اهمیت ترکیب بندی و تضاد در عکاسی

اهمیت ترکیب بندی و تضاد در عکاسی- مجتمع فنی تهران

دوره عکاسی

کلاس های آموزش عکاسی عملی و کاربردی

کلاس های عملی و کاربردی

بهترین اساتید عکاسی ایران

با حضور اساتید مجرب

آموزش 0 تا 100 عکاسی در مجتمع فنی تهران

آموزش ۰ تا ۱۰۰ عکاسی

دوره عکاسی با مدرک بین المللی

با اعطای مدرک بین المللی

 

ترکیب بندی برای ایجاد تضاد

اهمیت ترکیب بندی و تضاد در عکاسی: ترکیب بندی فراتر از آنچه در نوشته های مربوط به عکاسی مرسوم است، سزاوار توجه است؛ زیرا چگونگی سازمان دهی یک تصویر زیربنای چگونگی تأثیر آن بر بیننده است.
همچنین تصمیمات متفاوتی که باید در ترکیب بندی اتخاذ شود از انتخاب نقطۀ دید تا انتخاب زاویۀ دوربین و ریتم عکس را در بر می گیرد آن چنان که اجزای تشکیل دهندۀ تصویر به شکلی منظم در یک قاب کنار هم قرار گیرند.
در این بین به غیر از قوانین اولیه و بنیادین ترکیب بندی شیوۀ خاصی برای ترکیب بندی یک صحنه وجود ندارد و چنان چه مو به مو قوانین را اجرا کنید، عکس خوبی گرفته می شود، اما نباید فراموش کرد که هنگام ترکیب بندی، تکنیک ها و روش هایی وجود دارد که تأثیر عکس را بر بیننده افزایش می دهد.
اما باید توجه داشت که نمی توان آن ها را به عنوان یک قانون به کار برد زیرا نتیجه تصاویری کلیشه ای و خسته کننده خواهد بود. بنابر این باید نکاتی دربارۀ ترکیب بندی را با احتیاط بیان کرد و شما نیز با احتیاط آن ها را بپذیرید. (اهمیت ترکیب بندی و تضاد در عکاسی)
آنچه در این مطلب به آن اشاره می کنیم در واقع همۀ اصولی است که در گذشته به آن ها عمل می شده و به ما کمک می کند تا عکسی خاص بگیریم. فقط همین و بس.
مجتمع فنی تهران برگزار کنندۀ دوره عکاسی، کلاس عکاسی پیشرفته در رشته عکاسی، عکاسی دیجیتال، عکاسی هنری، عکاسی صنعتی، دوره عکاسی پیشرفته با امکان ارائه مدرک عکاسی، می باشد.

| ثبت نام دوره جامع عکاسی دیجیتال و پرتره

دپارتمان آموزش عکاسی

برگزار کننده دوره های آموزشی عکاسی توسط برترین اساتید این حوزه

| ۲۸۱۶ ۲۲۲۲ – ۰۲۱

ویژگی های یک کلاس و دوره خوب عکاسی
بهترین اساتید عکاسی در مجتمع فنی تهران

چگونه ترکیب بندی کنیم

اولین و مهم ترین نکته در ترکیب بندی درک کنتراست (Contrast) موجود در تمام صحنه ها است. در یک کلام، تصویرگری و نیز عکاسی همه در معنا راجع به کنتراست است، کنتراست در رنگ ها، کنتراست در موضوع، کنتراست در چیدمان و کنتراست در اندازه.این قاعده در مدرسه معماری Bauhaus در سال های دهه ۱۹۲۰ میلادی توسط یوهانس ایتن (Johannes Itten) مدرس درس مشهور Basic Course شکل گرفت.
ایتن، تأثیر بسیاری در طراحی مدرن داشت، و در این تئوری می نویسد: «یافتن و کنار هم گذاشتن اَشکال گوناگون تضاد همیشه یکی از موضوعات جالب بوده زیرا بدین ترتیب دانشجویان درمی یابند که دنیای کاملاً تازه ای به روی آن ها گشوده شده است.»
روش او بدین ترتیب بود که اول تضاد را با حواس خود تجربه سپس آن ها را درک کنید، و در نهایت تصویر آن حس را مجسم و خلق کنید. این فرمول امروزه نیز در ترکیب بندی عکاسی همان سان که آن زمان به وسیلۀ دانشجویان رشتۀ هنر به کار گرفته می شد کارایی دارد.

| ثبت نام رتوش عکس

رضا شریفی ۲۴-دی-۱۴۰۲