یادگیری تحلیل تکنیکال

یادگیری تحلیل تکنیکال

یادگیری تحلیل تکنیکال: سرمایه گذاری در بازار های مالی امروزه به یکی از تکنیک های سرمایه گذاری پر طرفدار تبدیل شده است. طوری که اکثر افراد قصد دارند سرمایه خود را در این بازار ها سرمایه گذاری کنند. اما سوالی که ممکن است برای شما پیش آید، این است که آیا تمامی افراد می توانند در بازار های مالی سرمایه گذاری کنند؟ در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که تمامی افراد در هر مقطع تحصیلی می توانند در بازار های مالی سرمایه گذاری کنند. اما شرط موفق شدن در این بازار ها و کسب سود های کلان، برخورداری از دانش و مهارت های مربوط به سرمایه گذاری می باشد. (اهمیت یادگیری تحلیل تکنیکال برای ورود به بازار های مالی) 

هر فردی که قصد سرمایه گذاری در بازار های مالی را دارد، باید علاوه بر آگاهی از بازار مد نظر، در زمینه تحلیل بازار نیز مهارت کافی داشته باشد. به طور کلی برای تحلیل بازار، روش ها و تکنیک های متعددی وجود دارد. اما در این میان دو تحلیل تکنیکال و بنیادی از جمله مهم ترین روش هایی هستند که امروزه تمامی سهامداران به منظور تحلیل بازار و خرید و فروش سهم از آن استفاده می کنند. بنابراین در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با تحلیل تکنیکال آشنا کرده و مطالبی را در این زمینه بیان کنیم.

آشنایی با تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال یکی از تحلیل های مهم و ضروری برای سرمایه گذاری در بازار بورس می باشد که می توان آن را پیش نیازی برای ورود به این بازار ها دانست. از این تحلیل برای بررسی و پیش بینی حرکت قیمت در آینده استفاده می کنند. در تحلیل تکنیکال از ابزار های مختلفی استفاده میگردد که سرمایه گذاران با کمک این ابزارها روند حرکت قیمت ها را بررسی کرده و قادر به ارائه پیش بینی دقیق از وضعیت آینده بازار خواهند بود. این تحلیل با استفاده از ابزار های زیادی صورت می گیرد اما از مهم ترین این ابزار های می توان به نمودار های قیمتی و الگو های قیمتی اشاره کرد. 

"<yoastmark

سه اصل مهم در تحلیل تکنیکال 

قیمت بیانگر همه چیز است.

  • بسیاری از تحلیل گران تکنیکال معتقدند که تحرکات قیمتی می تواند نشان دهنده رفتار و روند سهم باشد. 

قیمت در روند نمودار حرکت می‌ کند.

  • تحلیلگران تکنیکال معتقدند که قیمت‌ ها در روند های کوتاه‌ مدت، میان‌ مدت و بلند مدت، حرکت و روند های گذشته را تکرار می‌ کنند. در واقع قیمت ها روند خاص خود را دارد. 

گذشته تکرار خواهد شد.

  • تحلیلگران تکنیکال معتقدند که نمودار سهم، روند های قیمتی خود را تکرار می‌ کنند.

چرا تحلیل تکنیکال؟

  • از ابزار ها و روش های تحلیل تکنیکال می توان در تمامی بازار های مالی از جمله فارکس، ارز دیجیتال، بورس و … استفاده کرد. 
  • از تحلیل تکنیکال می توان در بازه های زمانی مختلف استفاده کرد. 
  • با کمک تحلیل تکنیکال میتوان روند تغییر قیمت را پیش بینی کرد.
  • تحلیل تکنیکال در دریافت بهترین ورود و خروجی برای سرمایه گذاران اوراق بهادار موثر خواهد بود.
  • با استفاده از تحلیل تکنیکال می توان با سرعت بیشتری نسبت به خرید و فروش سهم تصمیم گیری کرد. 
  • تحلیل تکنیکال دارای ابزارهای مختلفی می باشد که در تحلیل هر سهم مورد استفاده قرار می گیرد.
  • امکان یادگیری تحلیل تکنیکال و تمامی روش ها و ابزار های آن را می توان کار آسان و ساده ای دانست. 
  • با استفاده از تحلیل تکنیکال می توان سودآوری سرمایه گذاری را افزایش داد. 
  • با یادگیری تحلیل تکنیکال می توان بازار هایی با حجم معاملات بالا و نقدینگی بالا را تحلیل کرد. 
  • تحلیل تکنیکال امکان آزمایش تمامی نتایج و شاخص ها را طبق تاریخ به دست آمده را فراهم می کند تا از نتیجه ان اطمینان حاصل شود.
  • و ….

انواع ابزار های کاربردی در تحلیل تکنیکال

مهم ترین نمودار ها در تکنیکال کدام است؟

نمودار خطی
  • نمودار خطی یکی از ساده ترین نمودار های تکنیکال می باشد. که با استفاده از آن می توان قیمت های پایانی سهام در یک دوره خاص را ردیابی کرد. از آنجایی که این نمودار قیمت های پایانی را نشان می دهد، از این رو اطلاعات زیادی در مورد حرکت قیمت های داخل روز نشان داده نمی شود. در نمودار خطی هر قسمتی که در آن قیمت بسته شده، با یک نقطه نشان داده می شود. و این نقاط توسط خط هایی به هم متصل می شوند تا نمایش گرافیکی را بدست آورند. (یادگیری تحلیل تکنیکال)
میله ای
  • نمودار میله ای کاملاً شبیه نمودار خطی است. اما با این تفاوت که نمودار میله ای اطلاعات بسیار بیشتری را ارائه می دهد. در واقع نمودار میله ای علاوه بر ارائه جزئیات بیشتر، میزان نوسانات را نیز نشان می دهد.
نمودار شمعی (کندلی)
  • از جمله محبوب ترین نمودار تکنیکال، نمودار شمعی می باشد که از متداول ترین روش برای نشان دادن حرکت قیمت در نمودار است. علت نامگذاری این نمودار این است که روند حرکت قیمت در این نمودار به صورت شمعدان می باشد. به این صورت که بالاترین نقطه شمعدان، بیشترین قیمت معامله در آن زمان را نشان می دهد و بر عکس.

یادگیری تحلیل تکنیکال در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد، از جمله مجموعه هایی است که دوره های بورس را به صورت پکیج برگزار کرده و در این پکیج اصول سرمایه گذاری در بورس، یادگیری تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و مدیریت پرتفوی را آموزش می دهد. در واقع افراد می توانند با شرکت در این دوره ها صفر تا صد مباحث مربوط به سرمایه گذاری را آموزش دیده و درآمد و سود بیشتری را از این بازار ها کسب کنند. (خرید دوره تحلیل تکنیکال)

"<yoastmark

دوره های بورس در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره

مدرک یادگیری تحلیل تکنیکال مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۲-اسفند-۱۴۰۲