موقعیت شغلی رشته MBA و DBA

موقعیت شغلی MBA و DBA

موقعیت شغلی رشته MBA و DBA

موقعیت شغلی رشته MBA و DBA: دو رشته MBA و DBA دو مقطع تحصیلی مختلف می باشند که دارای گرایش های مختلفی بوده و کارکرد و اهداف مخصوص به خود را دارند. اما به طور کلی می توان گفت که هدف از طراحی رشته های MBA و DBA، تربیت مدیران برای فعالیت در عرصه های مدیریتی می باشد تا توان و قابلیت این افراد را در سریع ترین زمان و موثرترین روش بالا ببرند.

لازم به ذکر است که این رشته ها حزء یکی از پردرآمد ترین و پرطرفدارترین رشته های دنیا می باشند که امروزه کمتر شرکتی پیدا می شود که به متخصصان این رشته نیاز نداشته باشد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که بازار کار رشته های MBA و DBA پررونق می باشد و کسب مهارت در آن ها، موقعیت های شغلی زیادی را ایجاد خواهد کرد. در ادامه شما را با موقعیت شغلی MBA و DBA آشنا خواهیم کرد.

موقعیت شغلی MBA و DBA
موقعیت شغلی MBA و DBA

موقعیت شغلی MBA و DBA

مدیریت
  • اصلی ترین موقعیت شغلی MBA و DBA، مدیریت می باشد که مسیر های شغلی مدیریت، خود به چند شاخه و چندین گرایش تبدیل می شود. در واقع در این رشته، فرد با رهبری استراتژی، تصمیم گیری و نحوه مقابله با تغییرات سطح بالا در سازمان …. آشنا خواهد شد.
بازاریابی
  • یکی از موقعیت شغلی رشته MBA و DBA، بازاریابی می باشد. درواقع در هر شرکتی وجود مدیران بازاریابی برای شناسایی بازار های سودمند، پیش بردن اهداف سازمان و کار هایی از این قبیل، ضروری می باشد. بنابراین می توان گفت که مدیریت بازاریابی از بازار کار پررونقی برخوردار است. چرا که اکثر مدیران ارشد شرکت ها و یا سازمان ها، به دنبال مدیران بازاریابی هستند که از طریق رشته MBA و DBA وارد این حرفه شده اند.
تولید
  • رشته MBA می تواند به شرکت کمک کند تا آن ها بتوانند فرآیند های تولیدی خود را افزایش دهند. در نتیجه یک مدیر عملیات یا همان مدیر تولید، می تواند برای مدیریت زنجیره تامین، کنترل موجودی انبار و مدیریت لجستیک مفید باشد.
مدیر پروژه
  • یکی از گرایش های رشته های MBA و DBA، مدیریت پروژه می باشد که این مسیر شغلی، خود دارای فرصت ها شغلی متنوعی می باشد که افراد می توانند با توجه به میزان مهارت و تجربه خود، نقش های متنوع مدیریت پروژه را برعهده بگیرند.
مشاوره
  • یک فرد در رشته MBA و DBA، می تواند به عنوان یک مشاور مشغول به کار شود. به این صورت که به عنوان مشاور همگام با یک شرکت کار می کند تا مشورت های لازم برای شیوه های بهبود عملکرد سازمان به آن ها ارائه دهد.
مدیر فروش
  • طبق آمار های نشان داده شده، مدیران فروش رشته MBA از نظر موقعیت شغلی، در جایگاه مطلوبی قرار دارند و این شرایط نیز روز به روز در حال پیشرفت می باشد. در واقع یک مدیر فروش باید بتواند با تکیه بر مهارت و دانش خود، وظایفی را از جمله هدایت تیم های فروش، نحوه توزیع محصولات، استراتژی های فروش و …. را به بهترین شکل انجام دهد.
مدیر فناوری اطلاعات
  • ممکن است گمان کنید که فناوری اطلاعات یکی از موقعیت های شغلی رشته مهندسی می باشد. در واقع این طرز تفکر تا حدودی درست می باشد. اما کسانی که از طریق رشته مهندسی وارد این حرفه شوند، دانش مدیریتی ندارند. اما رشته MBA به کمک این بخش آمده و امروزه مهندسانی که به دانش MBA مسلط می باشند، می توانند به عنوان یک مدیر فناوری اطلاعات در این زمینه فعالیت کنند.
شغل آزاد
  • در واقع کسانی که در رشته MBA تحصیل کرده اند، می توانند با کسب مهارت در این زمینه مسیر شغلی خود را طراحی کنند. این افراد می توانند با توجه به علاقه مندی های خود، در گرایش های مختلفی از جمله بازاریابی، مدیریت، حسابداری و …. مشغول به کار شوند.
منابع انسانی
  • در واقع در این گرایش، افراد می توانند بر فرهنگ نیروی کار یک سازمان در کشور های مختلف نفوذ داشته باشند. در واقع می توان گفت که منابع انسانی یکی از موقعیت شغلی رشته MBA و DBA است که خود شامل رشته های مختلفی از جمله روابط کارکنان، یادگیری و توسعه، اساتخدم و مدیریت استعداد و … می باشد.

فرصت های شغلی دیگر رشته MBA و DBA

  • مدیریت ساخت و ساز
  • مدیر معماری
  • مدیر کشاورزی
  • مدیریت هتل و اقامتگاه
  • مدیر خدمات غذایی
  • مدیر امور دولتی
  • مدیر برندسازی
  • مدیر مهندسی
  • مدیر امور مالی
  • مدیر روابط بین الملل
  • مدیر خدمات پزشکی و بهداشتی
  • مدیر امور سیاسی
  • مدیر تولیدات صنعتی

تفاوت دو رشته MBA و DBA چیست؟

در واقع تفاوت اصلی دو رشته MBA و DBA در مدرک می باشد. به این منظور که مدرک DBA، بیشتر برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که قصد دارند با افزایش دانش و بررسی نظریه ها و روش های جدید، کسب و کار خود را گسترش دهند. اما مدرک MBA، برای متخصصانی است که در حال حاضر در یک کسب و کار فعالیت می کنند و قصد دارند که درک بهتری از کسب و کارشان داشته باشند و تئوری های مربوط به صنعت خود را آموزش ببینند.

موموقعیت شغلی MBA و DBAقعیت شغلی MBA و DBA
موقعیت شغلی MBA و DBA

دوره های آموزشی رشته MBA و DBA در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

در ابتدا لازم است بدانید که مخاطبان رشته های MBA و DBA چه افرادی هستند؟ مخاطبان این دوره شامل، کارشناسان و کارمندانی که قصد ارتقاء شغلی دارند، مدیران عالی سازمان ها، مدیران میانی و سرپرستان، مدیران فروش، بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی، کارآفرینان و صاحبان کسب و کار و تمامی دانشجویان و علاقه مندان به کارآفرینی و کسب و کار می توانند در دوره MBA و DBA شرکت کنند.

یکی از دوره های پرمخاطبی که در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد برگزار می شود، دوره های آموزشی MBA و DBA می باشد. در این کلاس ها، صفر تا صد مهارت ها و دانش لازم در این زمینه توسط اساتید حاذق و فعال بازار، آموزش داده می شود. همچنین لازم به ذکر است که پس از پایان دوره ها، مدرک دوزبانه و بین المللی به هنرجو ارائه داده می شود.

دوره های دپارتمان مدیریت کسب و کار در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره (موقعیت شغلی رشته MBA و DBA)

مدرک دوره رشته MBA و DBA مجتمع فنی تهران. قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۲۶-مرداد-۱۴۰۰