردن هر میزان سرمایه ای حتی سرمایه ی خرد(سرمایه گذاری در بورس)
  • امکان نقد شوندگی سرمایه در کمترین زمان
  • : صرفه جویی در زمان سرمایه گذار
  • صرفه جویی در هزینه های سرمایه گذار
  • پایین آمدن میزان ریسک سرمایه گذاری در بورس به علت تجربه و صلاحیت مدیران صندوق ها
  • (معایب خرید طلا در بورس)تنوع بخشی به سبد سهام
  • نظارت و شفافیت اطلاعات
  • بازده مناسب صندوق های سرمایه گذاری(سرمایه گذاری در بورس)
  • و …
صندوق سرمایه گذاری طلا و بورس
صندوق سرمایه گذاری طلا و بورس

معایب خرید طلا در بورس 

هر بازار مالی و هر روش سرمایه گذاری، با ریسک هایی همراه است و هیچ بازار مالی، تماما سود ده نیست. از معایب صندوق های سرمایه گذاری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • به دست آوردن سود کمتر نسبت به روش سرمایه گذاری مستقیم (توسط شخص)
  • بی اطلاعی از بازدهی اصلی صندوق سرمایه گذاری
  • کسر کارمزد و هزینه های جاری صندوق از حساب سرمایه گذار در صورتی که اگر شخص خود به صورت مستقیم سرمایه گذاری می کرد، این هزینه ها را پرداخت نمی کرد.
  • نداشتن حق رای در مجامع شرکت ‌ها
  • کمبود منبع و سامانه ای برای مقایسه ی صندوق های سرمایه گذاری
  • برخی از صندوق ها، سود تضمین شده ندارند و ممکن است در نهایت سود کمتری از میزان توافق شده به شما پرداخت کنند.
  • و …

چگونه در بورس خرید کنیم؟

برای سرمایه گذاری و انجام معاملات در بورس در قدم اول باید میزان سرمایه ای که می خواهید در بازار بورس وارد کنید را تعیین کنید تا در مواقع هیجانی، پولی را بیش از حد، وارد بازار و یا خارج از بازار نکنید. هم چنین باید آستانه ی سود و زیان خود را مشخص کنید و چنانچه سهامی برای مدتی زیان ده بود، اقدام به فروش آن کنید. مقدار و نحوه ی خرید سهام در بورس، با میزان ریسک پذیری سرمایه گذار، ارتباط مستقیمی دارد. افراد با شخصیت های مختلف، سهام های مختلفی را در بورس خریداری می کنند. 

چه سهامی را در بورس بخریم؟

افرادی که تجربه ای در زمینه ی حضور در بازار بورس را ندارند، بهتر است با دانش کافی به این بازار وارد شوند. ورود به بازار بورس بدون دانش، آگاهی و آموزش بسیار زیان ده می باشد. اما در مراحل ابتدایی معاملات بورسی، بهتر است که این گونه افراد، معاملات خود را با خرید سهام های عرضه اولیه شروع نمایند.

میزان خرید این سهام، محدود می باشد و همین محدودیت باعث می شود که افراد سرمایه ی زیادی را در بازار بورس، وارد نکنند. اما برای کسب سود از روش های سودآوری از طریق سرمایه گذاری در بورس، بهتر است در کلاس ها و دوره های آموزشی بورس شرکت نمایید تا بتوانید سرمایه ی خود را به بهترین نحو مدیریت نمایید. 

چه سهامی را بخریم؟

متنوع کردن سبد سهام و پرتفوی، از دیگر عوامل موفقیت در بازار بورس است. انتخاب چندین گروه و صنعت مختلف و داشتن سهم از هر کدام از آن ها، می تواند سود خوبی نصیب سهام دار کند. هم چنین برای خرید سهام، باید بر دانش و اطلاعات خود تکیه کنید و سهام ها را تحلیل کنید. شرکت در کلاس ها و دوره های بورس، کمک بسیاری به کسانی که قصد کسب سود از بازار بورس را دارند، می کند.

صندوق سرمایه گذاری طلا و بورس
صندوق سرمایه گذاری طلا و بورس

دوره های بورس مجتمع فنی تهران

آموزش بورس در بازار سرمایه منوط به درک صحیحی از وضعیت بازار بورس و داشتن آگاهی و دانش کافی از سه تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و تحلیل روانشناختی می باشد. از این رو، مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، با طراحی پکیج کاملی از این عوامل در خصوص آموزش در بازارهای مالی بصورت تخصصی و کاربردی، شما را تا رسیدن به موفقیت همراهی می کند.

به این معنا که دوره های بورس مجتمع فنی تهران، تمام آن چیزی است که از صفر تا صد برای رسیدن به موفقیت در بازار بورس مورد احتیاج است. دوره های بورس شامل آموزش های متفاوت و تخصصی در این حوزه می باشد که علاقه مندان می توانند دوره های بورس را به صورت یک جا و یا به صورت تک دوره ثبت نام نمایند.

کلاس های آموزش بورس

آموزش بورس و سرمایه گذاری در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، با تکیه بر دانش و تجربه تخصصی اساتید حرفه ای خود با بیش از چند دهه تجربه در زمینه ی آموزش های علوم بورسی موفق به برگزاری دوره های تخصصی و جدید در این حوزه شده است.

که هدف آن، موفقیت و کسب حداکثر سود به همراه آموزش عملی و کاربردی برای دانش پذیران محترم می باشد. برای موفقیت در بازار بورس می بایست در کلاس های آموزش بورس شرکت نمود و نکات بازار بورس را فرا گرفت. کلاس های آموزشی بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد به شرح زیر است:

اوراق اختیار فروش تبعی 

اوراق اختیار فروش تبعی، طرحی همانند بیمه کردن سهام است. این اوراق توسط شرکت منتشر کننده به فروش می رسد. این شرکت، موظف می شود تا تعداد مشخصی سهام را در تاریخ مشخصی (تاریخ اعمال) از سهام دار بخرد. در واقع سهام دار، می تواند سهام پایه را بیمه کند و به نوعی از نوسانات و زیان آن در امان بماند. کسب بازدهی را برای خود تضمین کند.

دوره های بورس آموزش جهاد دانشگاهی

دوره های بورس آموزش جهاد دانشگاهی، نیز سر فصل هایی مشابه سر فصل های دوره های بورس مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد دارد و از لحاظ کیفیتی، هیچ برتری نسبت به کلاس های مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، ندارد. چه بسا نکاتی که توسط اساتید مجرب در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد. آموزش داده می شود، باعث می شود تا دانش پذیران بتوانند موفقیت بیشتری در بازار بورس کسب کنند. 

مدرک پایان دوره سرمایه گذاری در بورس

مدرک بورس Stock Exchange مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.