گریم و متعادل سازی صورت

گریم و متعادل سازی صورت

گریم و متعادل سازی صورت(متعادل سازی چهره): گریم کلمه ای فرانسوی به معنی تغییر در چهره و اعضای بدن است. و گریم در واقع متعادل سازی اجزای صورت با یکدیگر، پوشاندن نقاط ضعف و برجسته کردن نقاط قوت صورت است. هدف اصلی از گریم کردن، بهتر شدن نسخه ی اصلی صورت است. بدین معنا که تغییرات باید به گونه ای باشد که با چهره ی اصلی فرد، تفاوت بنیادی نداشته باشد و فرد را تبدیل به شخص دیگری نکند.(دپارتمان آموزش فیلم و صدا و سینمای دیجیتال)

گریم و متعادل سازی صورت چیست؟(متعادل سازی چهره)

گریم متعادل سازی یا همان چهره پردازی شامل خود آرایی، پاک سازی پوست، گریم عروس و … است. با استفاده از هنر گریم، می توان عیوب و مشکلات موجود در صورت را کم و یا حذف نمود و موارد مثبت صورت را نمایان تر کرد. گریم متعادل سازی دارای اصول و تکنیک هایی است که در ادامه به توضیح آن ها پرداخته می شود. اما اصلی ترین تکنیک گریم متعادل سازی، کانتورینگ (تیره کردن) و هایلایتینگ (روشن کردن) است.

آموزش گریم متعادل سازی
آموزش گریم متعادل سازی

تکنیک های گریم متعادل سازی صورت (متعادل سازی چهره)

  • گام اول: آماده سازی و زیر سازی پوست

در مرحله ی اول می بایست صورت را از هرگونه آلودگی، پاک سازی کرد. پاک سازی پوست باید، با استفاد از پاک کننده های مخصوص آن پوست صورت گیرد تا پوست کاملا تمیز شود. بعد از پاکسازی، نوبت به آبرسانی و رطوبت رسانی پوست می رسد. در ابتدا باید با کرم های آبرسان، تمام پوست را پوشاند و سپس بر روی آن یک لایه مرطوب کننده قرار داد تا آبرسان کاملا به پوست نفوذ کند.

  • گام دوم: تصحیح عیوب (کاموفلاژ)

وجود آکنه، لک، کک و مک، خال، ماه گرفتگی، جوش های عمیق و … برای گریم، باید پوشانده شوند. به روش پوشاندن این عارضه ها، کاموفلاژ گفته می شود. از پلت های کرمی و کانسیلر ها در تناژ های رنگی مختلف برای تصحیح عیوب صورت استفاده می شود. انتخاب رنگ مناسب تصحیح، برای هر نوع پوست در این مرحله، از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • گام سوم: متعادل سازی ابرو ها(متعادل سازی چهره)

در واقع هیچ دو ابرویی را نمی توان یافت که عینا کپی یکدیگر باشند. ابرو ها می توانند شبیه یکدیگر باشند و کاملا باهم قرینه نیستند. عواملی که باعث بر هم خوردن قرینگی ابرو ها می شود شامل: افتادگی یا قوس بیش از حد، ریزش در قسمت تاج ابرو، کوتاهی طول ابرو و … می شود. یک گریمور باید بتواند نواقص ابرو ها را اصلاح کند و دو ابرو را در قرینه ترین و شبیه ترین حالت ممکن خود قرار دهد.

  • گام چهارم : کانتور و هایلایت

در عمل کانتورینگ نقاط مثبت صورت برجسته و نقاط ضعف صورت، پنهان می شود. باید از رنگی که از پوست تیره تر است استفاده شود و از آن در نقاطی که می خواهیم فرو رفتگی ایجاد کنیم و یا اندازه ی آن را کوچک تر کنیم، استفاده کنیم. برای مثال در زیر گونه ها و قسمت هایی از پیشانی و …

عمل هایلایتیگ درست در نقطه ی مقابل کانتورینگ قرار دارد و از آن برای برجسته سازی استفاد می شود. برای مثال: در قسمت بالایی گونه ها ویا تیغه ی بینی و …

  • گام پنجم: متعادل سازی چشم

در متعادل سازی چشم ها، روش سایه زدن از اهمیت بالایی برخوردار است. شناخت فرم های مختلف چشم و انتخاب سایه ی مناسب برای پوشاندن نقاط ضعف چشم، اصلی ترین مرحله ی آرایش چشم است.

  • گام ششم: متعادل سازی لب

متعادل سازی لب شامل کانتورینگ و هایلایتینگ لب می شود. با استفاده از تکنیک های کانتورینگ و هایلایتینگ می توان لب را درحالت و فرم دلخواه خود قرار داد.

دوره گریم متعادل سازی
دوره گریم متعادل سازی

شناخت مدل های مختلف صورت

متعادل سازی چهره: صورت ها مدل ها و فرم های مختلفی دارند و هر کدام دارای نقاط مثبت و منفی هستند. تکنیک کانتورینگ و هایلایتینگ به کمک گریمور ها می آید تا بتوانند از طریق آن، چهره را در موزون ترین و متناسب ترین حالت خود، قرار دهند. انواع مدل های صورت عبارتند از: فرم بیضی، فرم مستطیلی، فرم مربعی، فرم گرد، فرم قلبی، فرم مثلثی و فرم لوزی.

گریم و متعادل سازی صورت
گریم و متعادل سازی صورت

دوره آموزش گریم متعادل سازی (متعادل سازی چهره)

دوره ی آموزش گریم در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، دوره ای کامل و جامع شامل: آموزش متعادل سازی صورت و دیگر اجزای آن، خود آرایی و کانتورینگ است. مهارت آموزان این دوره، بعد از اتمام آموزش می توانند وارد بازار کار سینما و تلویزیون در حوزه ی گریم شوند و به عنوان دستیار گریمور فعالیت کنند.

رضا شریفی ۲-بهمن-۱۴۰۲