چگونه با وردپرس سایت بسازیم؟ (آموزش WordPress)

چگونه با وردپرس سایت بسازیم؟

چگونه با وردپرس سایت بسازیم؟ (آموزش WordPress)

چگونه با وردپرس سایت بسازیم؟ (آموزش WordPress): در ابتدا لازم است بدانید که دو روش برای ساخت سایت وجود دارد که هر فردی می تواند از هر کدام آن ها به دلخواه استفاده کند. که روش اول سیستم های مدیریت محتوا (CMS) و روش دوم طراحی و برنامه نویسی می باشد. که در روش دوم مطمئناً فرد باید با زبان های برنامه نویسی آشناییت داشته باشد. و اما در روش اول باید گفت که برای راه اندازی سایت، سیستم های مدیریت محتوای زیادی وجود دارد که یکی از محبوب ترین آن ها، وردپرس می باشد. که این سیستم به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می گیرد و افراد با استفاده از این سیستم، بدون داشتن مهارت در برنامه نویسی می توانند سایتی را راه اندازی کنند. در ادامه شما را با سیستم محتوا وردپرس آشنا کرده و مطالبی را در زمینه آموزش WordPress بیان خواهیم کرد.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا یک سیستم نرم افزاری مدیریت محتوای تحت وب است که با استفاده از این سیستم می توان محتوای سایت را مدیریت کرد. در واقع با استفاده از آن می توان بدون دانش برنامه نویسی از صفر تا صد یک سایت را راه اندازی کرد. از دیگر ویژگی های سیستم مدیریت محتوا می توان به امکان ویرایش راحت و سریع مطالب، ویرایش قدرتمند صفحه‌ های سایت، دسته‌ بندی مطالب، صرفه‌ جویی در زمان، پشتیبانی مطمئن، سفارشی‌ سازی و …. اشارکرد. از نمونه سیستم مدیریت محتوا های محبوب می توان wordpress, Joomla, Drupal را نام برد. (چگونه با وردپرس سایت بسازیم؟)

چگونه با وردپرس سایت بسازیم؟
چگونه با وردپرس سایت بسازیم؟

آشنایی با سیستم WordPress

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا همه کاره و چند منظوره تحت وب است که با زبان PHP برنامه‌ نویسی شده. سیستم WordPress یک پروژه منبع باز است که بر اساس سادگی در کارکرد و سرعت و تجربه کاربری عالی بنا شده. در این صورت افراد می توانند با استفاده از آن انواع سایت های وبلاگی، فروشگاهی، شخصی و یا هر نوع سایت دیگری را به راحتی راه اندازی کنند.

چگونه با وردپرس سایت بسازیم؟

مرحله اول

  • انتخاب بستر یا پلتفرم مناسب برای سایت خود

مرحله دوم

  • انتخاب نام درست برای سایت (دامنه) و میزبانی (هاست)

مرحله سوم

  • پیکربندی وب سایت (چگونه با وردپرس سایت بسازیم؟)

مزایا و معایب طراحی سایت با ورپرس چیست؟

مزایای طراحی سایت با WordPress 
  • استفاده از سیستم وردپرس برای کاربران بسیار آسان و راحت می باشد.
  • دسترسی به وردپرس آسان می باشد. به این منظور که می توان با WordPress سایت را هر سیستم و یا کامپیوتری مدیریت کرد.
  • وردپرس یک سیستم مستقل می باشد. در این صورت دیگر نیازی به ویرایش HTML و یا FTP ندارد.
  • از آنجایی که کد های وردپرس بسیار ساده و مرتب است. از این رو موتور های جستجو برای خواندن محتوای سایت راحت تر می باشند.
  • با وردپرس افراد می توانند به صورت همه جانبه سایت خود را کنترل کرده. و به روزرسانی های لازم را انجام دهند. (آموزش WordPress)
  • از آنجایی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس در ابتدا به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی ایجاد شد، از این رو در این سیستم قابلیت های وبلاگ نویسی نیز وجود دارد.
  • WordPress یک سیستم چند کاربره می باشد. به این منظور که مدیر سایت وردپرس می تواند به چندین کاربر دسترسی دهد تا از قابلیت های سیستم استفاده کنند.
  • با استفاده از وردپرس، کاربر می تواند صدها هزار صفحه و یا پست وبلاگ درست کند، بدون آن که عملکرد سایت کاهش یابد. بنابراین با WordPress می توان سایت خود را گسترش داد. (آموزش WordPress)
  • با استفاده از پلاگین های رایگان و یا غیر رایگانی که در وردپرس وجود دارد، می توان ویژگی های مختلف و کاربردی را به سایت اضافه نمود. و عملکرد سایت را گسترش داد.
  • و ….
معایب طراحی سایت با WordPress
  • وردپرس را باید به صورت مداوم به روز رسانی کرد. که این موضوع علاوه بر مزایایی که دارد، معایبی از جمله مشکل قالب سایت، پلاگین ها و … را نیز به همراه دارد.
  • از آنجایی که برای پیشرفت سایت باید پلاگین های مختلفی را نصب کرد، در نتیجه با نصب این افزونه ها، سرعت سایت شما کاهش پیدا خواهد کرد.
  • وردپرس یک سیستم منبع باز است. از این رو هیج سازمان و یا شخص خاصی بر روی آن نظارت ندارد. و این را می توان یکی از معایب وردپرس دانست. چرا که این موضوع تا حدودی امنیت وردپرس را به خطر انداخته و می تواند آسیب پذیر باشد. لازم است بدانید که می توان اقداماتی را برای ایمن سازی وب سایت وررپرسی خود انجام داد اما با این حال باز هم نمی توان از امنیت کامل این سیستم مطمئن شد.
  • سیستم مدیریت محتوای وردپرس کاملاً رایگان می باشد. اما لازم است بدانید برای این که بتوان سایتی را راه اندازی کرد که جزء ۷۰ میلیون وب سایت معتبر باشد، باید هزینه های هنگفتی را پرداخت کرد. 

آموزش WordPress در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد 

امروزه یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در هر کسب و کاری را می توان برخورداری از وب سایت مربوط به کسب و کار دانست. از این رو بسیاری از افراد قصد دارند که کسب و کار اینترنتی مربوط به کسب و کار خود را راه اندازی کنند. بنابراین در صورتی که قصد دارید صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس را آموزش ببینید، ما به شما شرکت در دوره آموزش WordPress در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد را پیشنهاد می کنیم. افراد با شرکت در این دوره می توانند سایت دلخواه خود را راه اندازی کرده و آن را گسترش دهند. همچنین لازم به ذکر است که هنرجویان پس از پایان دوره، مدرک دوزبانه آموزش WordPress را از مجتمع فنی تهران (میرداماد) دریافت کنند. 

دوره مربوط به طراحی سایت با وردپرس در مجتمع فنی میرداماد
چگونه با وردپرس سایت بسازیم؟
چگونه با وردپرس سایت بسازیم؟

معرفی مدارک پایان دوره آموزش WordPress

مدرک دوره طراحی سایت با WordPress مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۳۰-دی-۱۴۰۲