انتخاب و خرید دوربین مناسب

انتخاب و خرید دوربین مناسب- مجتمع فنی تهران

دوره عکاسی

کلاس های آموزش عکاسی عملی و کاربردی

کلاس های عملی و کاربردی

بهترین اساتید عکاسی ایران

با حضور اساتید مجرب

آموزش 0 تا 100 عکاسی در مجتمع فنی تهران

آموزش ۰ تا ۱۰۰ عکاسی

دوره عکاسی با مدرک بین المللی

با اعطای مدرک بین المللی

 

انتخاب درست دوربین با سنسور مناسب

انتخاب و خرید دوربین مناسب: امروزه پیشرفت های چشم گیری در فناوری ساخت سنسور، هم در بخش تولیدکنندگان و هم در روشهای ثبت اطلاعات تصویری روی سنسور به وجود آمده است. نتیجه این شده که دوربین های مختلف برای ثبت تصاویر در نور کم نتیجۀ یکسانی نداشته باشند.
زیرا مقوله ای به نام نویز که هنگام عکاسی در نور کم و یا ISO بالا اتفاق می افتد، آزاردهنده است. و حقیقت اجتناب ناپذیر این است که بهترین راه برای تضمین تصاویر با نویز کمتر در تنظیمات ISO بالا، خرید یک دوربین مناسب است.
اما، همان طور که میدانید یک دوربین آخرین مدل قیمت بالایی دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت. شاید در بسیاری از موارد بتوانید با همین دوربینی که دارید هم کار کنید، اما بهترین و مؤثرترین راه حل صرف هزینۀ درست و خرید یک دوربین مناسب است.
لزومی ندارد که این جا مدلهای جدید دوربینهای دیجیتال را عنوان کنیم زیرا به سرعت تغییر می کنند و حتی در بسیاری از مواقع اصلا از این تغییر با خبر هم نمی شویم. (انتخاب و خرید دوربین مناسب)
به هرحال، آن چه اهمیت دارد دانستن تفاوت های اندازه سنسور است، امروزه بسیاری از تولیدکنندگان دوربین به سراغ تولید دوربین هایی با سنسور فول فریم (Full frame) به ابعاد ۳۶×۲۴ میلی متر رفته اند، به طوری که در رقابت با دوربینهای APS در بازار نسبتاً زیاد شده اند.
بدون آن که خیلی به مباحث فنی بپردازیم، به یاد داشته باشیم که قوانین فیزیک غیرقابل اغماض هستند. یعنی اندازۀ سنسور تأثیر مستقیمی بر اندازۀ فتوسایت های حساس به نور دارد.
چنان چه تعداد پیکسل ها در یک فرمت APS (Advance Phto System) و یک فرمت فول فریم یکی باشند، قاعدتاً اندازۀ فتوسایت ها در سنسور فول فریم بزرگ تر است و این بدان معناست که مقدار فوتون بیشتری را جذب می کنندو کمتر به نویز حساس خواهد بود. در نتیجه شما می توانید با حساسیت های زیادی مانند ۳۲۰۰ عکاسی کنید و عکسی قابل قبول داشته باشید.
مجتمع فنی تهران برگزار کنندۀ دوره عکاسی، کلاس عکاسی پیشرفته در رشته عکاسی، عکاسی دیجیتال، عکاسی هنری، عکاسی صنعتی، دوره عکاسی پیشرفته با امکان ارائه مدرک عکاسی، می باشد.

| ثبت نام دوره جامع عکاسی دیجیتال و پرتره

دپارتمان آموزش عکاسی

برگزار کننده دوره های آموزشی عکاسی توسط برترین اساتید این حوزه

| ۲۸۱۶ ۲۲۲۲ – ۰۲۱

ویژگی های یک کلاس و دوره خوب عکاسی
بهترین اساتید عکاسی در مجتمع فنی تهران

انتخاب بهترین مدل دوربین

توجه به همۀ این موارد خوب است، ولی حالا در عمل چطور باید تفاوت بین دوربین ها را فهمید؟
بدیهی است که باید در پذیرفتن ادعاهای تولیدکنندگان دوربین دقت داشته باشید، زیرا هرگز نمی شنوید که هیچ کدام از آنها حرف خود را پس بگیرند و عقب بکشند.
مراجعه به تست ها و آزمایش های بعضی از افراد حرفه ای بی غرض و مرض بهترین مرجع برای شما خواهد بود و مقایسۀ پهلو به پهلوی تصاویر بزرگنمایی شده از دوربین های مختلف به شما این امکان را می دهد که به خوبی ببینید چطور دو یا چند مدل دوربین را می توان با هم مقایسه کرد.
و سرانجام چنان که در هر کار تصویری حکم چنین است، به چشمان خود اعتماد کنید. قدم بعدی، زمانی است که انتخاب خود را انجام داده اید و به جای خرید اینترنتی قصد خرید از یک فروشگاه را دارید، در این زمان فروشنده به شما اجازۀ امتحان دوربین های دیگری را نیز می دهد.
همین کافی است تا در فروشگاه بتوانید انتخاب نهایی درست خود را انجام دهید. گاهی هم می توانید کارت حافظه را درون دوربین قرار داده و با ISO های مختلف با هر دوربین عکس بگیرید. سپس آنها را به خانه ببرید و کنار هم با یکدیگر مقایسه کنید. تفاوت هایی که در مقدار نویز وجود دارد، می تواند در انتخاب شما نقش داشته و توجه شما را جلب کند.

| ثبت نام رتوش عکس

رضا شریفی ۲۴-دی-۱۴۰۲