مهارت به دست آوردن باریستا

مهارت به دست آوردن باریستا

مهارت به دست آوردن باریستا

مهارت به دست آوردن باریستا: باریستا یک کلمه ایتالیایی است که در لغت به معنای مسئول سرو نوشیدنی های غیر الکی می باشد. اما به طور کلی لازم است بدانید که باریستا به فردی گفته می شود که نوشیدنی های قهوه مبتنی بر اسپرسو را تهیه می کند. در واقع تمامی کسانی که علاقه مند به محیط های کاری همچون کافی شاپ ها هستند، لازم است که نسبت به مهارت به دست آوردن باریستا اقدام کنند. حال سوالی که ممکن است برای شما پیش آید، این است که از چه طریقی می توان مهارت باریستا را به دست آورد؟

به طور کلی تکنیک های متنوعی به منظور باریستا شدن وجود دارد. اما در این میان بهتر است بدانید که یکی از بهترین و موثرترین روش ها، شرکت در دوره های تخصصی باریستا می باشد. همچنین بهتر است بدانید که آموزشگاه های متعددی وجود دارد که مهارت های باریستا را به صورت حرفه ای آموزش می دهند. بنابراین ما در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با دوره های تخصصی باریستا در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد آشنا کنیم. 

"<yoastmark

دوره های باریستا در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

یکی از دوره های محبوب در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، باریستا می باشد. در واقع علاقه مندان با شرکت در این دوره ها با صفر تا صد مهارت های باریستایی آشنا شده. و می توانند وارد بازار کار دلخواه خود شوند. حال ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که چرا آموزش باریستا شدن در مجتمع فنی تهران (میرداماد)؟ در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که ویژگی هایی ممتاز این آموزشگاه. منجر به محبوبیت دوره های مختلف این مجموعه شده است. در ادامه شما را با ویژگی های مجتمع فنی میرداماد آشنا خواهیم کرد. 

ویژگی های دوره باریستا مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد
  • مباحث آموزشی در دوره باریستا از صفر تا صد و به صورت کاملاً حرفه ای به هنرجویان آموزش داده می شود. 
  • مباحث آموزشی در دوره باریستا، هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی آموزش داده می شود. یک فرد باریستا در قسمت عملی نحوه کار با دستگاه ها و دستور العمل انواع نوشیدنی ها را آموزش دیده و در قسمت تئوری، با سرفصل ها و اصطلاحات کافی شاپی آشنا می شود. 
  • قسمت عملی مربوط به باریستا، در محیط کافی شاپ بوده و تمامی تجهیزات در اختیار هنرجویان قرار داده می شود. 
  • ارائه مدرک مجتمع فنی تهران از دیگر مزایای این مجموعه می باشد. لازم است بدانید که این مدرک قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد.
  • اساتیدی که دوره باریستا را تدریس می کنند، از مهارت بالایی برخوردار بوده و  در این زمینه به صورت حرفه ای فعالیت می کند. 
  • مجتمع فنی تهران یک برند برتر آموزشی است که از اعتبار بالایی برخوردار است. در این میان لازم است بدانید که مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد یکی از برترین نمایندگی ها در هفت سال اخیر بوده است.
  • دوره باریستا مجتمع فنی میرداماد از قیمت مناسبی برخوردار است. و این موضوع از دیگر ویژگی های این آموزشگاه می باشد. 
  • و …..

آشنایی با ۶ مهارت مهم برای باریستا شدن 

خدمات مشتری
  • از مهم ترین مهارت های لازم برای باریستا شدن، توانایی برقراری ارتباط با مشتریان، به خاطر سپردن دستورات مشتری در هنگام سفارش و پاسخ دادن به سوالات آن ها می باشد. لازم است بدانید که توانایی برقراری ارتباط مناسب با مشتری ها می تواند برای کافه شما سود بالایی داشته باشد.
جزء نگر
  • از دیگر مهم ترین مهارت های یک فرد باریستا، مهارت جزء نگری می باشد. در واقع یک باریستا باید بتواند با دقت تمام مواد را اندازه گیری کرده و پس از مخلوط آن ها نوشیدنی مورد نظر مشتری را درست کند. لازم است بدانید که مهارت جزئی نگری یک باریستا به منظور اندازه گیری مواد، رعایت پروتکل های بهداشتی، رسیدگی به وجه نقد، انتخاب رسپی مناسب و استاندارد، تمرکز در روند کار و … استفاده می شود. (وظایف شغلی باریستا)
مهارت چند بعدی بودن
  • از آنجا که کافی شاپ محیطی است که در بیشتر مواقع شلوغ بوده و دارای مشتریان زیاد است. بنابراین یک باریستا باید بتواند این وضعیت را با کسب مهارت چند بعدی خود کنترل کند. در واقع یک فرد باریستا باید بتواند در زمان شلوغی کافه چندین کار را به صورت همزمان و یا در مدت زمانی کم انجام دهد. 
مسئولیت پذیری
  • وقت شناسی، قابل اعتماد بودن و انعطاف پذیری از جمله مهارت های لازم برای فعالیت در زمینه باریستایی می باشد. 
مهارت های فنی
  • باریستا بودن بدون داشتن مهارت های فنی غیر ممکن است. در واقع یک باریستا برای این که بتواند فعالیت کند، باید نسبت به درست کردن انواع قهوه و نوشیدنی های مربوطه اطلاعات کافی داشته باشد. از جمله مهارت های مربوط به باریستا می توان. به دم کردن چای، آماده کردن نوشیدنی های قهوه و مزه های قهوه، گرفتن یا شمارش موجودی، لاته آرت، نوشیدنی های بار آبمیوه، نوشیدنی های تخصصی قهوه و …. اشاره کرد. (باریستا چه شغلی است؟)
نظافت و بهداشت
  • نظافت و بهداشت یکی از مهم ترین مهارت هایی است که یک باریستا باید از آن برخوردار باشد. در واقع یک باریستا باید با نحوه تمیز کردن. دستگاه ها، استریل تجهیزات، پاک کردن سطوح میز، شستن کف زمین و … آشناییت داشته باشد. 

"<yoastmark

دوره های آموزشی باریستا در دپارتمان کافی شاپ مجتمع فنی تهران (میرداماد)

معرفی مدارک پایان دوره

مدرک مهارت به دست آوردن باریستا مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۳۰-مرداد-۱۴۰۱