چگونه در بازار جهانی فارکس معامله کنیم؟

چگونه در بازار جهانی فارکس معامله کنیم؟

چگونه در بازار جهانی فارکس معامله کنیم؟: در دنیای امروز و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، افراد بسیاری به سمت سرمایه گذاری در بازار های مالی مختلف جذب می شوند. از این رو امروزه اسامی زیادی از بازار های مالی به گوش همه ما میرسد. در واقع دلیل افزایش طرفداران این بازارها، پتانسیلی است که برای کسب سود و در آمد بالا دارد. این امر به طور مستقیم بر اقتصاد کشور ها نیز تاثیرگذار می باشد.

امروزه در سراسر جهان انواع بازار های مالی مانند بازار بورس، بازار سکه، بازار طلا، بازار فارکس و .. وجود دارد. در این بین در کشور ما بازار فارکس کمتر مورد توجه قرار گرفته است در حالی که با داشتن دانش و آگاهی کامل میتوان به در آمدهای بسیار بالایی در آن دست پیدا کرد. در این مقاله قصد داریم شما را به طور کامل با این بازار و چگونگی انجام معمالات موفق در آن آشنا کنیم.

چگونه در بازار جهانی فارکس معامله کنیم؟
چگونه در بازار جهانی فارکس معامله کنیم؟

فارکس به چه معناست؟

فارکس مخفف عبارت Foreign Exchange Market به معنی بازار تبادل ارزهای خارجی می باشد. این بازار در دنیای امروز به عنوان یکی از بزرگترین و پر درآمدترین بازارهای مالی شناخته می شود. به طوری که روزانه حدود ۵ تریلیون دلار ارز در آن مبادله میشود.

در واقع در بازار فارکس خرید و فروش فیزیکی انجام نمیگیرد. بلکه سرمایه گذاران از طریق فضای اینترنتی میتوانند طلا، نفت، ارز، سهم و …. را با در نظر گرفتن واحد پولی خود مانند دلار، پوند و .. مبادله کنند. برای انجام معامله در این بازار هیچ محدودیت زمانی یا مکانی وجود نخواهد داشت. (فارکس جهانی چیست؟ (چگونگی ورود به بازار فارکس))

چگونه در بازار جهانی فارکس معامله کنیم؟

با توجه به محبوبیت بالای بازار فارکس، بسیاری از افراد علاقه مندند در این بازار به معامله بپردازند و در نتیجه سودهای کلانی به دست بیاورند. اما ممکن است با روش های سرمایه گذاری در این بازار آشنایی نداشته باشند و با این سوال مواجه شوند که چگونه در بازار جهانی فارکس معامله کنیم؟ (کلاس جامع فارکس از مقدماتی تا پیشرفته)

در ابتدا باید بدانید که در بازار فارکس مبادلات به صورت جفت ارز می باشد. به این معنی که همزمان که شما در حال خرید ارزی هستید، ممکن است ارز شما به فروش برود. به بیان دیگر میتوان گفت در این بازار سرمایه شما همواره در حال گردش است. در ادامه شما را با مراحل سرمایه گذاری در این بازار آشنا میکنیم:

به دست آوردن اطلاعات جامع در رابطه با بازار فارکس و مشخص کردن استراتژی مناسب جهت سرمایه گذاری
  • بی شک همه شما از این موضوع آگاه هستید که اولین قدم برای ورود و سرمایه گذاری در هر بازاری کسب اطلاعات جامع در رابطه با آن می باشد. بازار جهانی فارکس نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد بنابراین برای معامله در این بازار ابتدا باید اطلاعات جامعی را در رابطه با فارکس کسب کنید تا بتوانید استراتژی مناسبی را تعیین کرده و با استفاده از آن به سرمایه گذاری بپردازید.(نحوه شرکت در دوره های فارکس)
افتتاح حساب در کارگذاری ها
  • بعد از اینکه اطلاعات جامعی را در رابطه با بازار فارکس به دست آوردید و استراتژی خود را تعیین نمودید نوبت به افتتاح حساب در کارگذاری ها می رسد. در واقع اینکار به منظور حفاظت از ارز های خارجی شما می باشد.
انجام دادن چند معامله به صورت آزمایشی
  • بازار فارکس این امکان را برای سرمایه گذاران فراهم میکند که بتوانند یک حساب آزمایشی برای انجام معاملات افتتاح کنند. افتتاح حساب آزمایشی به سرمایه گذاران کمک میکند تا بتوانند ریسک بازار را تجربه کرده و در نتیجه آگاهانه تر و با نگاه بازتری در این بازار سرمایه گذاری کنند.
خرید و فروش ارزهای خارجی طبق استراتژی مشخص شده

ویژگی های بازار فارکس جهانی

  • انجام معامله در تمام ساعت شبانه روز امکان پذیر است.
  • برای افزایش قدرت خرید به منظور سرمایه گذاری در فارکس میتوان از اعتبار اهرمی (Leverage) استفاده کرد.
  • در زمان کاهش یا افزایش قیمت ها در بازار فارکس جهانی ممکن است سرمایه گذاران سود کسب کنند.
  • برای انجام معمالات در فارکس جهانی نیازی به پرداخت هزینه های گزاف و زیاد نمی باشد.
  • ممکن است در زمان انجام معامله در بازار فارکس جهانی، فرصت های بی شماری برای سرمایه گذاری برای شما ایجاد شود.
  • شما قادر هستید در صورت عدم حضور، حد مشخصی را برای سود یا ضرر خود تعیین نمایید.
  • در بازار فارکس جهانی شما میتوانید به راحتی و با سرعت بالا به خرید و فروش سهم و تبدیل آن به وجه نقد بپردازید.
  • دسترسی به بازار فارکس به سرعت و براحتی امکان پذیر می باشد.
  • استراتژی های معاملاتی متنوعی برای سرمایه گذاری در بازار فارکس وجود دارد، همچنین در ابن بازار تنوع بالایی در تعداد و حجم معاملات وجود دارد. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که فارکس دارای انعطاف پذیری بالایی است.
  • با سرمایه گذاری در فارکس شما قادر به انجام معامله در تمام  کشور های جهان هستید.
  • برای انجام معامله رد فارکس میاز به پرداخت کمسیون نمی باشد.
  • برای فعالیت در بازار فارکس هیچگونه محدودیت جنسیتی و فیزیکی وجود ندارد و با سن بالای ۱۸ سال و حداقل سرمایه قادر به سرمایه گذاری هستید.
  • و …
چگونه در بازار جهانی فارکس معامله کنیم؟
چگونه در بازار جهانی فارکس معامله کنیم؟

دوره تخصصی فارکس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

در این مقاله سعی کردیم شما را به طور مختصر با بازار فارکس آشنا کنیم.  همانطور که بیان شد فارکس یکی از بزرگترین بازارهای مالی در دنیای امروز می باشد که با داشتن دانش و آگاهی کافی در رابطه با آن میتوانید به کسب سودهای بالا بپردازید.

اما فراموش نکنید برای ورود به این بازار ابتدا باید دانش و تخصص های لازم را به دست بیاورید که اینکار از طریق شرکت در دوره های آموزشی امکان پذیر است. یکی از بهترین مراکزی که به آموزش فارکس پرداخته است مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد می باشد. این مجموعه با اساتید مجرب و در فضایی حرفه ای  صفر تا صد مهارت هار مورد نیاز برای سرمایه گذاری در این بازار را به شما آموزش میدهد و به شما در سرمایه گذاری موفق کمک خواهد کرد. (آموزش بورس فارکس)

دوره های بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره

مدرک دوره فارکس مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۷-دی-۱۴۰۱