آموزش فرمول ساخت طلا(روش ساخت طلا)

آموزش فرمول ساخت طلا

آموزش فرمول ساخت طلا(روش ساخت طلا): طلا و جواهرسازی هنری مدرن و به روز است که ریشه آن در زمان ایران باستان بوده. امروزه ساخت طلا و جواهرسازی بازار کار عالی دارد و یکی از پردرآمدترین مشاغل روز دنیا به شمار می آید. طلا فلزی است که همانند هر فلز دیگری دارای مزایای خاص خود می باشد که از جمله آن ها می توان به طول عمر بالا، سختی بالا، شکل پذیری بالا و آسان، سازگاری با محیط زیست و …. اشاره کرد.

به طور کلی می توان گفت که ساخت طلا و جواهرات، هنری است که با ترکیب علم و هنر، می توان زیورآلات زیبا و خاصی را به وجود آورد. شاخص مصرف طلا و جواهرات در ایران در جایگاه ششمین کشور جهان قرار دارد. به همین دلیل می توان گفت که دوره ساخت طلا(طرز تهیه طلا) یکی از محبوب ترین دوره های مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد می باشد چرا که ساختن طلا یکی از مشاغل پردرآمد در ایران است.

فرمول ساخت طلا(روش ساخت طلا)
فرمول ساخت طلا(روش ساخت طلا)

مراحل آموزش فرمول ساخت طلا (مراحل ساخت طلا)

اولین فرمول ساخت طلا از مراحل ساخت طلا، ایده پردازی و مدلسازی طلا می باشد:

  • در مرحله ایده پردازی و مدلسازی طلا، افراد، کارگاه ها، کارخانه ها، زرگری ها و … که در زمینه ساخت طلا فعالیت می کنند با توجه به سلایق افراد و قشر های مختلف جامعه، شرایط فرهنگی، اقتصادی، تاریخی، سیاسی یک جامعه و …. طرح های مورد نظر را ارائه می دهند.(درست کردن طلا)

دومین مرحله از مراحل ساخت طلا، طراحی و پیاده سازی می باشد:

  • پس از ایده پردازی، باید ایده مورد نظر را طراحی و پیاده سازی کرد. طراحی ساخت طلا با روش های خاصی انجام می شود که از جمله آن ها می توان به طراحی ساخت طلا به صورت دستی و یا طراحی با استفاده از نرم افزار اشاره کرد. برای یادگیری درست کردن طلا به صورت دستی و یا با نرم افزار، می توانید در آموزش ساخت طلا در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد شرکت کنید.

سومین فرمول ساخت طلا، قالب سازی می باشد:

  • بعد از طراحی ایده های مورد نظر با روش های دستی یا با استفاده از نرم افزار، باید آن را قالب سازی کرد. در مرحله قالب سازی از دستگاه های پرینتر سه بعدی استفاده می شود که با استفاده از این دستگاه می توان با دقت و سرعت بالا، طلا را مدلسازی کرد و آن را با کیفیت بالا قالب سازی کرد.

چهارمین مرحله از مراحل ساخت طلا، ریخته گری می باشد:

  • پس از ساخت قالب، مرحله ریخته گری طلا و جواهر آغاز می شود. مرحله ریخته گری طلا و جواهر با روش های گوناگونی انجام می شود که شامل ریختگری طلا و جواهر به روش خاک ماسه، سانتریفوژ، مکشی و القایی می باشد. (مواد لازم برای ساخت طلا)

پنجمین فرمول ساخت طلا، سوهان کاری می باشد:

  • در مرحله سوهان کاری، سوهان کار باید طلایی که پس از طراحی، قالب سازی و ریخته گری به دست او می رسد را با ظرافت و با دقت سوهان کاری کند. از نمونه سوهان هایی که یک سوهان کار از آن استفاده می کند شامل سوهان صاف و مسطح، سوهان مثلث ‌شکل یا سه ‌ضلعی، سوهان مدور، سوهان نیمه‌ مدور، سوهان چاقو، سوهان ضامن ‌دار و …. می باشد.

ششمین مرحله در ساختن طلا، مخراج کاری و یا مرصع کاری می باشد:

  • در مرحله مخراج کاری، مخراج کارها با استفاده از صدها روش و با دقت و ظرافت بسیار بالا سنگ های قیمتی را بر روی فلزات متصل می کنند. مخراج کار ها سنگ و گوهر قیمتی را با روش های متنوع بر روی پایه مخصوص طراحی شده برای فلز قرار می دهند که اصطلاحاً به این روش مخراج کاری می گویند. لازم به ذکر است که نصب این سنگ ها بر روی فلزات با استفاده از چسب انجام نمی شود.

هفتمین فرمول ساخت طلا، تمیز کاری و پرداخت کاری می باشد:

  • آموزش ساخت طلا: تمیزکاری بعد از اتمام مرحله مخراج کاری، شروع می شود. در این مرحله همان طور که از نامش پیداست، با استفاده از ابزار های مختلف، مدل مورد نظر را تمیزکاری می کنند. بعد از تمیزکاری، به جلا دادن طلا می پردازند.

 هشتمین و آخرین مرحله در ساختن طلا، آبکاری می باشد:

  • آموزش درست کردن طلا: آبکاری آخرین مرحله در فرمول ساختن طلا می باشد که بعد از اتمام تمیزکاری انجام می شود. می توان گفت این مرحله مهم ترین مرحله در ساخت طلا است. چرا که بعد از اتمام این مرحله کار برای ارائه به بازار می رود. آبکاری با استفاده از تکنیک ها و روش های مختلفی انجام می شود که از مهم ترین آن ها می توان به آماده سازی قطعه، تمیز کردن سطح قطعه، لیزگیری، صیقل کردن سطح قطعه، شست و شوی قطعه آبکاری شده و …. اشاره کرد.

کاربرد ساخت طلا در زمینه های مختلف

  • کاربرد طلا در لحیم کاری، سیم های ارتباطی و سیم های برهنه
  • کاربرد طلا در صنعت الکترونیک 
  • استفاده از طلا در صنعت پزشکی(طرز تهیه طلا)
  • استفاده از طلا در وسایل دیجیتالی، جی پی اس ها، تلویزیون ها، کامپیوترها، ماشین حساب ها و … 
  • کاربرد طلا در ال ای دی ها، ال سی دی ها، فلش و مموری ها(مواد لازم برای ساخت طلا)
  • کاربرد طلا در صنعت دندان پزشکی
  • استفاده از طلا در صنعت فضاپیما (صنایع فضایی
  • کاربرد طلا در ساخت زیورآلات و جواهرات
  • کاربرد طلا در صنعت شیشه سازی به عنوان رنگدانه
  • کاربرد طلا (مولکول های طلا) به عنوان روغن و روان ساز در قسمت های مختلف مکانیکی(روش ساخت طلا)
  • کاربرد طلا در صنعت غذایی
  • استفاده از طلا در صنعت خودروسازی
  • استفاده از طلا در بخش لیزر
  • کاربرد طلا در صنعت عکاسی
  • استفاده از طلا در صنعت داروسازی
  • و ….

خلاصه مطالب درباره مراحل ساخت طلا

روش ساخت طلا: در این مقاله شما را با آموزش درست کردن طلا، ساخت طلا یا طرز تهیه طلا آشنا کردیم. همانطور که بیان شد در دوره آموزش ساخت طلا، علاوه بر اینکه ابزارهای ساخت برای مدل های مختلف ساخت طلا و جواهر را یاد خواهید گرفت وارد مبحث تکنیک های اصلی ساختن طلا و صنعت ساخت طلا و جواهر میشوید و با دانسته هایی مانند اره کاری، پلاک سازی، تکنیک ساخت انواع انگشتر و … با استفاده از ایده پردازی و خلاقیت آشنا میشوید و ساخت طلا و جواهر را انجام داده و با سبک و سلیقه خود طرح می آفرینید.

در تکنیک های ساخت طلا و جواهر، مانند هر دوره تخصصی باید دانش و هنر درست از مرحله مقدماتی تا پیشرفته را آموزش دیده تا بهترین و با کیفیت ترین محصول را با ابزار آلات تخصصی آن، تولید و وارد بازار کنید. علاوه بر علم و دانش این تکنیک شناخت مباحثی مانند طراحی و شناخت رنگ طلا و جواهر بسیار مهم می باشد. اینکه تجسم و خلاقیت تا چه حدی به طراح کمک خواهد کرد تا خود را در مقابل رقبا خود نزدیک و یا برتر ببیند وظیفه هر طراحی در پروسه از طراحی تا ساخت می باشد.

ادامه آموزش ساخت طلا

در شرایط درست یک طراح علاوه بر اهداف اصلی خود باید آگاهی نسبت به مردمان ساکن شهرهای مختلف داشته باشد. چرا که هرکدام دارای سلایق مربوط به خود هستند و با شناخت و استفاده از این اطلاعات میتوانید به درستی وارد ساخت زیور آلاتی شده که محبوبیت بیشتری در مناطق جغرافیایی ایران و یا خارج از ایران را دارند. (روش ساخت طلا)

اینکه آیا طلا ۱۸ عیار و یا ۲۴ عیار می باشد، از پلاتین یا طلای سفید استفاده شده است، چه قاب یا سنگی شایسته آن است و .. همه در گروه اطلاعاتی می باشد که یک طراح باید بداند. در آموزش درست کردن طلا باید بدانید که مراحل ساخت طلا و تکنیک های آن دارای ۸ مرحله اجرائی می باشد که به شرح زیر است:

  1. طراحی و تجسم(طراحی و ساخت آن از ایده تا اجرا)
  2. پیاده سازی طرح
  3. قالب طرح
  4. طلا و نوع ریخته گری(نقش کالا)
  5. پرداخت و سوهان کاری
  6. مخراج کاری
  7. تمیز کاری
  8. آبکاری و جلا

چگونه می توانیم در ساخت طلا و جواهر مهارت به دست بیاوریم؟

افراد علاقه مند که می خواهند وارد بازار کار ساخت طلا و جواهر شوند و در این حوزه مشغول به کار شوند، می توانند برای یادگیری آموزش درست کردن طلا در دوره های تخصصی طلا و جواهرات در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، با صفر تا صد مهارت های مختلف از جمله مهارت ساختن طلا و جواهر، درست کردن طلا به صورت دستی و یا یا استفاده از نرم افزار، فروشندگی طلا و …. آشنا شده و پس از دریافت مدرک معتبر از مجتمع فنی تهران(میرداماد) وارد بازار کار مد نظر خود شوند. (طرز ساخت طلا)

دوره های دپارتمان گوهرشناسی و طلا و جواهر در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

فرمول ساخت طلا(روش ساخت طلا)
فرمول ساخت طلا(روش ساخت طلا)

معرفی مدارک پایان دوره ساختن طلا

مدرک آموزش ساخت طلا مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۲۴-دی-۱۴۰۲