مهارت های اصلی کار با کامپیوتر (ICDL)

مهارت های کار با کامپیوتر

مهارت های اصلی کار با کامپیوتر (ICDL)-کار با کامپیوتر در اداره: در ایران و اکثر کشور ها، همه کسانی که جویای کار در ادارات دولتی و خصوصی هستند، با عبارت ICDL به خوبی آشنا می باشند. این عبارت مخفف International Computer Driving License  بوده و در واقع همان گواهینامه بین المللی کامپیوتر می باشد که نشان دهنده حداقل دانش و مهارت کار با رایانه است.(مهارت های کامپیوتر)

از آنجاییکه امروزه اکثر امور اداری با استفاده از سیستم های کامپیوتری انجام می پذیرد و رایانه عضوی جداناپذیر از تکنولوژی روز می باشد لذا یادگیری این دوره و مهارت های آن از اهمیت بالایی برخودار است.(کار با کامپیوتر در اداره)

مهارت های کار با کامپیوتر
مهارت های کار با کامپیوتر

مهارت های هفت گانه دوره ICDL

دوره ICDL شامل ۷ مهارت است که این مهارت ها به صورت تئوری و عملی برگزار می شوند.(کار با کامپیوتر در اداره)

  1. مبانی کامپیوتر و مفاهیم اولیه و اساسی فناوری اطلاعات (IT)
  2. آشنایی با شیوه استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایل ها، سیستم عامل ویندوز ۱۰ (Windows 10)
  3. اطلاعات و ارتباطات اینترنت (Internet)
  4. شیوه به کارگیری نرم افزار واژه پرداز Microsoft Word
  5. نرم افزار صفحه گسترده Microsoft Excel
  6. نرم افزار پایگاه داده Microsoft Access(مهارت های کامپیوتر)
  7. نحوه ارائه مطالب نرم افزار Power Point

مبانی کامپیوتر و مفاهیم اولیه و اساسی فناوری اطلاعات (IT)

مهارت اول دوره ICDL شامل مفاهیم کلی و ابتدایی از حوزه فناوری اطلاعات بوده و مباحث اولیه از جمله نرم افزار، سخت افزار، شبکه های کامپیوتر، قطعات و اجزای سازنده سیستم، برنامه های کاربردی و … آموزش داده می شود.(کار با کامپیوتر در اداره)

مدیریت فایل ها، سیستم عامل ویندوز  ۱۰ (Windows 10)
  • جهت ارتباط و کار با رایانه، فراگیری سیستم عامل الزامی می باشد و کاربر قادر خواهد بود تنظیمات اصلی مورد نظر خود را در سیستم عامل ویندوز ۱۰ انجام دهد. همچنین نحوه کار و مدیریت فایل های موجود در سیستم از جمله کپی کردن، جابجا نمودن، ذخیره، حذف و …. را یاد می گیرند.(مهارت های کامپیوتر)
شیوه به کارگیری نرم افزار واژه پرداز Microsoft Word
  • برای واژه پردازی و ایجاد سندهای متنی، آموزش نرم افزار Word مورد نیاز است. لذا برنامه پردازش متن امکان انجام کارهایی از جمله ایجاد سند متنی، ویرایش سند، قالبی بندی سند، ترسیم جدول،  پاراگراف بندی، کار با تصاویر و چاپ سند و… را فراهم می نماید.(مهارت کامپیوتر)
آشنایی با مفهوم صفحه گسترده اکسل (مقدمه ای بر صفحات گسترده excel)
  • با یقین می توان گفت هر فردی که با رایانه سروکار دارد، نیازمند استفاده از نرم افزار صفحه گسترده اکسل شده است. علاوه بر کاربران معمولی که برای انجام کارهای روزانه خود از اکسل استفاده می کنند، حسابداران یکی از مخاطبان اصلی نرم افزار اکسل هستند و جهت محاسبات خود بسیاری از قابلیت های نرم افزار را به کار می گیرند.
  • با توجه به امکانات بالقوه نرم افزار اکسل، نرم افزار مذکور در دو سطح مقدماتی و پیشرفته آموزش داده می شود. ایجاد صفحه گسترده، ویرایش، قالب بندی، جدول بندی، به کارگیری فرمول ها و توابع و گزارش و… از مباحث مورد آموزش نرم افزار اکسل می باشد.(کار با کامپیوتر در اداره)
آشنایی با مفهوم پایگاه داده ( مقدمه ای بر Access  مایکروسافت)
  • امروزه، پایگاه داده یا بانک‌ اطلاعاتی در بسیاری از کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پایگاه داده (Microsoft Access) یکی از ساده ترین نرم افزار های بانک اطلاعاتی و محصول شرکت مایکروسافت است که از محبوبیت زیادی برخوردار است.
  • از مهم ترین وظایف اصلی یک بانک اطلاعاتی، می توان به ذخیره و بازیابی اطلاعات و مدیریت عملیات مربوط ثبت داده و نگهداری اطلاعات اشاره کرد. بانک‌ های اطلاعاتی یا پایگاه داده، اطلاعات را به شکل ساختار‌ یافته نگهداری می نمایند، در صورت نیاز کاربر قادر خواهد بود که اطلاعات موردنظر را بازیابی (Retrieved) کند.(مهارت های کامپیوتر)
نحوه ارائه مطالب نرم افزار Power Point (مهارت های کار با کامپیوتر)
  • نرم افزار Power Point یک ابزار مناسب برای ارائه مطالب می باشد. از امکانات این نرم افزار می توان ایجاد اسلاید، ویرایش و قالب بندی متون و تصاویر، استفاده از انیمیشن و صداگذاری و به کارگیری جلوه ویژه در اسلاید نام برد.
  • نرم افزار پاورپوینت به گونه ای طراحی شده است. که علاوه بر قابلیت های اختصاصی خود از برخی قابلیت های موجود در نرم افزار های ورد و اکسل نیز بهره می گیرد.(مهارت های کامپیوتر)
اطلاعات و ارتباطات  اینترنت (Internet)-مهارت های کامپیوتر
  • مهارت استفاده از اینترنت یکی از مهارت های آی سی دی ال می باشد که برای همه کاربران در هر شغل و حرفه ای لازم می باشد. مفاهیم کلی اینترنت و برخی خصوصیت های امنیتی آن آموزش داده می شود. کاربر با گذراندن مهارت اینترنت، نحوه جستجو های اینترنتی پیشرفته، کار با صفحات اینترنتی را به نحو احسنت فرا می گیرد .(مهارت کامپیوتر)
  • علاه بر این، کار با پست الکترونیک تحت وب (Email) و همچنین نرم افزارهای پست الکترونیکی از جمله Microsoft Outlock را نیز فرا می گیرند تا بتوانند به راحتی نامه های الکترونیکی خود را ارسال، دریافت و یا به نامه ها فایلی ضمیمه نمایند.(کار با کامپیوتر در اداره)
مهارت های کار با کامپیوتر
مهارت های کار با کامپیوتر

دوره های دپارتمان ICDL در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

مدرک پایان دوره مهارت های کار با کامپیوتر

مدرک مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۶-مرداد-۱۴۰۰