مزایا و معایب ارز دیجیتال

مزایا و معایب ارز دیجیتال

مزایا و معایب ارز دیجیتال

مزایا و معایب ارز دیجیتال: ارز دیجیتال یکی از بازار ها نوظهور در میان بازار های مالی می باشد که امروزه مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است. همچنین لازم است بدانید که سرمایه گذاری در این بازار همانند دیگر بازار های مالی، با یکسری از مزایا و معایبی همراه می باشد. از این رو در ادامه مقاله قصد داریم شما را با مزایا و معایب ارز دیجیتال آشنا کرده و در زمینه سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال و آموزش آنلاین ارز دیجیتال، مطالبی را بیان کنیم.

مزایا و معایب ارز دیجیتال
مزایا و معایب ارز دیجیتال

مزایای ارز دیجیتال چیست؟

عدم دخالت سازمان و یا مللی در بازار ارز دیجیتال
  • بازار ارز دیجیتال یک بازار رمز نگاری شده می باشد. به این منظور که در این بازار هیچ شرکت یا هیچ ملتی نمی تواند حق انجام تراکنش را از شما بگیرد و یا حساب شما را مسدود کند.
امکان ایجاد کیف پول
  • در بازار ارز دیجیتال افراد می توانند کیف پول مخصوص به خود را ایجاد کرده و هر تراکنشی را انجام دهند.
امکان معامله در سراسر جهان
  • بازار ارز دیجیتال ماهیتی غیر متمرکز دارد. به این منظور که افراد در هر کجای دنیا با استفاده از یک سیستم و اینترنت می توانند معامله انجام دهند.
عدم محدودیت در انجام معامله 
  • سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال محدودیت ندارد. در واقع می توان در هر ساعت از شبانه روز در این بازار خرید و فروش انجام داد. و فرصت های فراوانی را برای سودآوری ایجاد کرد. (مزایا و معایب ارز دیجیتال)
عدم کاهش ارزش سرمایه
  • از آنجایی که ما شاهد تورم و رکود اقتصادی در کشور خود می باشیم، از این رو ممکن است با انجام برخی از سرمایه گذاری ها، ارزش سرمایه افراد کاهش پیدا کند. اما در این میان لازم است بدانید که با سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال، ارزش سرمایه افراد کاهش پیدا نمی کند.
عدم امکان هک 
  • از آنجایی که خرید و فروش در بازار ارز دیجیتال در بستر بلاک چین انجام می شود، از این رو دیگر امکان هک و دستکاری در این بازار وجود ندارد.
ثبت تراکنش ها
  • تمامی تراکنش های انجام شده در این بازار ثبت می شوند و امکان تغییر در این تراکنش ها غیر ممکن است.
امکان انجام معامله در سریع ترین و ارزان ترین حالت ممکن
  • از آنجایی که پرداخت ها در بازار ارز دیجیتال بدون هیچ واسطه ای صورت می گیرد، از این رو مبادلات در سریع ترین و ارزان ترین حالت ممکن انجام می شود.
امکان کسب سود از نوسانات
  • سرمایه گذاران در بازار ارز دیجیتال می توانند علاوه بر کسب سود از نوسانات قیمت، از بالا رفتن دلار نیز سود کنند.
عدم پرداخت مالیات برای دارایی ها
  • از آنجایی که تراکنش ها در ارز دیجیتال قابلیت ردیابی ندارد. از این رو هیچ کس نسبت به میزان دارایی های شما آگاه نخواهد بود. و افراد بابت دارایی هایشان مالیات نمی دهند.
امنیت بالا
امکان نقد شوندگی
  • امکان نقدشوندگی دارایی ها به هر نوع واحد پولی در جهان در بازار ارز دیجیتال وجود دارد. 

آشنایی با معایب ارز دیجیتال

  • مطمئناً سرمایه گذاری در هر بازاری، چه ارز دیجیتال و یا بازار مالی دیگر مانند بورس، کالا، طلا و … ریسک ها و معایبی به همراه دارد. در ادامه شما را با معایب و ریسک های بازار ارز دیجیتال آشنا خواهیم کرد. 
  • یکی از معایب بازار ارز دیجیتال، نوسانات قیمتی بسیار شدید این بازار می باشد. بنابراین در صورتی که افراد دانش و مهارت کافی در زمینه سرمایه گذاری را نداشته باشند. میزان این ریسک تا چند برابر افزایش می یابد. 
  • عدم حمایت دولت، از دیگر معایب بازار ارز دیجیتال می باشد. در واقع از آنجایی که ارز دیجیتال بر بستر بلاک چین بوده و رمز نگاری شده است، بنابراین هیچ سازمان و یا دولتی نمی تواند در انجام معاملات و تراکنش ها در این بازار دخالت کند.
  • از معایب بازار ارز دیجیتال، ریسک نگهداری و امنیت کیف پول می باشد. در صورتی که روند انتقال و نگهداری به صورت درست انجام نشود، دارایی افراد از بین خواهد رفت و دیگر قابل بازیابی نخواهد بود. 

مراحل ورود به بازار ارز دیجیتال چیست؟

کسب دانش و مهارت های مربوط به ارز دیجیتال
  • لازمه موفقیت در هر بازاری از جمله بازار ارز دیجیتال، توانایی انجام معاملات به روش درست می باشد. که انجام این کار نیازمند کسب دانش و مهارت های تخصصی در آن زمینه است. بنابراین بهتر است قبل از ورود و انجام معاملات، آموزش های لازم برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را فرا بگیرید. (خرید پکیج آموزشی ارز دیجیتال)
انتخاب بهترین و معتبرترین صرافی ها
  • سپس لازم است به دنبال صرافی هایی باشید که امنیت کامل داشته باشند تا در این صورت بتوانید سرمایه خود را در آن قرار دهید. (مزایا و معایب ارز دیجیتال)
بررسی انواع ارز های دیجیتال
  • پس از ورود به بازار ارز دیجیتال، لازم است که انواع ارز ها را بررسی کرده و با شناخت آن ها، تصمیم به سرمایه گذاری کنید. 
انجام تحلیل های کاربردی
  • سرانجام برای موفقیت در بازار ارز دیجیتال، لازم است که با روش ها و تکنیک های مختلف بازار را تحلیل کرده تا در این صورت یک سرمایه گذار بتواند سود های کلانی را از نوسانات بازار به دست آورد. 
مزایا و معایب ارز دیجیتال
مزایا و معایب ارز دیجیتال

آموزش ارز دیجیتال در مجتمع فنی تهران (میرداماد)

در صورتی که قصد دارید به عنوان یک سرمایه گذار وارد بازار ارز دیجیتال شده و از این بازار، سود کلانی کسب کنید، در ابتدا به شما پیشنهاد می کنیم نسبت به یادگیری دانش و مهارت های مربوطه، اقدام کنید. به این منظور لازم است که در دوره ارز دیجیتال مجتمع فنی تهران نمایندگی میرداماد شرکت کرده و در این صورت شما با صفر تا صد مباحث و مهارت های مربوط برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال (کلاس آنلاین ارز دیجیتال) آشنا خواهید شد. همچنین لازم است بدانید که در پایان دوره ارز دیجیتال، به هنرجویان مدرک دوزبانه مجتمع فنی تهران ارائه داده می شود. 

دوره های بورس و سرمایه گذاری

معرفی مدارک پایان دوره

مدرک دوره ارز دیجیتال مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانش پذیر قرار گیرد. همچنین دانش پذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند.

رضا شریفی ۲۴-دی-۱۴۰۲