کلاس های مقدماتی تا پیشرفته نسخه پیچی (دوره پیشرفته تکنسین داروخانه)

کلاس های مقدماتی تا پیشرفته نسخه پیچی

کلاس های مقدماتی تا پیشرفته نسخه پیچی (دوره پیشرفته تکنسین داروخانه)

کلاس های مقدماتی تا پیشرفته نسخه پیچی (دوره پیشرفته تکنسین داروخانه): همه شما وقتی وارد داروخانه میشوید افرد مختلفی را مشاهده میکنید که به همراه دکتر داروساز مشغول به فعالیت هستند. این افراد تکنسین داروخانه و یا نسخه پیچ می باشند که دوره های تخصصی و آکادمیک مربوط به این تخصص را گذرانده اند. ممکن است افراد عادی تصور کنند که دکتر داروساز و تکنسین داروخانه یا یکدیگر چندان تفاوتی ندارند. اما باید بدانید دکتر داروساز توانایی ترکیب داروها و مقدار آن ها را دارد اما تکنسین داروخانه تنها قادر است یک سری از وظایف عمومی را انجام دهد. در این مقاله شما را بیشتر با شغل تکنسین داروخانه و دوره پیشرفته تکنسین داروخانه آشنا میکنیم.

"<yoastmark

تکنسین داروخانه یا نسخه پیچ به چه کسی میگویند؟

تکنسین داروخانه یکی از افرادی است که نقش مهم و اساسی در داروخانه ها ایفا میکند. در واقع شخصی که در این حرفه تخصص دارد در کنار دکتر داروساز فعالیت کرده و داروهای موجود در نسخه بیمار را آماده میکند. ممکن است در داروخانه ها و با توجه به اینکه تمامی پرسنل لباس سفید میپوشند تشخیص دکتر داروساز و تکنسین داروخانه دشوار باشد. اما باید بدانید تفاوت های اصلی و اساسی میان وظایف این دو شخص وجود دارد. به طور کل باید بدانید تکنسین داروخانه وظیفه و نقش مهم و غیر قابل انکاری در داروخانه بر عهده دارد. و باید وظایف خود را تحت نظر دکتر داروساز انجام دهند. (دوره پیشرفته تکنسین داروخانه)

آیا همه افراد میتوانند وارد حرفه نسخه پیچی شوند؟ (دوره پیشرفته تکنسین داروخانه)

سوالی که ذهن بسیاری از علاقه مندان به نسخه پیچی را مشغول کرده است این می باشد که آیا همه افراد میتوانند نسخه پیچ شوند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت برای ورود به شغل نسخه خوانی نیاز به داشتن مدرک تحصیلی خاصی نمی باشد و افراد با مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن نیز می توانند به این حرفه ورود کنند.(کلاس مقدماتی نسخه پیچی)

داروسازی دانشی پیچیده و گسترده می باشد از این رو یک تکنسین داروخانه برای اینکه بتواند داروها را بشناسد، با چگونگی مصرف آن ها آگاه باشد و از تاثیر داروها با خبر باشد باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم را داشته باشد، با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشد، توانایی کار با نرم افزار آفیس را داشته باشد، در دوره تخصصی نسخه خوانی شرکت کرده و مهارت های لازم را به دست آورد. علاوه بر این فردی که قصد دارد در این حرفه مشغول باشد باید بسیار با دقت و حساس باشد چرا که کوچکترین اشتباه در این حرفه عوارض جبران ناپذیری بر جان بیمار به همراه دارد.

مهارت های مورد نیاز برای ورود به حرفه نسخه خوانی

مهارت خدمت دهی
  • وظایف تکنسین داروخانه به گونه ای است که مدت زمان طولانی با بیمار و افراد مختلف در ارتباط است. از این رو باید قادر باشد با رعایت ادب با مشتری صحبت کند، به او کمک کنند و به طور کل توانایی برقراری ارتباط صحیح را داشته باشد.
مهارت جزئی‌نگری
  • این نکته که در داروخانه وظایف اصلی و تخصصی بر عهده دکتر داروساز است درست اما تکنسین داروخانه نیز باید دقت بالایی داشته باشد و در رابطه با داروهای موجود در نسخه جزئی نگر باشد. چرا که در این حرفه انجام اشتباه ممکن است جان بیمار را به خطر بیندازد. (دوره پیشرفته تکنسین داروخانه)
مهارت شنیداری(کلاس مقدماتی نسخه پیچی)
  • فردی که به عنوان تکنسین داروخانه فعالیت میکند باید بتواند در اتباط مناسبی با دکتر داروساز باشد و بتواند دستورات و توصیه ای او را به خوبی گوش دهد و اجرا کند. علاوه بر دکتر داروساز تکنسین داروخانه باید بتواند به درستی به بیماران و مراجعه کنندگان گوش دهد از این رو دیگر مهارت ضروری برای ورود به حرفه نسخه خوانی مهارت شنیداری می باشد.
مهارت ریاضی
  • تکنسین داروخانه به طور دائم با قرص ها و داروهای مختلف و شمارش آن ها در ارتباط است. از این رو باید از مهارت ریاضی و دقت بالایی برخوردار باشد. و درک مناسبی از مفاهیم ابتدایی ریاضی داشته باشد.
مهارت مدیریت و سازمان‌دهی
  • یک تکنسین داروخانه وظایف متعددی بر عهده دارد از این رو باید قادر باشد بین وظایف و مسئولیت های مختلف خود تعادل برقرار کند و آن ها را مدیریت نماید در این صورت متیواند تمامی وظایف محوله را به درستی انجام دهد و به بیماران و مشتریان نیز کمک نماید.

وظایف نسخه پیچ

  • گرفتن نسخه از بیمار
  • خواندن نسخه
  • پیدا کردن و جمع کردن داروهای موجود در نسخه بیمار
  • تحویل دارو به بیماران
  • نوشتن ساعت و نحوه مصرف دارو روی برچسب یا لیبل طبق نسخه پزشک(کلاس مقدماتی نسخه پیچی)
  • ارائه اطلاعات به بیمار در رابطه با دارو، تداخلات دارویی، چگونگی مصرف و عوارض احتمالی
  • (دوره پیشرفته تکنسین داروخانه) کنترل انبار داروها و جبران کمبود ها، بررسی تاریخ انقضای داروها، اطلاع از چگونگی نگه داری داروها و …
  • سفارش دادن کمبود های دارویی موجود در انبار و یا داروهای جدید و چیدن آن در قفسه های مربوطه
  • کمک کردن به دکتر داروساز در تولید داروها
  • دریافت هزینه از بیمار
  • ثبت کردن اطلاعات بیمار، اطلاعات دارویی و انجام خدمات مرتبط با بیمه
  • ارائه مشاوره به بیماران در رابطه با مسائل عمومی مانند وسایل ارایشی بهداشتی، داروهای گیاهی و …
  •  مشخص کردن زمان ملاقات بین بیماران و دکتر داروساز در موارد تخصصی 
  • و ….

موقیعت های شغلی تکنسین داروخانه

  •  فعالیت در داروخانه‌ها و دراگ استورهای مختلف (دوره پیشرفته تکنسین داروخانه)
  • فعالیت در بیمارستان‌ها
  • شروع به کار به عنوان پرستار خانگی یا پرستار آسایشگاه
  • فعالیت به عنوان فروشنده و بازاریاب محصولات دارویی
  • همکاری با سازمان‌های بهداشتی و مراقبتی

"<yoastmark

دوره پیشرفته تکنسین داروخانه

در این مقاله اطلاعات مختصری در رابطه با حرفه تکنسین داروخانه در اختیارتان قرار دادیم. این حرفه به دلیل درآمد و بازار کار عالی و پرستیژ کاری در دنیای امروز طرفداران بسیاری را به خود جذب نموده است. اما لازم است بدانید برای موفقیت در این حرفه داشتن مهارت و تخصص لازم ضروری می باشد. شرکت در کلاس های مقدماتی تا پیشرفته تکنسین داروخانه و دریافت مدرک معتبر یکی از راه های کسب تخصص در این شاخه می باشد.

یکی از بهترین آموزشگاه تکنسین داروخانه (آموزش نسخه پیچی)، مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد می باشد. شرکت در این دوره ها تمامی تخصص های لازم را به شما آموزش میدهد و کمک میکند همانند یک فرد حرفه ای وارد بازار کار شوید. با شرکت در کلاس های تخصصی نسخه خوانی در این مجموعه مدرک معتبر و دوزبانه دریافت میکنید که یک مورد عالی در رزومه شما محسوب می شود و ورود به بازار کار را نیز به راحتی امکان پذیر خواهد کرد.

ثبت نام دوره های دپارتمان دانش و سلامت

معرفی مدارک پایان دوره (کلاس مقدماتی نسخه پیچی)

مدرک دوره آموزش نسخه پیچی مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۳۱-اردیبهشت-۱۴۰۱