کاربرد فتوشاپ و انواع دوره های آموزشی

کاربرد فتوشاپ و انواع دوره های آموزشی: یکی از نرم افزار های بسیار مهم در حوزه ی گرافیک فتوشاپ می باشد که با استفاده و کاربرد آن میتوانید تصاویر گرافیکی بسیاری را به صورت خلاقانه ایجاد کنید. از کاربرد های مهم این نرم افزار میتوان به ویرایش عکس، ترکیب عکس ها، و همچنین ساخت انواع عکس اشاره نمود.

واژه فتوشاپ برگرفته از یک واژه ی انگلیسی به معنی کارگاه عکس است. این نرم افزار همچنین توسط شرکت Adobe که یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده نرم افزار در جهان است و بهترین شرکت در زمینه تولید نرم افزارهای گرافیکی می باشد تولید شده است. دوره های آموزشی فتوشاپ در مجتمع فنی تهران شعبه مبرداماد شما را با کلیه مطالب، کاربرد ها و نحوه عمل کردن این نرم افزار آشنا می کند و کلیه اصول مربوط به آن را به طور کامل به شما آموزش میدهد.

دوره های فتوشاپ
دوره های فتوشاپ

فتوشاپ چیست؟

فتوشاپ یکی از قوی ترین نرم افزارها در حوزه  گرافیک می باشد که به عنوان حرفه ای ترین نرم افزار برای ویرایش عکس به کار می رود.  کاربران به وسیله این نرم افزار میتوانند تصاویر مختلف را برش بزنند، تغییر رنگ دهند و … . امروزه طراحان گرافیک، ناشرین کتب و مجلات، چاپخانه ها، طراحان سایت، عکاس ها، نقاشان هنری و ….. از این نرم افزار استفاده میکنند. به طور کل میتوان گفت Photoshop ابزاری است برای همه کسانی که در کامپیوتر با گرافیک ثابت و متحرک در ارتباط هستند و سر و کار دارند.

کاربرد های نرم افزار فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ از کاربرد ها و قابلیت های بسیار متنوع و متفاوتی برخوردار است. بعضی از کاربرد های آن عبارت است از:

  • مهم ترین قابلیت برنامه فتوشاپ ویرایش عکس می باشد.
  • با استفاده از این نرم افزار قادر به گذاشتن جلوه های ویژه بر روی تصاویر هستید.
  • میتوان برای بهتر کردن کیفیت عکس ها، از رنگ های مناسب و ترکیب بندی تصاویر از آن استفاده کرد.
  • قابلیت ترکیب تصاویر و در نتیجه به وجود آوردن تصاویر ترکیبی.
  • برای طراحی وب سایت مورد علاقه خود میتوانید از این نرم افزار استفاده کنید.
  • از دیگر کاربردهای فتوشاپ میتوان به طراحی انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی اشاره کرد.
  • قابلیت استفاده در طراحی پوستر های تبلیغاتی
  • به وسیله نرم افزار فتوشاپ میتوانید عکس ها و فیلمها را با سرعت بالایی انتقال دهید.
  • امکان ویرایش فیلم ها در نرم افزار فتوشاپ
  • فتوشاپ در طراحی جلد نشریات مختلف کاربرد دارد.
  • و….

خصوصیات فردی مورد نیاز برای کار کردن با نرم افزار فتوشاپ

فردی که ار این نرم افزار استفاده میکنند با توجه به حوزه مورد نظر باید دارای یک سری خصوصیات اخلاقی باشد که در ادامه به آن اشاره میکنیم:

  • به طور کلی برای انجام هر کار هنری فرد باید از قوه تخیل و خلاقیت بالایی برخوردار باشد تا بتواند ایده پردازی کند.
  • باید در رابطه با حوزه مرتبط خود مطالعه کرده و اطلاعات لازم را به دست آورید. مثلا به دست آوردن اطلاعات در رابطه با روش های چاپ، عکاسی و …
  • فرد باید دارای ذوق هنری و مهارت طراحی کافی باشد.
  • باید قادر باشد طرح مورد نظر را با توجه به زمان و بودجه، تحویل دهد.

فتوشاپ در چه حوزه هایی فعالیت دارد؟

همانطور که در بالا بیان کردیم فتوشاپ در حوزه های متفاوتی کاربرد دارد. از جمله:

کاربرد فتوشاپ در گرافیک

  • در حوزه گرافیک هنرمندان به وسیله نقاشی، عکاسی یا دیگر روش ها تصاویری را به وجود می آورند. مهمترین حوزه ای که فتوشاپ در آن کاربرد دارد گرافیک دیجیتال می باشد. چرا که هنرمندان به وسیله آن میتوانند تصاویر خلاقانه ای را با ابزارهای بیشمار موجود در این نرم افزار طراحی کنند. علاوه بر آن هنرمندان گرافیک با استفاده از این نرم افزار قادر به ایجاد نقاشی های دیجیتالی نیز می باشند.

کاربرد فتوشاپ در عکاسی

  • همانطور که میدانید عکاسی یک هنر همه جانبه است که ممکن است در زمینه های مختلف مانند طبیعت، حیوان و … مورد استفاده قرار گیرد. عکاسان با گذرندان دوره آموزشی فتوشاپ و یادگیری کامل آن میتوانند به زیباتر دیده شدن تصاویر خود کمک کرده و کیفیت ان ها را نیز بهبود ببخشند.

کاربرد فتوشاپ در معماری

  • معماران پس از به پایان رسیدن پروژه خود باید قادر باشند پروژه نهایی خود را به بهترین شکل ارائه دهند با استفاده از نرم افزار فتوشاپ میتوانند به کیفیت و بهتر دیده شدن پروژه خود کمک نمایند.

کاربرد فتوشاپ در طراحی رابط کاربری

در طراحی سایت یکی از مهترین مسائل طراحی رابط کاربری است. که با استفاده از فتوشاپ میتوانید این عمل را به بهترین شکل انجام دهید.

کاربرد فتوشاپ در طراحی تبلیغات

یکی از مهمترین عوامل برای بهبود شرایط هر کسب و کاری تبلیغات می باشد. طراحان مختلف میتوانند با استفاده از نرم افزار کاربردی فتوشاپ پوستر ها و بنر های تبلیغاتی را به راحتی طراحی کرده و عرضه نمایند. به طور کل مهمترین ابزار در صنعت برندینگ فتوشاپ می باشد.

معایب نرم افزار فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ علی رغم کاربرد ها و مزایای بیشماری که دارد. معایبی را نیز شامل می شود. از جمله:

  • نرم افزار فتوشاپ فضای زیادی را از هارد شما اشغال می کند.
  • در زمان استفاه از فتوشاپ سرعت سیستم کاهش پیدا می کند.

فرصت های شغلی و بازار کار

امروزه با توجه به اهمیت بالا در رابطه با بازاریابی و تبلیغات و توجه اکثریت کسب و کارها به این امر اینطور پیش بینی می شود که بازار کار ، حوزه ی تصویر سازی، طرحی جلد کتاب، صفحه آرایی روزنامه ها و مجلات و … پر رونق تر شود. برای موفقیت و حرفه ای شدن در این زمینه کسب مهارت و دانش بالا در رابطه با فتوشاپ ضروری می باشد. امروزه مراکز بسیاری برای آموزش نرم افزار فتوشاپ موجود می باشد اما مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد بهترین مرکز در زمینه آموزش این امر می باشد.

همه چنین افراد مسلط به فتوشاپ می توانند در حوزه های دیگر مانند: صدا  سیما، وزارت ارشاد، شرکت های تبلیغاتی، چاپخانه ها، مراکز آموزشی، واحد های بازاریابی فروش شرکت ها بزرگ، آتلیه های عکاسی و …. اقدام به فعالیت نمایند.

دوره های مرتبط با فتوشاپ در مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد

برای اطلاع از جزئیات هر کدام از دوره های مورد نظر، می توانید بر روی لینک دوره ها کلیک کنید.

دوره های فتوشاپ
دوره های فتوشاپ

 

معرفی مدارک پایان دوره کاربرد فتوشاپ

مدرک آموزش فتوشاپ (آموزش Photoshop) مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

maryam bagheri ۲۵-فروردین-۱۴۰۰