آموزش گوهرشناسی و طراحی طلا و جواهر

 گوهرشناسی و طراحی طلا و جواهر: یک مدلساز و طراح حرفه ای زمانی می تواند به صورت حرفه ای و تخصصی وارد بازار کار این صنف شود که هم به صورت دستی هم با نرم افزار بتواند طراحی و مدلسازی را انجام دهد. شغل های اصلی و پر درآمد صنف طلا و جواهر به شرح ذیل می باشد.

برای انتخاب دوره مورد علاقتان در لینک های زیر کلیک کنید

 

آموزش گوهرشناسی و طراحی طلا و جواهر
آموزش گوهرشناسی و طراحی طلا و جواهر

آموزش طراحی دستی طلا و جواهر

با آبرنگ روی کاغذ انجام می شود که مسلتزم دانستن آناتومی و رنگ شناسی و تکنیک های ساخت می باشد. که سه نمای هر مدل یا طرحی رو بتوان به نسبت مدل مورد نظر طراحی کرد.

آموزش طراحی با کامپیوتر

های سه بعدی مختلفی از جمله ماتریکس، راینو، زیبراش و … انجام می شود که در حال حاضر نرم افزار ماتریکس جهت طراحی و مدلسازی طلا و جواهر مناسب ترین انتخاب می باشد با استفاده از ابزارها و پلاگین های پرکاربرد نرم افزار ماتریکس می توان در کوتاه ترین مدت با دقت بالا متناسب با طرح مورد نظر ، مدلسازی را انجام داد که مستلزم دانستن تکنیک های ساخت و آناتومی می باشد که در پایان طراحی یک عکس مجازی (رندر) خروجی کار می باشد که قابل پیاده سازی شدن در پرینترهای سه بعدی با متریال مورد استفاده می باشد.

آموزش ساخت طلا و جواهر (گوهرشناسی و طراحی طلا و جواهر)

از پایه های علم این صنف به شمار می آید، چرا که یک طراح کلیه قوانین ساخت رو باید در مدلسازی رعایت کند که طرح قابل اجرا شدن باشد اگر این استانداردها و تکنیک ها رعایت نشوند مدل یا طرح قابل پیاده سازی شدن نمی باشد. آشنایی با فلزات و ذوب فلزات طلا و نقره و برنج که از ابتدای ساخت صورت می گیرد تا نورد کاری و سوهان کشی و اره کاری و فرز کاری و پولیش و پرداخت مراحل ساخت طلاجواهر می باشد که برای هر مدل یا طرح تکنیک های منحصر به فردی دارد که با فراگرفتن این تکنیک ها هر مدلی را می توان ساخت.

آموزش گوهرشناسی

که شامل سنگ ها و الماس ها است یکی از پرسود ترین مشاغل این صنف می باشد با شناختن کلیه سنگ های رنگی طبیعی و مصنوعی می توان به صورت حرفه ای خرید و فروش سنگ را شروع کرد و با آشنایی با بازارهای خرید و فروش این صنف ، معادن و کشورهای مبدا هر سنگ اقدام به خرید و فروش کرد. یک سنگ شناس حرفه ای باید بتواند گریدینگ کامل سنگ را انجام دهد از حیث رنگ، پاکی، وزن، برش که این مهارت تنها با دیدن سنگ های مختلف و انجام آزمایش های کوتاه و بسیار ساده صورت می گیرد.

آموزش فروشندگی حرفه ای طلا و جواهر

که لازمه فروشگاه های معتبر و حرفه ای می باشد یک فروشنده با دانستن و شناختن گروه های مشتری می تواند نحوه برخورد با گروه های مشتری و اصول فنون مذاکره و بادی لنگوج مناسبی داشته باشد یک فروشنده حرفه ای طلا و جواهر باید بداند که چیدمان جواهرات چگونه باشد نحوه ارائه جواهرات را بلد باشد و پوشش مناسب یک جواهر فروش را رعایت کند . بتواند انواع فلزات را محاسبه کند و به بازارهای خرید و فروش داخلی و خارجی این صنف مسلط باشد.

آموزش گوهرشناسی و طراحی طلا و جواهر
آموزش گوهرشناسی و طراحی طلا و جواهر

مهارت های اکتسابی دوره های طراحی طلا و جواهر

  • اصول طراحی:

در قلب طراحی جواهرات، توانایی ایجاد طرح های منحصر به فرد و زیبا وجود دارد. دستیابی به درک اصول طراحی، از جمله تعادل، تقارن، کنتراست و تناسب، بسیار مهم است. طراحان جواهرات یاد می‌ گیرند که دیدگاه‌ های خلاقانه خود را در طرح‌ ها نمایش دهند، اغلب با استفاده از تکنیک‌ های طراحی دستی و ابزار طراحی دیجیتال این کار را انجام می دهند.

  • برخورداری از دانش مواد:

طراحان جواهرات باید مواد مورد نیاز و ویژگی های فلزات، سنگ های قیمتی و سایر تزیینات را درک می کنند. آنها با در نظر گرفتن عواملی مانند دوام، چکش خواری و سازگاری رنگ، نحوه تعامل مواد مختلف را یاد می گیرند.

  • تکنیک های فلزکاری:

کسب مهارت های فلزکاری شامل یادگیری تکنیک هایی مانند لحیم کاری، ریخته گری و … است. این تکنیک‌ ها به طراحان اجازه می‌ دهد تا فلزات را به شکل‌ های مختلف از ظریف گرفته تا پیچیده درآورند.

  • تنظیم سنگ:

تنظیم سنگ یک مهارت تخصصی است که نیاز به دقت و ظرافت دارد. طراحان یاد می‌ گیرند که چگونه سنگ‌ های قیمتی را در قطعه فلز محکم کنند. چیدمان مناسب سنگ، جذابیت بصری قطعه تمام شده را تضمین می کند.

  • بافت و تکمیل:

درمان های سطحی مانند بافت، حکاکی و پتینه کاری به قطعات جواهرات عمق و شخصیت می بخشد. طراحان تکنیک هایی را برای ایجاد بافت های مختلف، برای بهبود جزئیات و ایجاد جلوه های نهایی به دست می آورند.

  • طراحی با استفاده از نرم افزارهای مرتبط:

استفاده از تکنولوژی در طراحی جواهرات اهمیت بسیاری پیدا کرده است. طراحان یاد می گیرند که از نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر برای ایجاد مدل های دیجیتال دقیق از طرح های خود استفاده کنند.

  • مهارت های تجاری و بازاریابی:

طراحان موفق جواهرات نه تنها قطعات خیره کننده ایجاد می کنند، بلکه در سمت تجاری صنعت نیز حرکت می کنند. کسب مهارت در قیمت گذاری، برندسازی، بازاریابی و تعامل با مشتری برای ایجاد یک حرفه طراحی جواهرات پایدار ضروری است.

معرفی مدارک پایان دوره گوهرشناسی و طراحی طلا و جواهر

مدرک مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. مدرک گوهرشناسی و طراحی طلا و جواهر مجتمع فنی تهران

مدرک گوهرشناسی و طراحی طلا و جواهر مجتمع فنی تهران

مزایای مجتمع فنی تهران(نمایندگی میرداماد)

  • برترین نمایندگی مجتمع فنی تهران در ایران
  • ارائه گواهی پایان دوره از مجتمع فنی تهران به عنوان معتبرترین برند آموزشی کشور
  • ارائه گواهی پایان دوره از سازمان مدیریت و پژوهش استانداری تهران(کارکنان دولت)
  • حضور اساتید به نام و برجسته در این مرکز
  • دارای مشاوران مجرب و متخصص در حوزه آموزش
  • فضای آموزشی مجهز به جدید ترین فناوری روز دنیا
  • استفاده از متد آموزشی روز دنیا بر اساس آموزش عملی و شغل محور
  • داشتن بالاترین ابزار و تجهیزات شبکه و مجهز بودن تمام سیستم های کامپیوتری به آخرین امکانات
  • دارای ایزوی تخصصی آموزش IWA۲
  • دارای ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۰۰۱۵ در خصوص کیفیت و خدمات به مشتریان

جوایز و گواهینامه های حرفه ای:

  • دریافت جایزه “اصالت کیفیت و مشتری مداری” در سال ۹۴
  • دریافت گواهینامه “مدیریت تداوم کسب و کار” از TUV آلمان
  • دریافت تندیس “فناوری و مهارت” در همایش فناوری و مهارت
  • دریافت تندیس و لوح تقدیر در جشنواره ستاره های برتر فناوری بعنوان “شخصیت محبوب”
  • انتخاب سازمان نمونه از طرف مجله سروش

17 thoughts on “آموزش گوهرشناسی و طراحی طلا و جواهر

  1. علی میگوید:

    اساتید مربوط به آموزش گوهرشناسی و طراحی طلا و جواهر سابقه کار در پروژه های حرفه خود را دارند؟

    • میگوید:

      بله اساتید مربوط به دوره های گوهر شناسی و طراحی طلا و جواهر سابقه کار در حوزه خود را دارند و از اساتید برتر و فعال بازار هستند

  2. ارش میگوید:

    سلام میخواستم بدونم که دوره های گوهرشناسی و طراحی طلا و جواهر به صورت آنلاین هم برگزار میشه؟

  3. سیستانی میگوید:

    سلام .میشه تایم وهزینه آنلاین گوهر شناسی و هزینه ابزار گوهر شناسی در سایت بذارید

    • میگوید:

      سلام برای اطلاع از جزئیات بیشتر با مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد تماس بگیرید ۲۲۲۲۲۸۱۶

  4. عماد میگوید:

    میخوام بدونم قیمت کل دوره چقدر میشه و کدوم بازار کار بهتری داره و مدرک شما معتبره برای استخدام

    • میگوید:

      با سلام
      برای اطلاع از قیمت دوره ها می توانید با مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد تماس بگیرید. ۰۲۱۲۲۲۲۲۸۱۶
      لازم به ذکره که مدرک ارائه شده توسط مجتمع فنی تهران، دوزبانه و معتبر می باشد.

    • maryam bagheri
      maryam bagheri میگوید:

      سلام وقت بخیر
      بله امکان پرداخت اقساطی هم وجود دارد. برای اطلاع از شرایط پرداخت اقساطی و دریافت مشاوره رایگان با شماره ۲۲۲۲۲۸۱۶ تماس بگیرید.

    • maryam bagheri
      maryam bagheri میگوید:

      سلام
      بله در پایان دوره مدرک معتبر و دوزبانه مجتمع فنی تهران را دریافت میکنید که مورد تایید قوه قضاییه و وزارت امور خارجه می باشد و میتوانید برای مهاجرت از آن استفاده کرد.

    • maryam bagheri
      maryam bagheri میگوید:

      سلام
      برای ثبت نام در دوره هم میتوانید به صورت حضوری به آدرس مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد مراجعه کنید و هم میتوانید به صورت آنلاین و از طریق سایت ثبت نام را انجام دهید. برای اطلاع از جزییات با شماره ۲۲۲۲۲۸۱۶ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *