چه مارک دوربین عکاسی خوب است؟(چه نوع دوربین عکاسی بخریم؟)

چه مارک دوربین عکاسی خوب است؟(چه نوع دوربین عکاسی بخریم؟)

چه مارک دوربین عکاسی خوب است؟(چه نوع دوربین عکاسی بخریم؟): یکی از دشوارترین خرید ها در دنیای فناوری را میتوان خرید دوربین عکاسی مناسب دانست. چرا که دارای محصولات متنوعی در بازار می باشد و شما میتوانید در طول زمان پیشرفت این نوع تکنولوژی را مشاهده کنید. چرا که روز به روز به ویژگی ها و کارایی های آن اضافه می شود. اما لازم است هر کاربر با توجه به نیاز خود اقدام به خرید دوربین نماید.

برای خرید دوربین در ابتدا باید نیاز های خود را بررسی کنید و بدانید که به دنبال چه نوع دوربینی هستید؟ چند نمونه از عوامل تاثیر گذار برای خرید مدل دوربین مد نظر شما، میزان توانایی های شما در زمینه عکاسی، هدف شما از عکاسی، میزان استفاده شما از دوربین و …. می باشد. در ادامه مقاله ما شما را با ویژگی های یک دوربین خوب آشنا خواهیم کرد.

چه مارک دوربین عکاسی خوب است؟(چه نوع دوربین عکاسی بخریم؟)
چه مارک دوربین عکاسی خوب است؟(چه نوع دوربین عکاسی بخریم؟)

 

اجزای اصلی تشکیل دهنده دوربین عکاسی

  • کپ لنز، درپوش لنز (Lens Cap)
  • لنز دوربین (Lens)
  • رینگ زوم (Zoom Ring)
  • بدنه (Body)
  • دکمه شاتر یا دکمه عکسبرداری (Shutter button)
  • چرخنده ها یا اسکرول ها (Camera Scroll)
  • صفحه نمایش دوربین یا LCD
  • شورت کی یا کلید های میانبر
  • کفشک فلاش دوربین (hot shoe)
  • فلاش جهنده یا پاپ آپ فلاش
  • انتخابگر تنظیمات دوربین یا سلکتور مودهای عکاسی دوربین

چه مارک دوربین عکاسی خوب است؟(نوع دوربین عکاسی)

در زمان خرید دوربین عکاسی اولین نکته قابل توجه انتخاب مارک یا برند است. امروزه میتوان مارک های مختلف دوربین عکاسی را در بازار مشاهده کرد اما با کیفیت ترین و بهترین برندها را میتوان این موارد دانست: کانن، نیکون و سونی که بسیار مورد توجه عکاسان قرار گرفته است. با توجه به به اینکه دوربین های برندهای مختلف از لحاظ ویژگی ها و امکانات دارای تفاوت های اساسی هستند انتخاب نوع برند امری سلیقه ای می باشد.

کاربرد برندهای مختلف دوربین:

  • مارک Canon: دوربین های برند Canon بیشتر در عکاسی تبلیغاتی، حیات وحش، ورزشی، خبری و مستند اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرند.
  • مارک Nikon: دوربین های برند Nikon برای عکاسی طبیعت، منظره، پرتره و مدلینگ مناسب می باشد.
  • مارک Sony : این مارک در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. بهتر است بدانید این برند بیشتر مورد توجه عکاسان تبلیغاتی، طبیعت، منظره و پرتره می باشد.

هرکدام از برندهایی که در بالا بیان کردیم دارای ویژگی ها و امکانات خاصی هستند که طبیعتا طرفداران خاص خود را دارند. بنابراین لازم است قبل از اینکه برای خرید این دوربین ها اقدام کنید در رابطه با امکانات و وضوح تصویر آن تحقیق نمایید. و با در نظر گرفتن نیاز  و هدف خود از عکاسی یکی را انتخاب کنید. در ادامه ویژگی های یک دوربین مناسب را برای شما بیان می کنیم.

ویژگی های دوربین عکاسی مناسب (نوع دوربین عکاسی)

دوربینی که قصد خرید آن را دارید بهتر است دارای ویژگی هایی که در ادامه بیان می کنیم. باشد:

  • کیفیت تصویر: 

در دوربین های عکاسی معمولا کیفیت تصاویر را با مگاپیکسل اندازه گیری می کنند به این صورت که هر چه عدد مگاپیکسل بالاتر باشد کیفیت تصویر بیشتر بوده و برعکس. عوامل دیگری مانند قطع سنسور نیز در کنار مگاپیکسل در کیفیت تصاویر بسیار تاثیر گذار است به این صورت که هر چه قطع سنسور بزرگ تر باشد، فشردگی پیکسل ها کمتر بوده و در نتیجه تصاویر با کیفیت تری در اختیار شما قرار می دهد.

به طور کل در انتخاب دوربین باید این منظور را در نظر داشته باشید که در صورت برش عکس گرفته شده، تصویر شما کیفیت خود را از دست ندهد. به طور کل همه افراد به دنبال ثبت تصاویر با کیفیت و عالی می باشند. برای کیفیت بهتر تصاویر انتخاب دوربین های بدون آیینه، DSLR و کامپکت های حرفه ای توصیه می شود.

  • دامنه بزرگنمایی(زوم)

اگر دوربین انتخابی شما دارای دامنه بزرگنمایی بیشتری باشد، امکان بیشتری برای ثبت تصاویر لنداسکیپ و پرتره برای شما ایجاد میکند. به طوری که قادر به گرفتن تصاویر پرتره در محیط های شلوغ بدون تغییر لنز دوربین هستید. در زمان خرید دوربین سعی کنید. دوربینی را انتخاب نمایید که اگر دارای لنز ثابتی است، از فاصله های کانونی متنوعی برخوردار باشد و همچنین دارای دامنه بزرگنمایی مناسبی باشد.( در صورت انتخاب دوربین لنز دار، لنز واید و تله را نیز تهیه کنید چرا که برای عکاسی پرتره و عکسبرداری از طبیعت انتخاب مناسبی است.)

  • اندازه و وزن

در انتخاب دوربین مناسب با توجه به کاربرد آن وزن و اندازه آن را مد نظر قرار دهید. بهتر است تا حد امکان دوربینی راخریداری نمایید که دارای وزن متعادلی باشد و به راحتی بتوان آن را حمل کرد. بهتر است بدانید دوربین های بدون آینه بسیار سبک تر از دوربین های آینه دار می باشند.

  • قابلیت استفاده آسان

انتخاب دوربین هایی که استفاده از آن ها ساده است نیز از دیگر ویژگی های است که در زمان خرید دوربین باید مورد توجه قرار داد. به خصوص در مواقعی شما یک عکاس حرفه ای نباشید انتخاب دوربینی که دارای حالت عکاسی خودکار باشد و تنظیمات آن به راحتی قابل انجام باشد برای شما مناسب است.

انتخاب دوربین های نیمه حرفه ای که دارای حالت های مختلف عکاسی شب، عکاسی پرتره، عکاسی از منظره، عکاسی متحرک و .. می باشند. انجام کار عکاسی را برای شما راحتتر کرده و به شما کمک می کند عکس های فوق العاده ای را ثبت نمایید. در نتیجه توصیه میشود دوربین خوب و حرفه ای اما  آسان خریداری نمایید و پیش از خرید در رابطه با امکانات و حالت های مختلف آن تحقیق نمایید.

  • قیمت مناسب (نوع دوربین عکاسی)

بی شک یکی از عوامل تاثیر گذار در زمان خرید دوربین عکاسی قیمت آن می باشد. شما با توجه به بودجه خود باید در رابطه با خرید دوربین مناسب تصمیم گیری نمایید. امروزه میتوان انواع مختلف دوربین ها را در بازه های قیمتی متفاوت در بازار مشاهده کرد. هر چه قدر یک دوربین حرفه ای تر باشد به همان نسبت قیمت آن نیز بیشتر می باشد.

  • تنظیمات دستی دوربین

عکاسان حرفه ای در انتخاب دوربین عکاسی ویژگی تنظیمات دستی (Manual Setting) را مورد توجه قرار می دهند. چرا که با استفاده از آن قادر هستند با توجه به نیاز خود و در موقیعت های مختلف تنظیمات دوربین را تغییر دهند. البته اگر قصد عکاسی به صورت حرفه ای ندارید، دارا بودن دوربین شما از این ویژگی چندان ضرورت ندارد.

  • دیافراگم

یه قدرت روشنایی لنز دیافراگم گفته می شود. به عبارتی این طور بیان می شود که هر چه عدد دیافراگم شما کوچک باشد یا به عبارتی گشودگی دیافراگم شما بیشتر باشد. قادر هستید در محیط های کم نور و در شرایطی که نور به اندازه کافی وجود ندارد عکس های با کیفیت تری بگیرید. و هرچه اندازه دیافراکم بازتر و بزرکتر باشد میدان دید کمتر می شود و در نتیجه پس زمینه محوتر خواهد شد.

البته بهتر است برای عکاسی در فضای باز و طبیعت دیافراگم بسته را مورد استفاده قرار دهید. که عمق بیشتری در اختیار شما قرار می دهد و قادر به ثبت تصاویر با جزییات و وضوح بیشتری خواهید بود. به طور کل اینطور بیان می شود که دیافراگم باز مناسب عکاسی پرتره و دیافراگم بسته برای عکاسی در فضای باز و طبیعت مناسب است.

  • فیلم برداری

اکر قصد دارید با دوربین خود فیلم برداری هم انجام دهید قبل از خرید دوربین این ویژگی را مد نظر قرار دهید. دوربین های عکاسی که دارای کیفیت HD 1080p و ۴K  می باشند میتوانید فیلم های بسیار عالی و با کیفیتی را ثبت نمایید.

  • ضد آب بودن

اگر قصد دارید عکاسی در طبیعت را انجام دهید. بهتر است دوربینی را تهیه نمایید که دارای ویژگی ضد آب یا ضد گرد و خاک باشند. چرا که با انتخاب این دوربین در هر شرایطی می توانید عکس برداری را انجام داد. 

  • داشتن ویژگی وای فای یا بلوتوث

بعضی از انواع دوربین های موجود در بازار دارای قابلیت وای فای یا بلوتوث می باشند. این قابلیت به شما کمک می کند. تا عکس های خود را بدون نیاز به کامپیوتر به تلفن همراه خود ارسال کنید.

  • عکس خام (RAW)

داشتن ویژگی عکس خام نیز برای عکاسان حرفه ای از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که با کمک این ویژگی می توانند تصاویر خود را به صورت خام ثبت کنند و بعد با استفاده از نرم افزار های مانند فتوشاپ آن را ویرایش نمایند. 

  • لرزش گیر

وجود قابلیت لرزش گیر در دوبین های عکاسی به شما کمک می کند بتوانید لرزش دست خود را در شاتر های پایین و در زمان نوردهی کنترل نمایید و در نتیجه تصاویر شفافی ثبت کنید.

چه مارک دوربین عکاسی خوب است؟(چه نوع دوربین عکاسی بخریم؟)
چه مارک دوربین عکاسی خوب است؟(چه نوع دوربین عکاسی بخریم؟)

دوره های عکاسی مجتمع فنی تهران (میرداماد)

آموزش صفر تا صد عکاسی در مجتمع فنی میرداماد

تمامی علاقه مندان به عکاسی و یادگیری اصول آن، افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار تبلیغاتی و یا راه اندازه آتلیه دارند، کسانی که قصد کسب در آمد در زمینه عکاسی دارند، افرادی که در بخش سینما و تئاتر مشغول به کار هستند و مهندسین معمار برای گرفتن عکس های حرفه ای معماری می توانند با شرکت در دوره آموزش عکاسی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، تمامی مباحث و نکات مربوط به عکاسی از پایه تا مقدماتی آموزش ببینند.

معرفی مدرک پایان دوره فنون عکاسی

مدرک کلاس های جامع عکاسی مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند. 

رضا شریفی ۱۷-بهمن-۱۴۰۲