کلاس آنلاین اسکیس و راندو (دوره غیر حضوری Sketch & Rando)

کلاس آنلاین اسکیس و راندو

کلاس آنلاین اسکیس و راندو (دوره غیر حضوری Sketch & Rando): با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن دنیای امروز و همچنین وجود سیستم های هوشمند در تمامی حوزه های علمی و کاری، جای تعجب نیست که معماری نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته باشد. اما ممکن است برای شما این سوال پیش آید که آیا هنوز استفاده از تکنیک های دستی در رشته معماری کاربرد دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیج معماری نمی تواند منکر این موضوع شود که یک معمار همیشه برای نشان دادن طرح های ذهنی خود باید از تکنیک ها و روش های دستی استفاده کند.

از تکنیک ها و روش های دستی در معماری می توان به اسکیس و راندو اشاره کرد. حال منظور از اسکیس و راندو چیست؟ اسکیس و راندو چه ویژگی ها و قابلیت هایی دارند؟ Sketch & Rando در چه زمینه هایی مورد استفاده قرار می گیرند؟ و …. نمونه از سوالاتی است که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کند. بنابراین در این مقاله قصد داریم شما را با اسکیس و راندو آشنا کرده و مطالبی را در زمینه کلاس آنلاین اسکیس و راندو (دوره غیر حضوری Sketch & Rando) ارائه دهیم. 

کلاس آنلاین اسکیس و راندو
کلاس آنلاین اسکیس و راندو

راندو چیست؟

راندو، به معنای تنظیم محصول نهایی یا فرآورده می باشد. در واقع رندر باید به گونه‌ ای باشد که مخاطب بتواند ارتباط درستی برقرار نماید. در رابطه با استفاده از راندو باید به نکات مهمی توجه کرد. شما را در ادامه با چند نمونه از نکات مهم در زمینه راندو آشنا خواهیم کرد. (دوره غیر حضوری Sketch & Rando)

نکاتی در رابطه با راندو
  • در هنگام استفاده از راندو سعی کنید از رنگ و لعاب کاری اضافه استفاده نکنید. 
  • در راندو بهتر است تا حد ممکن از مداد، پاک کن و خط کش f خودکار استفاده نکنید. 
  • ماژیک های خشک شده خود را دور نریزید. 
  • برای رسم خطوط، بهترین مورد استفاده از خود نویس می باشد. 
  • در صورتی که به تازگی راندو کردن را شروع کرده اید، بیشتر از ماژیک سیاه استفاده کنید. همچنین بهتر است در ابتدای کار از ۵ ماژیک استفاده کنید تا بتوانید در این صورت کار با ماژیک ها را یاد بگیرید. (کلاس آنلاین اسکیس و راندو)
  • به هیچ عنوان برای انجام ترسیم، ابتدا از مداد و سپس از خوش نویس استفاده نکنید. چرا که این کار سبب از بین رفتن اعتماد به نفس شما خواهد شد. 
  • و …..

آشنایی با اسکیس

اسکیس‌ (Sketch)، به معنای طراحی سریع با دست با بیان ایده و خلاقیت می باشد. در واقع اسکیس بیانگر سلسله تفکرات یک معمار می باشد. در واقع هدف از اسکیس، ارائه طرح به کارفرما قبل از نهایی کردن آن می باشد. بنابراین در آخر یک معمار برای این که بتواند اسکیس های مناسبی را طراحی کند، بهتر است به نکات زیر توجه کرده و آن ها رعایت کند:

عدم خم کردن و یا حرکت دادن مچ دست یا آرنج (دوره غیر حضوری Sketch & Rando)
  • نکته ای که باید در هنگام ایجاد اسکیس به آن توجه شود، این است که یک معمار در هنگام طراحی نباید مچ دست و یا آرنج خود را حرکت دهد. بلکه باید مچ دست و آرنج را در یک زاویه راحت قرار داده و سپس نوک مداد را به آرامی حرکت دهد. 
استفاده از خطوط متنوع در اسکیس
  • سعی کنید در طراحی اسکیس از خط های مختلف از جمله خطوط ضخیم و نازک و همچنین از نور و سایه های مختلف استفاده کنید. در این صورت می توان اسکیس های طراحی شده توسط خطوط صاف و طرح های خسته کننده و بی روح را به طرح هایی بسیار جذاب تبدیل کرد. (کلاس آنلاین اسکیس و راندو)
ایجاد طرح های اسکیس بدون لکه
  • در هنگام ایجاد طرح های اسکیس، نباید اجازه داد که لکه ها سبب خراب شدن طرح شوند. برای جلوگیری از این کار بهتر است از یک کاغذ و یا دستمال در زیر دست خود استفاده کنید. 
اضافه کردن بافت به طرح های اسکیس
  • برای بهتر شدن طرح ها، می توان با استفاده از آبرنگ در طرح های اسکیس، نقاشی و یا بافت های خاصی را اضافه کرد. در این صورت می توان با این بافت ها یک طرح اسکیس پر جنب و جوش و خلاقانه ای را طراحی کرد. (آموزش مجازی اسکیس و راندو)
استفاده از عناصر مختلف در طراحی های اسکیس
  • از راهکار های موثر برای جذاب شدن طرح های اسکیس، استفاده از عناصر مختلف نظیر درختان و گیاهان در طراحی می باشد. 
نگاه کردن به طرح اسکیس از زاویه معکوس
  • سعی کنید طرح اسکیس خود را از زوایه معکوس نگاه کنید. برای این کار کافی است که طرح اسکیس را بر روی یک کاغذ کپی ترسیم کنید تا بتوانید آن را از زاویه معکوس مشاهده کنید. در این صورت شما می توانید خطا های طرح خود را پیدا کرده و طرح را بهبود بخشید. (دوره غیر حضوری Sketch & Rando)
به دست گرفتن کنترل اسکیس (آموزش مجازی اسکیس و راندو)
  • با قرار دادن دست خود در انتهای مداد می توانید طراحی اسکیس را با کنترل و دقت بیشتری انجام دهید. در این صورت می توانید کنترل اسکیس را به دست بگیرید و طرح های بسیار زیبا و بی نظیری را ایجاد کنید.

کلاس آنلاین اسکیس و راندو در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، علاوه بر برگزاری دوره های حضوری اسکیس و راندو، این شرایط را برای علاقه مندان به یادگیری اسکیس و راندو ایجاد کرده است. که افراد بتوانند در کلاس آنلاین استیس و راندو شرکت کرده و مهارت و دانش لازم در این زمینه را به صورت مجازی فرا گیرد. لازم به ذکر است که در پایان دوره، هنرجو می تواند مدرک دوزبانه و بین المللی دوره غیر حضوری Sketch & Rando را از مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، دریافت کند.

معرفی مدارک پایان دوره غیر حضوری Sketch & Rando

مدرک دوره کلاس آنلاین اسکیس و راندو مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند. (آموزش مجازی اسکیس و راندو)

کلاس آنلاین اسکیس و راندو
کلاس آنلاین اسکیس و راندو

دوره های مربوط به دپارتمان معماری در مجتمع فنی تهران

رضا شریفی ۲۳-بهمن-۱۴۰۲