چگونه عکاس حرفه ای شویم؟ (عکاسی حرفه ای)

چگونه عکاس حرفه ای شویم؟

چگونه عکاس حرفه ای شویم؟ (عکاسی حرفه ای) بهترین عکس از یک عکاس زبده و ماهر چه زمانی جلوه می کند؟ این سوالات از نمونه پرسش هایی هستند که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. در ادامه پاسخ های مربوط به این سوالات را به شما خواهیم گفت.

عکاس حرفه ای شویم؟
عکاس حرفه ای شویم؟

بهترین عکس از یک عکاس زبده و ماهر چه زمانی جلوه می کند؟

  • خود عکس گویای روایتی باشد که نیازی به توضیح نباشد. 
  • یک عکاس خوب با تفکری فلسفی، دنیای اطراف خود را نظاره و نقطه الهام خود را پیدا کرده کشفیات و نمادهای تصویری را جستجو و در نهایت آن را به صحنه بیاورد. (عکاسی حرفه ای)
  • یک عکاس خوب، یک دانشپذیری خواهد بود که همیشه برای جذب و درک اطلاعات آماده بوده و درک درست علمی از دوربین و فضای اطراف را همواره می‌طلبد.
  • یک عکاس خوب با حضور عکس های خود معرفی می شود و شکل می گیرد و نیازی به قضاوت ندارد.
  • آنچه که سبب یک عکس خوب می شود، نگاه آرمانگر و دقیق و هنرمندانه یک عکاس است نه یک دوربین گران.
  • پلان و نقشه های سازمان یافته در ذهن یک عکاس می‌ تواند صحنه‌ ای از بهترین ثبت تصویر را به ارمغان بیاورد.
  • نگاه هنرمندانه، حس شاعرانه و دانش و آگاهی که در مهندسی یک صحنه وجود دارد را یک عکاس خوب باید دارا باشد.
  • یک عکاس خوب شرایط و محیط اطراف را سنجیده و تمام موضوعات را برای شکار لحظه بررسی و در نهایت بهترین لحظه را به ثبت می رساند.
  • آشنایی با الفبای تصویر و زبان تصویر در عکاسی بسیار مهم می باشد. عکاسانی که ادوات گران دارند ولی سواد بصری ندارند، عکاس نمی باشد. داشتن یک دوربین گران به منزله ثبت تصویر حرفه‌ای نیست.
  • یک عکاس در زمان ثبت باید کلیه الزمات بصری، هنری و فنی را دارا باشد. لازم به ذکر است که حداقل درصد هایی که یک عکس خوب را از بد متمایز می کند این سه گزینه می باشد.

چگونه عکاس حرفه ای شویم؟

  • یک عکاس حرفه ای باید احساسات خود را در قالب تصویر بگنجاند. به طوری که این حس به مخاطب القا شود. این حس از درون یک هنرمند عکاس تجلی می یابد و با حفظ آیتم های اصول جلوه می کند.
  • نور یکی از عوامل موثر در امر دیدن یک انسان است. فرآیند نوری در حرفه‌ عکاسی یک بینش و دانش خاص می‌ خواهد. شناخت نور و فرایند ثبت تصویر با حضور نوری استاندارد و در عین حال زیبا، دانشی می باشد که یک عکاس علاوه بر داشتن علم و آگاهی، شناخت عمیقی را باید داشته باشد. دانش فیزیک نور و کاربرد آن در امر عکاسی و آگاهی و نگاه هنرمندانه به نورپردازی، خود باعث ثبت یک تصویر جذاب می شود. (چگونه عکاس حرفه ای شویم؟)
  • هدف یک عکاس به غیر از ثبت تصویر، افزایش ارتباط و مهارت های ویژه آن است. این امر باید به نتیجه ای به نام شخصیت شناسی منتهی شود. یک عکاس باید با سوژه خود ارتباط بگیرد. این نگاه در هنر، قالبی از نظر می باشد که هدف آن ارتباط و ایجاد هماهنگی میان علم و هنر است. (عکاسی حرفه ای)
  • یک اثر هنری زمانی جلوه گر خواهد بود که علاوه بر کنترل قوانین هنری و علمی، در آن روح هنرمند دیده شود. درواقع اثر هنری خود هنرمند است. همین واضح و شفاف است که وقتی مخاطب با یک اثر (خواه یک عکس خواه یک مجسمه) ارتباط بگیرد و در برابر آن بایستد و نگاه گیرایی را به اثر کند. در این صورت می توان گفت که یک هنرمند کار خود را انجام داده است. 

چگونه عکس های خلاقانه به وجود آوریم؟

یک عکاس باید بداند برای خلق یک اثر زیبا چه مراحلی از ابتدا تا انتها باید انجام دهد. این فرآیند تجربه ای بس گوارا را به هنرمند می دهد. سختی کار، کوشش، فعالیت هم زمان، دانش و …. همه مراحل و مراتبی است که یک عکاس می تواند برای خاص بودن انجام و اجرا کند. یادگرفتن انواع مختلف عکاسی و تکنیک های آن برای ورود به این حرفه ضرورت دارد.

عکاس حرفه ای شویم؟
عکاس حرفه ای شویم؟

دوره های عکاسی (عکاسی حرفه ای) در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره (چگونه عکاس حرفه ای شویم؟)

مدرک دوره فیلم و صدا و سینمای دیجیتال و مدرک دوره های عکاسی (عکاسی حرفه ای) مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۳-مرداد-۱۴۰۰