کلاس تخصصی عکاسی (تحلیل عکس، عکاسی دیجیتال، روتوش عکس)

کلاس تخصصی عکاسی

کلاس تخصصی عکاسی (تحلیل عکس، عکاسی دیجیتال، روتوش عکس): عکاسی هنری است که چه افراد غیر حرفه ای و چه افراد حرفه ای در طول زندگیشان حداقل یکبار از تکنیک های آن استفاده کرده اند. هر چند لازم است بدانید هر فردی که عکاسی کند، صرفاً عکاس نام ندارد. در واقع زمانی می توان به یک نفر عکاس گفت که از دانش و مهارت های تخصصی لازم در زمینه هنر عکاسی برخوردار باشد. به طور کلی امروزه هنر عکاسی به یک منبع کسب درآمد تبدیل شده است و این موضوع را می توان دلیل بر افزایش تقاضای یادگیری این هنر دانست. از این رو در ادامه مقاله قصد داریم شما را با مهارت ها و دانش آموزش عکاسی، تحلیل عکس، عکاسی دیجیتال، روتوش عکس و … آشنا کرده و مطالبی را در زمینه کلاس تخصصی عکاسی بیان کنیم. 

کلاس تخصصی عکاسی
کلاس تخصصی عکاسی

در هنگام عکاسی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • توجه به نقطه کانونی

هنگام عکاسی باید به نسبت کادر و سوژه توجه کرد تا بتوان مطابق با آن یک نقطه کانونی مناسب  عکس در نظر گرفت. 

  • توجه به هدف عکاسی (آموزش عکاسی)

در هنگام عکاسی باید به این موضوع توجه کرد که هدف از عکاسی چیست؟ چرا که عکاسان با توجه به هدف مراحل عکاسی خود را تنظیم می کنند. 

  • توجه به پیش زمینه عکس

از آنجایی که پیش زمینه در عکس از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو لازم است که یک عکاس به پیش زمینه سوژه توجه کند. 

  • توجه به فاصله

یک عکاس باید نسبت به فاصله خود از سوژه دقت کند. در واقع لازم است که فاصله را طوری تعیین کند که کادر برای سوژه متناسب باشد. (کلاس تخصصی عکاسی)

  • توجه به نورپردازی

نورپردازی یک اصل مهم در عکاسی می باشد. به طور کلی لازم است بدانید که در عکاسی دو منبع برای نورپردازی وجود دارد که شامل منبع نورطبیعی و منبع نور مصنوعی می باشد. که عکاسان می توانند با توجه به موقعیت عکاسی خود، منبع نور مناسب را انتخاب کنند. 

  • توجه به کادربندی

در واقع لازم است بدانید که کادر بندی به نحوه صحیح در دست گرفتن دوربین بستگی دارد. و در این میان لازم است بدانید که توانایی کادربندی صحیح یکی از عوامل تاثیر گذار در عکاسی می باشد. 

  • توجه به زوایای مختلف عکاسی

سعی کنید در هنگام عکاسی از زوایای مختلف سوژه عکس بگیرید. در این صورت می توانید عکس های متفاوتی را به نمایش بگذارید. 

  • توجه به اشکال مختلف گرفتن دوربین

تلاش کنید با گرفتن دوربین در زوایای مختلف از جمله افقی، عمودی، پرتره و … عکس های خاص تری را به ثبت برسانید. 

  • توجه به استفاده و یا عدم استفاده از فلش

سعی کنید تا حد امکان از فلش استفاده نکنید. اما به طور کلی لازم است بدانید تنها در زمانی لازم است از فلش استفاده کنید که هیچ منبع نوری وجود نداشته باشد. 

  • توجه به ISO 

به تنظیمات ISO توجه کنید. (لازم است بدانید که ISO تعیین کننده میزان حساسیت دوربین به نور است)

معرفی انواع گرایش های عکاسی

  • عکاسی منظره

در این نوع عکاسی، از طبیعت های مختلف با استفاده از تکنیک های مخصوص در این زمینه عکسبرداری می شود. 

  • عکاسی حیات وحش

یکی دیگر از گرایش های جذاب در عکاسی، عکاسی حیات وحش است. در این گرایش عکاس لازم است علاوه بر مهارت های عکاسی، از مهارت های میدانی نیز برخوردار باشد. به این منظور که بتواند شناختی از رفتار حیوانات داشته باشد و به آن ها نزدیک شود. (کلاس تخصصی عکاسی)

  • عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو نوعی عکاسی از سوژه در فاصله نزدیک است. در عکاسی ماکرو عکاس از موجودات زنده از جمله حشرات عکسبرداری می کنند. 

  • عکاسی زیر آب

یکی از جذابترین گرایش های عکاسی، عکاسی زیر اب می باشد. در این روش لازم است علاوه بر مهارت های عکاسی، از مهارت های غواصی نیز برخوردار بود. در این گرایش عکاسان می توانند تصاویر جذابی را از جانداران، آبزیان، غار های آبی، اقیانوس و …. به نمایش بگذارند.  

  • عکاسی نجوم

در عکاسی نجوم عناصر مختلفی را از جمله وقایع آسمانی، نجومی، آسمان در شب، ستاره های کم نور، سحابی ها، کهکشان ها و …. عکسبرداری می کنند.

  • عکاسی پرتره 

این عکاسی مخصوص شخص و یا گروهی از افراد می باشد. به این منظور که در عکاسی پرتره از چهره اشخاص عکسبرداری می شود. 

  • عکاسی مستند (آموزش  عکاسی)

در عکاسی مستند، اخبار و یا اطلاعاتی را به صورت تصویر به نمایش می گذارند. در این گرایش حتی می توان از زندگی روزمره نیز عکسبرداری کرد. (آموزش عکاسی)

  • عکاسی ورزشی

از عکاسی ورزشی به منظور تبلیغ ورزش و یا ساخت برند تجاری استفاده می شود. در واقع گرایش عکاسی ورزشی در عکسبرداری روزنامه ها و خبر گزاری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

  • عکاسی خیابانی

عکاسی خیابانی به منظور شکار لحظه هاست. در عکاسی خیابانی لازم است که از سوژه ها به صورت اتفاقی عکسبرداری کرد. البته لازم است بدانید که برای عکاسی خیابانی باید تکنیک ها و روش های خاصی را پیاده سازی کرد. 

بازار کار عکاسی چگونه است؟

بسیاری از افرادی که قصد دارند در حرفه عکاسی شروع به فعالیت کنند، نگران بازارکار و آینده شغلی این حرفه می باشند. اما لازم است بدانید که به دلیل ورود هنر عکاسی در بیشتر کسب و کار ها، فرصت های شغلی متعددی برای عکاسان به وجود آمده است. از موقعیت های شغلی مختلف عکاسی می توان به عکاسی صنعتی، تبلیغاتی، خیابانی، عکاس مجالس و ….. اشاره کرد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که امروزه بازار کار عکاسی پررونق بوده و افراد با حرفه ای شدن در این زمینه می توانند درآمد بالایی را به دست آورند. (آموزش عکاسی)

کلاس تخصصی عکاسی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

در صورتی که قصد دارید به صورت جدی حرفه عکاسی را شروع کرده و وارد بازار کار در این حرفه شوید، ما به شما شرکت در کلاس های تخصصی عکاسی در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد را پیشنهاد می کنیم. چرا که شما با شرکت در این دوره، دانش و مهارت های لازم در حرفه عکاسی را از مقدماتی تا پیشرفته آموزش دیده و در واقع با انواع گرایش های عکاسی از جمله عکاسی تبلیغاتی، عکاسی خیابانی، عکاسی صنعتی، عکاسی ماکرو، عکاسی طبیعت و …. آشنا خواهید شد. 

کلاس تخصصی عکاسی
کلاس تخصصی عکاسی

دوره های تخصصی عکاسی مجتمع فنی تهران (میرداماد)

مدارک پایان دوره کلاس تخصصی عکاسی

مدرک دوره آموزش عکاسی مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند. 

رضا شریفی ۲۱-بهمن-۱۴۰۲