نور پردازی مناسب در عکاسی صنعتی
کلاس های عملی و کاربردی
با حضور اساتید مجرب
آموزش 0 تا 100 عکاسی
با اعطای مدرک بین المللی
نقش نور پردازی در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
در عکاسی طبیعت بیجان نیز به تعداد عکاسان جهان روش های نورپردازی وجود دارد. اما برای کارآیی و چشم نواز شدن عکس ها یک روش کم خطا و ابتدایی وجود دارد، آن هم بسته بندی نورهای موجود با اندکی جهت دهی به مسیر نورهاست.(مقصود از بسته بندی، پوشاندن اطراف منبع نور به منظور پراکنده نشدن و هدایت نورها به جهت خاصی است) در این صورت سایه ها ملایم و کم هستند، در حالی که همۀ سطوح براق موضوع یک دست و ملایم به نظر می آیند زیرا این سطوح به جای تصاویر اشیای موجود در محیط تنها تصویر یک منبع نوری بزرگ را منعکس می کند.
درست است که برای تنظیم نور، کمی وقت لازم است، ولی روش آسان برای ایجاد نوری ملایم و نرم این است که باید اطراف موضوع را با وسایل تلطیف کننده نور (Diffuser) بپوشانید و تنها یک نور اصلی از پشت تلطیف کننده ها در سه چهارم ارتفاع چادر به سمت موضوع بتابانید. البته بهتر است که یک یا دو نور جانبی دیگر هم اضافه شود.
نکته ای که بسیار بر آن تأکید می شود و تأثیر چشمگیر فراوانی دارد این است که یک نور دیفیوز شده هم از پایین به موضوع بتابانید. همان گونه که یک لایت باکس برای مشاهدۀ اسلایدها به کار می رفت، نور از پایین هم تأثیر زیبایی بر تصویر دارد و به حرفه ای بودن بیش از پیش عکس می افزاید.
مجتمع فنی تهران برگزار کنندۀ کلاس عکاسی و آموزش عکاسی در زمینۀ عکاسی دیجیتال، عکاسی هنری، عکاسی صنعتی، همراه با ارائه مدرک عکاسی در رشته عکاسی.
| ثبت نام دوره جامع عکاسی دیجیتال و پرتره
دپارتمان آموزش عکاسی
برگزار کننده دوره های آموزشی عکاسی توسط برترین اساتید این حوزه
نکاتی پیرامون نورپردازی در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
در ادامه به چند توصیۀ دیگر دربارۀ نورپردازی در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی توجه کنید:
– از نور پردازی استودیویی برای کنترل کامل نور استفاده کنید(و از فلاش برای راحتی و دقت).
– روی نورها از soft box به عنوان تلطیف کنندۀ نور (Light tent) کوچک استفاده کنید و نور را از پشت آن به موضوع بتابانید.
– برای دیفیوز کردن نور از پلکسی گلاس های(Plexiglas) اوپال شیری، پارچه سفید و یا کاغذ کالک استفاده کنید.
– نور اصلی(Key light) دیفیوز شده را با کاملاً بعنوان هدلایت و یا از ارتفاع سه چهارم به چادر بتابانید.
– نورهای تلطیف شده دوم و سوم یا رفلکتورها را در دو طرف موضوع قرار دهید.
– موضوع را درست در محل نور تلطیف شده قرار داده و از زیر به آن نور دهید.
– اگر به اندازه کافی نور دارید، پس زمینه را جدا نورپردازی کنید.