معرفی نرم افزار های تخصصی طراحی فضای سبز (آموزش طراحی فضای سبز)

نرم افزار طراحی فضای سبز

معرفی نرم افزار های تخصصی طراحی فضای سبز (آموزش طراحی فضای سبز)

معرفی نرم افزار های تخصصی طراحی فضای سبز (آموزش طراحی فضای سبز) نرم افزار طراحی فضای سبز: طراحی فضای سبز را می توان یک بخش مهم در رشته معماری دانست. در واقع طراحی فضای سبز هنری است که در آن یک طراح با توجه به میزان دانش و مهارت های خود، فضای یک آپارتمان، ساختمان و …. را با عناصری مختلفی از جمله گیاهان، درختان، گل ها و …. ترکیب می کند. حال امروزه مهندسان معماری برای آن که بتوانند به صورت حرفه ای تر مدل سازی کرده و طراحی فضای سبز را انجام دهند، لازم است از نرم افزار های تخصصی طراحی فضای سبز استفاده کنند. 

به طور کلی نرم افزار های مختلفی به منظور طراحی فضای سبز در بازار وجود دارد. که طراحان با استفاده از این نرم افزار ها می توانند در کوتاه ترین زمان، طرح هایی با کیفیت بالا، دقت بالا و با کمترین خطا رسم کرده و به طراحی فضای سبز یک محیط بپردازند. از این رو در ادامه مقاله قصد داریم شما را با بهترین نرم افزار های تخصصی طراحی فضای سبز آشنا کرده  و مطالبی را در این زمینه بیان کنیم. 

نرم افزار طراحی فضای سبز
نرم افزار طراحی فضای سبز

معرفی نرم افزار های تخصصی طراحی فضای سبز (نرم افزار طراحی فضای سبز)

نرم افزار Real time land scaping

یکی از محبوب ترین نرم افزار های طراحی فضای سبز، Real time land scaping می باشد. از دلایل محبوبیت این نرم افزار می توان به قابلیت های بی شمار آن اشاره کرد. از قابلیت های نرم افزار Real time land scaping می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان شیت بندی و چاپ آن ها
  • ایجاد عناصر مختلفی از جمله چمن کاری، درخت، گیاه و … 
  • امکان طراحی دو بعدی و سه بعدی 
  • امکان انتخاب گیاهان مناسب برای هر منطقه
  • امکان ایجاد کوه و تپه 
  • امکان انتقال پروژه به نرم افزار های دیگر از جمله تری دی مکس، اتوکد، اسکچاپ و …. 
  • امکان مدلسازی استخر، رودخانه، آبنما، فواره و … 
نرم افزار طراحی فضای سبز  گاردن پلنر 
  • گاردن پلنر یک نرم افزار تخصصی طراحی فضای سبز می باشد. فضای این نرم افزار طوری است که افراد تازه کار نیز می توانند به آسانی از آن ها استفاده کنند. گاردن پلنر نرم افزاری است که توسط کمپانی Artifact Interactive تولید شده و با استفاده از آن می توان انواع باغ ها، باغچه ها و به طور کلی فضای سبز را با استفاده از گزینه های مختلف این نرم افزار از جمله گل، گیاه، چمن، آبنما و … به آسانی و با کیفیت بالا طراحی کرد. لازم به ذکر است که امکان تغییر سایزه، اندازه،  مقیاس و … نیز با استفاده از گاردن پلنر وجود دارد. 
نرم افزار رویت
  • این نرم افزار در سال ۲۰۰۲ توسط شرکت اتودسک طراحی و تولید شده است. در واقع Revit را می توان یکی از جامع ترین نرم افزار های تخصصی برای طراحی و مدل سازی دانست که بسیاری از طراحان معماری از آن استفاده می کنند. لازم به ذکر است که نرم افزار رویت نیز مزایا و قابلیت های خاص خود را دارد. از جمله آن ها می توان به امکان طراحی در کوتاه ترن زمان ممکن، سازگاری با دیگر نرم افزار های طراحی، دقت بالا در طراحی، امکان ارائه پیش نمایش طرح ها، برخورداری از محیط کاربری آسان، امکان طراحی دو بعدی، سه بعدی و چهار بعدی، امکان برآورد هزینه ها و …. اشاره کرد. 
نرم افزار اتوکد
  • اتوکد را می توان یک نرم افزار با ابزار های کاربردی در طراحی و مدل سازی دانست که از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. اتوکد نیز توسط شرکت آمریکایی اتودسک طراحی شده و دارای قابلیت هایی از جمله طراحی دو بعدی و سه بعدی، قابلیت بازیابی فایل های از دست رفته، قدرت پردازش بالا، دارای محیط کاربری ساده و …. می باشد. 
نرم افزار های تری دی مکس (نرم افزار طراحی فضای سبز)
  • تری دی مکس یکی دیگر از نرم افزار های کاربردی در زمینه طراحی فضای سبز می باشد. اما بیشترین کاربرد نرم افزار تری دی مکس را می توان طراحی و مدل سازی سه بعدی دانست. از ویژگی های ۳D Max می توان به انعطاف پذیری بالا، ایجاد طرح هایی با کیفیت بالا، ایجاد طرح با کیفیت و دقت بالا و … اشاره کرد. 
نرم افزار اسکچاپ
  • یکی از نرم افزار های کاربردی در رشته معماری، نرم افزار اسکچاپ می باشد. در واقع مهندسان با آموزش این نرم افزار می توانند وارد بازار کار معماری شده و با طراحی و مدل سازی، از طریق اسکچاپ درآمدزایی کنند. سادگی محیط کاربری اسکچاپ موجب شده که مهندسان بتوانند به راحتی از قابلیت های این نرم افزار استفاده کرده و پروژه ها را طراحی و ترسیم کنند. 
نرم افزار ریل تایم آرشیتکت
  • ریل تایم آرشیتکت یکی از نرم افزار قوی در زمینه ساخت محوطه های بیرونی ساختمان ها می باشد. این نرم افزار دارای ابزار هایی نظیر گل، گیاه، انواع باغ و … می باشد که مهندسان با استفاده از آن ها می توانند اقدام به طراحی بخش های مختلف یک محوطه از جمله استخر، باغ، پارکینگ و … نمایند. از دیگر ویژگی های نرم افزار ریل تایم آرشیتکت می توان به امکان طراحی دو بعدی و سه بعدی به صورت همزمان، سازگاری با دیگر نرم افزار ها از جمله اتوکد، دارای افکت های متنوع برای دیزاین محیط و …. اشاره کرد. (نرم افزار طراحی فضای سبز)
نرم افزار LANDWorksCAD

یکی از ویژگی های برتر نرم افزار LANDWorksCAD را می توان امکان ایجاد طراحی های سه بعدی حرفه ای با جزئیات بالا دانست. به طور کلی این نرم افزار نیز همانند دیگر نرم افزار های طراحی فضای سبز، قابلیت های خاص خود را دارد. از جمله این قابلیت های می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • برخورداری از سرعت اجرای بالا 
  • دارای محیط کاربری ساده
  • قابلیت ویرایش سریع
  • امکان طراحی با جزئیات 
  • امکان ویرایش کتابخانه و پایگاه داده 
  • امکان نورپردازی
  • امکان تبدیل طراحی دو بعدی و سه بعدی 
  • و ….

معرفی مدرک پایان دوره آموزش طراحی فضای سبز

مدرک دوره آموزش طراحی فضای سبز (نرم افزار طراحی فضای سبز) مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

نرم افزار طراحی فضای سبز
نرم افزار طراحی فضای سبز

دوره های آموزشی دپارتمان معماری و دکوراسیون داخلی در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

رضا شریفی ۱۴-دی-۱۴۰۰