مزایا و معایب آموزش رایگان بورس

مزایا و معایب آموزش رایگان بورس : همان طور که می دانید امروزه مدتی است استقبال عموم افراد جامعه به بازار سرمایه افزایش‌ یافته است، به همین دلیل می توان گفت که مسئله آموزش در این حوزه اهمیت بیشتری پیدا کرده. بسیاری از افراد گمان می کردند که تنها ورود به بازار های بورسی برای به دست آوردن سود های کلان کافی می باشد، اما پس از گذشت مدتی متوجه شدند که یکی از راز های موفقیت آمیز در بورس آموزش صفر تا صد تحلیل ها و نکات لازم درباره خرید و فروش و معامله کردن می باشد. 

آموزش رایگان بورس
آموزش رایگان بورس

آموزش بورس چه اهمیتی دارد؟

لازم به ذکر است که همه افراد می توانند سرمایه گذاری در بازار های بورسی را انجام دهند. یعنی هر کس که بخواهد می تواند وارد بورس شود اما تنها تعداد کمی از این افراد در کسب سود های کلان موفق خواهند شد. مهم ترین علت موفقیت در معامله کردن، اهمیت آموزش صفر تا صد بورس می باشد. یکی دیگر از اهمیت و ضرورت یادگیری بورس، این است که رفتار هیجانی و ناآگاهانه افراد در بازار، می تواند به ضرر همه سرمایه گذاران باشد. 

به طور کلی اگر شما قصد سرمایه گذاری در بازار بورسی را دارید، بهتر است که مفاهیم ابتدایی و اساسی بورس را بشناسید. چرا که اگر بخواهید در بازار بورس فعالیت کنید باید مهارت تحلیل داشته باشید و بتوانید زمان مناسب برای خرید و فروش سهم‌ ها را تشخیص دهید. این مهارت از طریق شرکت در کلاس‌ های آموزش بورس به دست می‌ آید.

نکته قابل توجه دیگری که بهتر است بدانید این است که بعضی دیگر از افراد هستند که به صورت ناآگاهانه وارد بورس می شوند و گمان می کنند که می تواند با جلسات رایگان از صفر تا صد تحلیل های بورسی را انجام دهند. اما این نوع طرز تفکر کاملا اشتباه است. در ادامه مقاله مزایا و معایب آموزش رایگان بورس را بررسی خواهیم کرد.

مزایا و معایب آموزش رایگان بورس

مزایا آموزش رایگان بورس

  • از مزایای آموزش رایگان بورس می توان به این مورد اشاره کرد که مطالعه مقالات آموزشی، به افراد دیدگاه کلی راجع به بورس و مفاهیم ابتدایی بورسی خواهد داد و افراد می توانند با دیدگاهی باز، یادگیری تخصصی آن را شروع کنند. 

معایب آموزش رایگان بورس

  • از معایب آموزش رایگان بورس این است که افراد گمان می کنند که تنها با استفاده از آموزش رایگان بورس می توانند سیگنال های خرید سهم در بهترین نقطه را بررسی کرده و خرید و فروش سهام را شروع کنند اما این طرز تفکر نادرست است چرا که ورود به بازار های بورسی و همچنین انجام معاملات در این بازار، نیازمند دانش و مهارت تخصصی در این زمینه می باشد. 

انواع روش های سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری مستقیم

  • همان طور که از نامش مشخص است، در این روش، فرد به صورت مستقیم اقدام به سرمایه گذاری می کند. در این روش، فرد حتماً باید از دانش اختصاصی برخوردار باشد. چرا که در صورت عدم اطلاعات، فرد علاوه بر استرسی که باید متحمل شود، ممکن است خرید و فروش با ضرر های زیادی مواجه شود. شما می توانید با شرکت در کلاس پکیج بورس مجتمع فنی میرداماد، صفر تا صد اطلاعات ضروری بورس را آموزش ببینید. در کلاس های بورس مجتمع فنی، تمامی مطالب لازم برای سرمایه گذاری در بورس از جمله تحلیل های بنیادی، تکنیکال، تابلو خوانی، تحلیل روانشناختی و …. آموزش داده می شود.

سرمایه گذاری غیر مستقیم

  • روش غیر مستقیم مناسب افرادی است که دانش و مهارت کافی برای تحلیل نمودار در بازار های بورسی را ندارند. در این روش فرد، سرمایه خود را به کسانی می سپارد که مهارت و اطلاعات کافی در این زمینه داشته و علاوه بر آن زمان زیادی برای تحلیل این بازار ها صرف می نمایند. به طور کل سرمایه شما در این روش به دست افراد حرفه ای مدیریت می شود.

انواع سرمایه گذری در بازه های زمانی مختلف

کوتاه مدت

  • در سرمایه گذاری های کوتاه مدت، خرید و فروش سهم ها با دیدگاه یک هفته الی یک ماه صورت می گیرد. ممکن است خرید و فروش در این بازه زمانی ریسک بیشتر و همچنین بازدهی بیشتری نیز داشته باشد. 

میان مدت

  • این سرمایه گذاری با دیدگاه سه ماه تا یک سال صورت می گیرد. به طور کلی می توان گفت که اکثر اوقات خرید های میان مدتی سهام بورسی سود ده هستند.

بلند مدت

  • سرمایه گذاری بلند مدت، دیدگاه یک سال تا پنج سال می باشد. در این روش سهم مورد نظر از طریق تحلیل بنیادی کاملا بررسی می شود. این نوع سرمایه گذاری برای افرادی که ریسک پذیری پایینی دارند، مناسب می باشد.

کلاس های تخصصی بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

امروزه بسیاری از افراد بدون هیچ اطلاعات و آگهی از نحوه معامله کردن، وارد بازار های بورس می شوند و گمان می کنند که می توانند سود های کلانی از این سرمایه گذاری به دست آورند. لازم به ذکر است که برای ورود به بازار های بورسی و یادگیری مراحل ثبت نام در بورس، باید دانش و مهارت های لازم در این زمینه را به دست آورید. شما می توانید با شرکت در کلاس های دوره بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد، از صفر تا صد مهارت های لازم برای معاملات بورسی و روش انجام مراحل بورس را آموزش ببینید.

آموزش رایگان بورس
آموزش رایگان بورس

کلاس های آموزش بورس در مجتمع فنی تهران شعبه میرداماد

معرفی مدارک پایان دوره آموزش رایگان بورس

مدرک دوره بورس مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند. به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۴-اردیبهشت-۱۴۰۰